ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پس از ابتلای ۱۱ کارگر به کرونا، کارگران معدن شماره ۳ گل‌گهر سیرجان دست از کار کشیدند

با فراگیری کرونا، کارگران معدن گل‌گهر سیرجان بارها با خواست تعطیلی معدن اعتصاب و تجمع کرده بودند. اما کارفرما تعداد شیفت‌ها را کاهش داد و ساعت کاری کارگران را به ۱۲ ساعت رساند.

در پی ابتلای ۱۱ کارگر معدن گل‌گهر سیرجان واقع در استان کرمان به کووید ۱۹ و انتقال آن‌ها به بیمارستان، کارگران معدن شماره سه این مجموعه دست از کار کشیدند و معدن را تعطیل کردند. با فراگیری کرونا کارگران بارها با خواست تعطیلی معدن اعتصاب و تجمع کرده بودند. اما کارفرما به جای تعطیلی معدن، تعداد شیفت‌ها را کاهش داده و ساعت کاری کارگران را به ۱۲ ساعت رسانده است.

کارگران معدن گل گهر ــ عکس از آرشیو

اعتصاب اخیر کارگران روز چهارشنبه ۱۳ فروردین و پس از آن آغاز شد که سه تن از کارگران به تب شدید دچار و ۱۱ کارگر نیز روانه بیمارستان شدند.

در میان کسانی که گفته می‌شود تست کرونای آن‌ها مثبت بوده، کارگرانی از بخش‌های مختلف حضور دارند.

کلیپی از کارگران اعتصابی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است.

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان یکی از بزرگترین معدن‌های شناخته‌شده سنگ آهن در خاورمیانه است و بیش از ۱۹ هزار کارگر در این معدن کار می‌کنند.

تعداد بالای کارگران در محیط کار، و تراکم آن‌ها در سرویس‌های رفت‌و‌آمد کارگران را در معرض ابتلاء به ویروس کرونا قرار می‌دهد.

روز دوشنبه ۲۶ اسفند صدها تن از کارگران معدن گل‌گهر سیرجان که در شرکت‌های پیمانکاری آرمان گوهر، گوهر زمین و نگین پرتو کار می‌کنند، در اعتراض به عدم تعطیلی معدن و قرنطینه کارگران دست به اعتصاب زدند. گروهی از کارگران نیز مقابل فرمانداری تجمع کردند. اما فرمانداری تعطیلی معدن را به تصمیم ستاد بحران منوط کرد.

کارگران مجدداً چهار فروردین مقابل فرمانداری سیرجان تجمع و خواستار تعطیلی معدن شدند. آن‌ها گفتند کارگران غیربومی‌ که در تعطیلات نوروز به شهرهای محل سکونت خانواده‌شان در استان‌های گیلان و مازندران سفر کرده‌اند، پس از بازگشت باید قرنطینه شوند زیرا چنانچه در بازگشت حامل ویروس باشند، جان کارگران دیگر هم در خطر قرار می‌گیرد.

روز چهارم فروردین، مجید علی‌دادی، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی معدن گل‌گهر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) مدعی شد اقدامات لازم برای محافظت از کارگران انجام شده اما «تعطیلی گل‌گهر یک سیاست دولتی است و در اختیار مجموعه گل‌گهر نیست.» او افزود این روش تا ۱۵ فروردین ادامه دارد و ممکن است پس از آن در صورت لوم تغییر کند.

معدن گل‌گهر سیرجان از دی ماه به همراه اعمال تحریم‌های آمریکا بر صنایع فولاد و آهن ایران، در تحریم قرار دارد اما به گفته‌ی جمشید ملارحمان مدیرعامل معدن، تولید در آن به نسبت سال قبل رشد داشته است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.