ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران به منع انتشار کاغذی مطبوعات در ایران اعتراض کرد

آنتونی بلانگر، رییس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، به تصمیم حکومت ایران مبنی بر منع انتشار کاغذی مطبوعات اعتراض کرده و آن را مانع‌تراشی برای «حق شهروندان در دسترسی به اطلاعات» خوانده است

آنتونی بلانگر، رئیس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، به تصمیم حکومت ایران مبنی بر منع انتشار کاغذی مطبوعات اعتراض کرده و آن را مانع‌تراشی برای «حق شهروندان در دسترسی به اطلاعات» خوانده است. هفته گذشته کمیته «اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی» ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران اعلام کرد هر گونه انتشار مطبوعات به صورت کاغذی تا اطلاع بعدی و پایان بحران کرونا ممنوع خواهد بود.

بعضی از روزنامه‌های کاغذی در ایران

وب‌سایت فارسی این فدراسیون روز جمعه ۱۵ فروردین ‌ماه به نقل از بلانگر نوشت:

«ما از حکومت ایران می‌خواهیم با تأمین آزادی مطبوعات، نسبت به حق شهروندان برای دسترسی به اطلاعات به صورت چاپی و آنلاین، مانع‌تراشی نکند.»

او این اقدام حکومت ایران را موجب «محرومیت مردم از حق اساسی دریافت اطلاعات» و عامل «بیکاری بسیاری از روزنامه‌نگاران» دانسته است.

روز شنبه ۱۶ فروردین نیز انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران با صدور بیانیه‌ای که در کانال تلگرام این انجمن منتشر شده، از مقام‌های ایران خواست تا علاوه بر توقف ممنوعیت انتشار نشریات از روز ۲۰ فروردین ‌ماه، ‌ امکانات لازم را برای تولید، چاپ و انتشار آن‌ها فراهم کنند.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران در بیانیه‌ خود اطلاع‌رسانی و آزادی بیان را بخشی از «ضروریات اولیه زندگی امروز» در کنار غذا، بهداشت، آب، برق و ... توصیف کرده است. این نهاد صنفی، صدا و سیما را «فاقد اعتبار کافی» برای تأمین نیاز مردم خوانده و گفته فضای مجازی هم نتوانسته جایگزین مطبوعات کاغذی شود.

این نهاد مدیریت رسمی کشور را بی‌علاقه به اطلاع‌رسانی آزاد خوانده که متوجه تبعات منفی فقدان اطلاع‌رسانی نیست.

پیش‌تر‌، رئیس و نایب ‌رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران نیز به این تصمیم اعتراض کرده و آن را «غیرقانونی» و «ضربه به نهاد مطبوعات کاغذی» خوانده بودند. ‎

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.