ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استقرار پلیس در ورودی شهرها: خروج از استان‌ها ممنوع شد

به منظور اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پلیس در ورودی شهرها مستقر شده تا از ورود و خروج خودروها جلوگیری کند. خودروهای متخلف ۵۰۰ هزار تومان جریمه و به مدت یک ماه متوقف می‌شوند.

در ایران همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی تعطیلات نوروزی سخت‌گیری‌های بیشتری در ورود و خروج خودروها به شهرها اعمال می‌شود. فرمانده پلیس راه نیروی انتظامی می‌گوید: به هیچ عنوان اجازه خروج از استان‌ها داده نمی‌شود.

پلیس در ورودی شهرها مستقر شده تا ورود و خروج خودروها را کنترل کند. خودروها با پلاک غیربومی به مبداء بازگردانده می‌شوند و از خروج خودروها بومی جلوگیری می‌شود.

تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۳ تن از بیماران کرونا در ایران جان خود را از دست دادند و ۲ هزار و ۹۰۱ مورد جدید شناسایی شد. ستاد ملی مقابله با کرونا برای کنترل پیشروی این ویروس طرح قرنطینه را با عنوان دیگری، «فاصله‌گذاری اجتماعی»، به اجرا گذاشته است.

با این حال به گفته مسئولان انتظامی آمد و شد میان استان‌ها متوقف نشده است و به همین دلیل پلیس راه و نیروهای نظامی در ورودی شهرها مستقر شده‌اند تا از ورود و خروج خودروها جلوگیری کنند.

در همین رابطه تیمور حسینی، فرمانده پلیس راه نیروی انتظامی یکشنبه ۱۰ فروردین به خبرگزاری دانشجویان ایران،(ایسنا)، گفت: «با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، در همه خروجی‌های استان‌ها محدودیت‌هایی را برای تردد قائل شدیم و به هیچ عنوان به افراد اجازه خروج از استان داده نمی‌شود».

به گفته او ماموران پلیس در ورودی شهرها مستقر شده‌اند، «افرادی که وارد شهرها می‌شوند را به طور دقیق کنترل می‌کنند و در صورتی که فرد ساکن آن شهر باشد تنها اجازه ورود دارد».

محمدرضا محمودوند، جانشین پلیس راه تهران هم در همین رابطه از استقرار پلیس در سه محور ورودی به این استان خبر داد و گفت: خودروهای با پلاک سایر شهرستان‌ها به مبداء بازگردانده می‌شوند و به خودروهای پلاک تهران هم اجازه خروج از حوزه استحفاظی تهران داده نمی‌شود.

به گفته او براساس دستورالعمل اجرایی ستاد مبارزه با کرونا، رانندگانی که قصد تمرد از دستور پلیس را داشته باشند، ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و خودرو آنها یک ماه توقیف خواهد شد.

محدودیت ورود و خروج خودروها شامل کامیون‌های باربری که کالاهای بهداشتی و ضروری را حمل می‌کنند، نمی‌شود. این طرح قرار است تا پانزدهم فروردین در تمامی استان‌های ایران ادامه داشته باشد و احتمال دارد بعد از آن نیز تمدید شود.

براساس اعلام کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان ایران در  ظهر یکشنبه دهم فروردین،  در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانیان این بیماری در ایران به ۲۶۴۰ نفر برسد.

جهانپور گفت: از ظهر دیروز (شنبه نهم فروردین) تا امروز ۱۰ فروردین ۲۹۰۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند.

مجموع بیماران شناسایی شده کرونا براساس گزارش‌های رسمی  تا به حال به ۳۸ هزار و۳۰۹ مورد رسیده که به گفته جهانپور ۳۴۶۷ نفر از آنها در وضعیت شدید قرار دارند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.