ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخستین معامله مالی اینستکس با ایران انجام شد

سازوکار مالی اروپا و ایران موسوم به اینستکس در نخستین تراکنش خود با ایران تجهیزات پزشکی به ایران فرستاده است.

سازوکار مالی اروپا و ایران موسوم به اینستکس اولین عملیات مالی خود با ایران را انجام داد و تجهیزات پزشکی به ایران فرستاد.

فرانسه، آلمان و بریتانیا اینستکس را در بهمن ۱۳۹۷ راه‌اندازی کردند تا با وجود تحریم‌های آمریکا علیه ایران تجارت با ایران را حفظ کنند.

وزارت امور خارجه آلمان سه‌شنبه ۱۲ فروردین / ۳۱ مارس تأیید كرد كه نخستین تراکنش سازوکار مالی اروپا و ایران موسوم به اینستکس انجام و کالاهای پزشکی به ایران ارسال شده است.

وزارت خارجه آلمان افزود که اکنون شمار بیشتری از معاملات مالی آماده می‌شود.

فرانسه، آلمان و بریتانیا اینستکس را در بهمن ۱۳۹۷ راه‌اندازی کردند تا با وجود تحریم‌های آمریکا علیه ایران تجارت با ایران را حفظ کنند.

این سه کشور اروپایی پیش از این به‌منظور کمک به ایران در مقابله با ویروس کرونا ضمن ارسال دارو، ۵ میلیون یورو کمک مالی کرده بودند که از طریق سازمان‌ ملل و سازمان بهداشت جهانی در اختیار ایران قرار گرفت.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز ۵ فروردین / ۲۳ مارس اعلام کرد که این اتحادیه برای مقابله با کرونا به ایران کمک‌های بشردوستانه به ارزش ۲۰ میلیون یورو می‌فرستد.

بورل همچنین گفت اتحادیه اروپا از درخواست ایران برای دریافت کمک مالی از صندوق بین‌المللی پول حمایت می‌کند.

صندوق بین‌المللی پول بودجه‌ای معادل ۵۰ میلیارد دلار برای تامین سریع نیازهای مالی کشورهایی که با شیوع بیماری کرونا روبه‌رو هستند، اختصاص داده است.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) ۲۲ اسفند / ۱۲ مارس گزارش داده بود که عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران در نامه‌ای از صندوق بین‌المللی پول درخواست پنج میلیارد دلار برای مبارزه با همه‌گیری کرونا در ایران کرده است.

ایران تاکنون فقط یک بار در سال ۱۳۳۰ و بعد از بحران اقتصادی و اجتماعی در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم و کاهش درآمد‌های نفتی، واجد دریافت وام تشخیص داده شده بود.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران ۲۲ اسفند سال گذشته در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل تحریم‌های آمریکا را «مانع عمده» برای مبارزه با شیوع کرونا در ایران دانسته و خواستار پایان دادن به آن شده بود. او همچنین در گفت‌وگو با همتایان اروپایی خود تلاش کرده است فشار بر آمریکا را برای لغو تحریم‌ها بیشتر کند.

تاکنون، از جمله کویت ۱۰ میلیون دلار، ژاپن حدود ۲۳ میلیون دلار و جمهوری آذربایجان ۵ میلیون دلار برای مبارزه با کرونا به ایران کمک‌ مالی کرده‌اند. ترکیه، چین و امارات متحده عربی هم مقادیر زیادی تجهیزات پزشکی و ایمنی در اختیار ایران قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • man

    مادر بزرگ من میگفت: روزی مفت خور از غیب می‌رسد، این دزدان در این ۴۱ سال نظام مقدس‌شان چه کار مثبتی برای این سر زمین انجام داده ا‌ند، بجز تقسیم منابع اقتصادی ، اجتما یی ، فرهنیگی و سیاسی بین خود و طرف دارانشان، و حالا هم از هر جا یی پول می‌‌گیرند برای سگان درگا ه "ولایت " مردم دیگر به این دزدن و قاتلان اعتمادی ندارند!

  • محسن

    آقای محمد جواد ظریف، لعنت بهت لعنت بهت لعنت بهت / نفت در برابر غذا و دارو حتی تو این بحران جهانی کرونا