ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تأیید شش هزار مورد جدید از ابتلا به کرونا در آسیای جنوبی

با وجود اعمال محدودیت‌ها در رفت و آمد شهروندان و قرنطینه برخی از شهر‌ها در هندوستان، تعداد موارد تأیید شده از مبتلایان به کرونا در این کشور افزایش چشمگیری داشته.

با وجود اعمال محدودیت‌ها در رفت و آمد شهروندان و قرنطینه برخی از شهر‌ها در هندوستان، تعداد موارد تأیید شده از مبتلایان به کرونا در این کشور افزایش چشمگیری داشته است. در پی گسترش ویروس کرونا در منطقه آسیای جنوبی، مقامات هند ممکن است مقررات سخت‌گیرانه‌تری را برای کنترل ترددها وضع کنند.

گجرات هندوستان: تصوری پسر فروشنده‌ای که برای پیشگیری از کرونا ماسک زده است

به گزارش خبرگزاری رویترز، روز شنبه چهارم آپریل/ ۱۶ فروردین‌، تعداد افرادی که در منطقه آسیای جنوبی ابتلایشان به کووید-۱۹ تأیید شده است به حدود شش هزار نفر رسیده است.

در این منطقه، کشور هندوستان با ثبت دو هزار و ۹۰۲ مورد مبتلا به کرونا و فوت ۶۸ مورد از این مبتلایان، در میان دیگر کشورهای آسیای جنوبی از جمله افغانستان، پاکستان، بنگلادش، مالدیو، سریلانکا، و نپال، بیشترین آمار شیوع این بیماری را داراست.

راجش توپ، وزیر بهداشت ماهاراشترا و عضو قطب مالی بمبئی، درباره احتمال تشدید مقررات منع آمد و شد اعلام کرد:

«اگر مردم به طور جدی از قوانین پیروی نکنند و مبتلایان همچنان در حال افزایش باشند، ممکن است چاره‌ای جز تمدید محدودیت رفت و آمد وجود نداشته باشد.»

او گفت شاید مقامات هندوستان مجبور شوند قوانین منع تردد را در بمبئی و مناطق شهری ماهاراشترا تا دو هفته دیگر نیز تمدید کنند.

تنها در ماهاراشترا ۵۱۶ مورد ابتلا به کویید-۱۹ تأیید شده است که از آن میان تا کنون ۲۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

پیش از این و طی روزهای اخیر، نارندا مودی، نخست وزیر هندوستان قول داده بود که کشورش در هفته جاری از برنامه سه هفته‌ای قرنطینه، مرحله به مرحله خارج خواهد شد.

به ‌دنبال مشاهده اولین موارد تأیید شده ویروس کرونا در هندوستان، دولت این کشور در واکنش به این مسأله اعلام کرد تعداد افرادی را که وارد کشور می‌شوند، محدود خواهد کرد.

مقامات دولتی هندوستان حتی برخی از شهروندان شیعه خود که در شهر قم در ایران به کرونا مبتلا شده‌اند را همچنان از ایران به کشور خود منتقل نکرده‌اند.

مسئولان ایالتی و مقامات پلیس در هندوستان، از دو هفته پیش مقررات منع تردد و ایزوله‌سازی شهر‌های هندوستان را اجرایی کردند.

در حالی که دولت قصد بازبینی در محدودیت رفت و آمد و به پایان رساندن آن در تاریخ ۱۴ آوریل را دارد، سه مقام ارشد دولتی به رویترز گفته‌اند:

«این مساله به ارزیابی موقعیت در هر ایالت بستگی خواهد داشت و محدودیت منع تردد در مناطقی که ویروس کرونا در حال شیوع است تمدید خواهد شد و ادامه خواهد داشت.»

این مقامات دولتی که به ‌دلیل قطعی نشدن برنامه‌های دولت در مواجهه با بحران کرونا در هند، خواستند نامشان فاش نشود، همچنین اعلام کرده‌اند:

«حمل و نقل عمومی در مترو شهرهای بزرگی همچون بمبئی، بنگلورو و دهلی ممکن است پس از اتمام قرنطینه به صورت مرحله‌ای به حالت عادی بازگردانده شود.»

بر اساس گزارش‌ها، پس از دو برابر شدن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای آسیای جنوبی در روزهای اخیر، بازار سهام هند با بدترین روزها از بحران مالی جهانی تا کنون مواجه شده است.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.