ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فوت سه راننده تاکسی و دو راننده اتوبوس بر اثر کرونا

سه راننده تاکسی و دو راننده اتوبوس جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند. تاکنون تست کرونای ۴۰ راننده اتوبوس مثبت بوده. سازمان تاکسیرانی اما آمار دقیقی از تعداد مبتلایان ندارد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران از فوت سه راننده تاکسی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ خبر داده و مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران نیز گفته است که تست کرونای ۴۰ راننده اتوبوس مثبت بوده است. در میان رانندگان اتوبوس نیز دو تن جان خود را از دست داده‌اند.

تاکنون تست کرونای ۴۰ نفر از رانندگان اتوبوس مثبت شده و دو نفر از آنها نیز جان باخته‌اند/ عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) و به نقل از مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران، آمار دقیق رانندگان تاکسی مبتلا به ویروس کرونا هنوز مشخص نیست. علیرضا قنادان وعده داد که برنامه‌ای الکترونیکی در سازمان تاکسیرانی در دست انجام است که طبق آن آمار رانندگانی که خود یا خانواده آنها مبتلا به کرونا هستند جمع‌آوری شده است.

قنادان در عین حال گفت که تا اینجا مشخص شده که سه راننده تاکسی در تهران بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.

همزمان خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران، به نقل از محمود ترفع، مدیرعامل شرکت اتوبوس‌رانی تهران گزارش داد که تعدادی از رانندگان اتوبوس نیز به کرونا مبتلا شده‌اند. به گفته ترفع، تست کرونای ۴۰ نفر از رانندگان مثبت بوده که دو نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی در عین حال گفته است که «البته صرفا نمی‌توانیم تائید کنیم که این افراد کجا مبتلا به کرونا شده‌اند و ممکن است در محیط کار یا منزل درگیری این بیماری شده باشند.»

ترفع گفته است که از زمان آغاز شیوع کرونا در تهران تعداد مسافران ۶۰ تا ۷۰ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش داشت. اما صبح شنبه ۱۶ فروردین/ ۴ آوریل با پایان یافتن تعطیلات و بازگشت افراد به محل کار پیک مسافر به وجود آمده و تعداد مسافران اتوبوس «زیاد» بوده است که موجب شد سازمان اتوبوس‌رانه به کاهش سر فاصله حرکت و افزایش تعداد اتوبوس‌ها اقدام کند.

رئیس سازمان تاکسیرانی تهران نیز امروز شنبه از افزایش تعداد مسافران در خطوط مختلف در سطح شهر نسبت به هفته گذشته خبر داد.

با پایان تعطیلات نوروزی برخی ادارات و شرکت‌ها کار خود را بدون توجه به شیوع کرونا در کشور از سر گرفته‌اند. امروز صبح تصاویر پخش شده در شبکه‌های اجتماعی از افزایش قابل توجه رفت‌وآمد و ترافیک در شهر تهران حکایت می‌کرد.

رانندگان تاکسی و سایر وسایل حمل و نقل عمومی در معرض ابتلا به کرونا در سطح شهر هستند. با این حال خانه‌نشینی نیز برای بسیاری از آنها غیرممکن است و آنها ناچارند برای کسب درآمد روزمره به فعالیت حرفه‌ای خود ادامه دهند.

این در حالی است که به گفته رئیس سازمان تاکسیرانی، افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ برای سال جدید که در شورای شهر به تصویب رسیده است هنوز ابلاغ نشده، و صرفاً بنا بر تصویب هیات دولت ۱۱ درصد به کرایه‌های تاکسی افزوده شده است.

در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.