ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه خواهان گسترش اوپک برای مقابله با سقوط قیمت نفت شد

یک مقام اقتصادی روسیه می‌گوید برای مقابله با سقوط اقتصادی در جهان به‌دلیل شیوع کرونا همه باید همکاری کنند. او از احتمال توافق جدید در اوپک و متحدانش برای توازن بازار نفت سخن گفت.

رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه از احتمال توافق جدید در اوپک و متحدانش برای توازن بازار نفت سخن گفت و خواهان گسترش دایره اوپک شد. او گفت برای مقابله با سقوط اقتصادی به‌دلیل شیوع کرونا همه کشورها باید همکاری کنند.

مقر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در وین اتریش ـ . AFP PHOTO / JOE KLAMAR

به‌گزارش رویترز، توافق‌نامه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و سایر تولیدکنندگان از جمله روسیه (معروف به «اوپک +») برای کاهش تولید نفت به‌منظور حفظ قیمت‌ها، در اوایل ماه جاری میلادی شکسته شد و به سقوط ۱۰ درصدی قیمت جهانی نفت انجامید.

کیریل دمیتریف، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه (RDIF) جمعه ۸ فروردین / ۲۷ مارس به رویترز گفت: «اقدامات مشترک كشورها برای بازسازی اقتصاد [جهانی] ضروری است... این اقدامات مشترک همچنین در چارچوب توافق "اوپک +" ممکن است.»

دمیتریف و الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، مذاکره‌کنندگان اصلی این کشور با اوپک در توافق کاهش تولید نفت بودند. این توافق ۳۱ مارس جاری پایان می‌یابد.

رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه افزود: «ما با عربستان سعودی و شماری دیگر از کشورها در تماس هستیم. براساس این تماس‌ها می‌توان گفت که اگر تعداد اعضای "اوپک +" افزایش یابد و سایر کشورها به آن بپیوندند، احتمال توافق مشترک برای ایجاد توازن در بازارهای نفت وجود دارد.»

کیریل دمیتریف درباره این‌که چه کشورهایی می‌توانند یا باید به توافق‌نامه جدید بپیوندند اظهارنظر نکرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که در زمان مناسب وارد جنگ قیمت نفت میان عربستان سعودی و روسیه خواهد شد.

دمیتریف همچنین اظهار داشت که بحران اقتصاد جهانی اجتناب‌ناپذیر است زیرا بدهی جهانی در مقابل تولید ناخالص داخلی در حال حاضر از ۲۳۰ درصد در زمان بحران اقتصادی قبلی در سال ۲۰۰۸ به ۳۲۳ درصد افزایش یافته است. او شیوع ویروس کرونا را تنها عامل آن دانست.

کیریل دمیتریف گفت: «تلاش‌ها برای بازسازی روابط بین روسیه و آمریکا اکنون مانند گذشته اهمیت دارد، ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد و امیدواریم ایالات متحده نیز درک کند که این امر ضروری است.»

صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه و شرکای آن تاکنون ۵۰۰ هزار دستگاه تست کورناویروس تولید کرده‌اند، اما در نظر دارند تولید خود را به ۲,۵ میلیون کیت در هفته افزایش دهند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز گذشته، پنج‌شنبه ۷ فروردین / ۲۶ مارس اظهار امیدواری کرد که این کشور در دو تا سه ماه آینده بر ویروس کرونا غلبه کند. شمار مبتلایان به کرونا در روسیه به بیش از ۱۰۰۰ نفر رسیده است و تاکنون چهار نفر بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

دمیتریف معتقد است که روسیه باید نمونه‌های کره جنوبی و هنگ‌کنگ را دنبال کند که نشان داده‌اند چگونه آزمایش می‌تواند گسترش کروناویروس را محدود کند.

در حال حاضر صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه و شرکای آن در تلاش‌ هستند تا در شهرهایی که کارخانه‌های بزرگ دارند تست کرونا را برای کارگران شرکت‌هایی که به آن‌ها نیاز دارند انجام دهند.

دمیتریف گفت ظرف یک ماه کیت‌های تست کرونا برای استفاده سریع و گسترده مردم آماده خواهد شد و افراد می‌توانند از طریق تاکسی و خدمات پخش آن‌ها را دریافت کرده و در خانه استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.