ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیوان عالی کشور رای محکومیت محمدعلی نجفی را نقض کرد

حمیدرضا گودرزی، وکیل مدافع محمدعلی نجفی از نقض رای محکومیت صادره علیه موکلش، توسط دیوان عالی کشور و ارجاع پرونده به شعبه هم‌عرض خبر داد.

حمیدرضا گودرزی، وکیل مدافع محمدعلی نجفی از نقض رای محکومیت صادره علیه موکلش، توسط دیوان عالی کشور و ارجاع پرونده به شعبه هم‌عرض خبر داد.

تصویری از محمدعلی نجفی در یکی از جلسات دادگاه پرونده قتل همسرش، میترا استاد

حمیدرضا گودرزی، وکیل مدافع محمدعلی نجفی یکشنبه ۱۰ فروردین اعلام کرد: شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور رای محکومیت صادره علیه نجفی را در دور دوم رسیدگی نقض کرده و پرونده را به شعبه هم‌عرض ارجاع  داده است.

گودرزی به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: «پس از فرجام خواهی ما نسبت به رای صادره در دور دوم رسیدگی، پرونده به شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور ارجاع شد و در مراجعات متعددی که به شعبه ۴۱ دیوان عالی داشتم، دیوان عالی، رای صادره را نقض کرده و پرونده جهت رسیدگی به شعبه هم عرض ارجاع شده ولی هنوز پرونده به دادگاه ارسال نشده است‌».

طبق آخرین رای صادره دادگاه در آذر ۹۸، محمد علی نجفی در پرونده قتل میترا استاد به شش سال و شش ماه حبس تعزیری به اتهام قتل و یک سال و سه ماه حبس تعزیری به‌خاطر نگهداری اسلحه محکوم شده بود اما وکیل او  ۲۵ دی ماه اعلام کرده بود:پس از فرجام خواهی نسبت به رای صادره، پرونده به شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور ارجاع شده است.

وکیل مدافع نجفی درباره وضعیت او در زندان و احتمال ابتلای او به ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد و گفت: «موکلم در اتاقی هست که ۱۱ نفر بازداشتی دارد و با توجه به اینکه یکی از هم بندی های موکلم با علایم مشکوک به کرونا به بیمارستان اعزام و در آنجا بستری شده، ما بشدت نگران وضعیت او هستیم و در این راستا از معاون اول قوه قضاییه تقاضا کردم و ایشان جهت بررسی، موضوع را به دادستانی ارجاع داد و دادستانی تهران هم گزارش کار را به دیوان عالی و شعبه ۹ دادگاه کیفری ارسال کرد ولی متاسفانه دادگاه با پذیرش وثیقه و آزادی موکلم موافقت نکرده است».

به گفته او دادگاه در طول هفت ماه گذشته از پذیرش وثیقه برای آزادی نجفی خودداری کرده است.

دادگاه پیشتر نجفی را در دو موضوع «قتل عمد» و  ««نگهداری سلاح غیر مجاز» مجرم تشخیص داده و او را به قصاص محکوم کرده بود، اما خانواده میترا استاد از قصاص گذشت کردند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.