ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شیوع کرونا در کشور فقیر اکوادور: جنازه‌ها در خیابان

با شیوع کرونا در کشورهای فقیر، نظام‌ نابه‌سامان بهداشت در این کشورها زیر فشار شدید قرار گرفته و در آستانه فروپاشی است؛ تا حدی که جنازه‌ها در خیابان‌ها رها می‌شوند.

با شیوع ویروس کرونا در کشورهای فقیر، نظام‌ نابسامان بهداشت در این کشورها تحت فشار فوق‌العاده قرار گرفته و در آستانه فروپاشی است. از جمله، خیابان‌های شهری در اکوادور از رهگذران خالی شده، و تنها چند تن از ساکنان و چند جنازه در دیدرس قرار دارد.

در اکوادور، مردی منتظر اجساد اقوام خود بیرون یک بیمارستان ایستاده است. عکس از Enrique Ortiz / AFP

جنازه برخی قربانیان شیوع کرونا در گوایاکیل در خیابان‌ها رها شده اند. شیوع کرونا از ظرفیت کادر و تجهیزات درمانی در این شهر که یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای اکوادور است تجاوز کرده و نظام بهداشت در این شهر را به آستانه سقوط کشانده است. بیمارستا‌ن‌ها دیگر تختی برای پذیرش بیمارن جدید ندارند و قبرستان‌ها و متولیان کفن و دفن تحت فشار هستند.

از آنجا که دیگر ظرفیتی برای مردگان وجود ندارد، برخی ساکنان شهر گفته‌اند که گزینه‌ای جز بیرون گذاشتن جنازه‌ها نداشته‌اند. مشخص نیست که چند تن از این مردگان به خاطر کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. بسیاری از خانواده‌های می‌گویند که عزیزان‌شان علائم ویروس کرونا را داشته‌اند، و برخی دیگر فقط می‌دانند که بیمار آنها نمی‌توانست در بیمارستان‌های لبریز از بیمار گوایاکیل پذیرش شود.

در یک ویدئو که به دست خبرگزاری رویترز رسیده است، یکی از ساکنان می‌گوید که پنج روز منتظر مانده تا یکی از اعضای خانواده‌اش را ببرند. او ادامه داد: «از زنگ زدن به ۹۱۱ خسته شدم، تنها چیزی که به ما می‌گویند این است که منتظر باشیم و دارند روی آن کار می‌کنند.» دوربین سپس از روی مرد به سمت یک پنجره حرکت می‌کند که پشت آن جسمی با پلاستیک سیاه پوشانده شده و دو پنکه بالای آن در حال چرخیدن هستند.

همچنین در تصویری دیگر از این شهر تابوتی حامل جنازه یکی از قربانیان کرونا پوشیده در یک پلاستیک آبی، در پیاده‌رو قرار گرفته است.

در ویدئویی دیگر که هفته پیش به دست شبکه خبری سی ‌ان ‌ان رسید، یک موتور سوار جنازه‌ای را در خیابان رها می‌کند. ساعاتی بعد، یک گروه از افراد با لباس‌های مخصوص به محل می‌آیند و جنازه را با خود می‌برند.

آماری که مقامات اکوادور ارائه کرده‌اند نشان می‌دهد که بین ۲۳ تا ۳۰ مارس بیش از ۳۰۰ جازه از خانه‌های شهر گوایاکیل با جمعیت ۲,۹۹ میلیون جمع‌آوری شده است.

گوایاکیل بر روی رود گوایا واقع است و یک بندر مهم اکوادور و مهم‌ترین مرکز اقتصادی این کشور محسوب می‌شود.

رئیس نیروی ویژه نظامی برای مقابله با بحران کرونا در اکوادور، چهارشنبه گذشته در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که این نیروها اکنون ظرفیت خود را از انتقال «۳۰ جنازه» به «۱۵۰ جنازه» رسانده است. او همزمان افزود که کار متولیان کفن و دفن و قبرستان‌ها بسیار سخت‌تر است.

شهردار گوایاکیل در ویدئویی که هفته پیش در توئیتر خود منتشر کرد، مایوسانه از مقامات کشوری درخواست کمک کرده است. او در این ویدئو گفت: «نظام بهداشتی کشور دارد چه کار می‌کند؟ آنها حتی مرده‌ها را از خانه‌ها بیرون نمی‌برند، جنازه‌ها را در پیاده‌رو رها می‌کنند، مردم جلوی بیمارستان‌ها به زمین می‌افتند. هیچ کسی نمی‌خواهد آنها را بلند کند.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.