ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

با تقاضای ارس امیری برای مرخصی، چندین بار مخالفت شده است

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی با تقاضاهای خانواده ارس امیری در دوران شیوع کرونا برای مرخصی مخالفت کرده. امیری برای دیدار با مادربزرگش به ایران آمد. مادربزرگ او ششم فروردین درگذشت.

علی‌رغم رواج ویروس جدید کرونا در ایران و برخی زندان‌ها، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی با تقاضاهای مکرر ارس امیری، دانشجوی ایرانی زندانی برای مرخصی مخالفت کرده است.

ارس امیری برای دیدار با مادربزرگ‌ بیمارش به ایران آمد ــ مادربزرگ او ششم فروردین درگذشت در حالی ‌که ارس هنوز زندانی است و با تقاضای مرخصی او مخالفت شده

دوستان ارس امیری به «زمانه» گفتند که خانواده این فعال فرهنگی و دانشجوی دانشگاه کینگستون بریتانیا تا کنون چندین بار برای مرخصی او تقاضا داده‌اند اما هر بار این تقاضا رد شده است.

به گفته منابع زمانه، ارس امیری تابستان دو سال پیش برای دیدار با مادربزرگ‌ بیمارش به ایران سفر کرد. مادربزرگ ارس امیری روز گذشته، ششم فروردین بدون اینکه موفق به دیدار نوه‌اش در دو سال گذشته شده باشد، درگذشت.

مادربزرگ پدری ارس امیری پیش از این خواهان آزادی ارس شده بود (عکس بالا).

ارس امیری نخستین بار ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ بازداشت شد. او در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی توضیح داده که مأموران از او در هتل استقلال تهران بازجویی کرده‌اند و سپس او را در بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین به یک سلول انفرادی انتقال داده‌اند و به ظن اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در یک گروه غیر قانونی، او را صبح‌ها و عصرها پیوسته تحت بازجویی قرار داده‌اند.

۳۱ اردیبهشت ۹۷ بعد از ۶۹ روز بازداشت موقت، ارس امیری با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. بازجویان اما از خرداد ۹۷ به بعد با او همچنان در تماس بوده‌اند تا اینکه در سومین دیدار به او پیشنهاد همکاری داده‌اند که او این پیشنهاد را رد کرده است.

ارس امیری بار دیگر ۱۷ شهریور ماه ۹۷ بازداشت شد.

دادگاه برای او حکم ۱۰ سال حبس و دو سال ممنوعیت از فعالیت و ممنوعیت خروج از کشور صادر کرد.

دادگاه تجدیدنظر این حکم را بدون هیچ تغییری تأیید کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.