ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وعده دولت و بانک‌ها محقق نشد: مراجعه به مراکز درمانی ۳۰ درصد افزایش یافت

وعده دولت و بانک‌ها برای پرداخت بسته حمایتی و عدم دریافت اقساط بانکی عملی نشد، دولت با تمدید تعطیلی موافقت نکرد تا خیابان‌ها شلوغ شود. نتیجه آن؛ افزایش شمار بیماران کرونا.

حسن روحانی با تمدید تعطیلی موقت بنگاه‌ها و مراکز دولتی موافقت نکرد، بسته حمایتی وعده داده شده هم پرداخت نشد تا عبور و مرور در شهرهای پرجمعیت ایران و به تبع آن احتمال ابتلا به ویروس کووید ۱۹ افزایش یابد. رئیس ستاد مقابله با کرونا تهران می‌گوید: تنها در دو روز گذشته مراجعه مردم به مراکز درمانی ۳۰ درصد افزایش یافته است.

مردم در خیابان بعد از شیوع ویروس کرونا

علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا تهران شامگاه شنبه ۱۶ فروردین به خبرگزاری صدا و سیما جمهوری اسلامی گفت: تنها «امروز ۴۴۸ بیمار کرونا مثبت در بخش‌های عادی و ۹۹ بیمار کرونای بد حال در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های تهران بستری شدند که حکایت از افزایش قابل توجه مراجعات به مراکز درمانی تهران دارد».

تهران بالاترین آمار ابتلا به بیماری کرونا را دارد. ستاد ملی مقابله با کرونا پیش از این محدودیت‌های آمد و شد در تهران و دیگر مناطق اعمال کرده بود اما به گزارش خبرگزاری‌های رسمی جمهوری اسلامی، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران با تمدید این محدودیت‌ها تا ۲۰ فروردین مخالفت کرده است.

تمدید نشدن محدودیت‌های رفت و آمد موجب افزایش تردد مردم در سطح شهر و ترافیک شهری شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران صبح یکشنبه ۱۷ فروردین به نقل از محمد رزاقی، رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران، ترافیک در ۹ بزرگ‌راه این شهر را «پرحجم» گزارش کرد.

یک روز قبل (شنبه) نیز رسانه‌های خبری ایران تصاویر و ویدئوهایی از ترافیک خیابان‌ها منتشر کردند.

به گفته رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران، علت اصلی افزایش تردد‌ و شلوغی شهر ناشی از مشکلات اقتصادی مردم است.

دولت پیش از این وعده کرده بود به دستفروشان، کارگران و افراد کم‌درآمد بسته‌های حمایتی پرداخت کند. همچنین اعلام شده بود که شهروندان می‌توانند اقساط بانکی و هزینه آب، برق و گاز را با سه ماه تاخیر پرداخت کنند.

زالی اما گفت: «بسیاری همچنان مشاهده می‌کنند که علی‌رغم وعده‌های داده شده اقساط بانکی شان کم می‌شود».

پرداخت بسته حمایتی هم تنها در حد وعده مانده است و به گفته رئیس ستاد مقابله با کرونا تهران؛ «مردم گله‌مند هستند که تا کنون بسته‌های حمایتی به بخش‌های فرودست جامعه اختصاص نیافته است».

او گفت: این وضعیت بحث در خانه ماندن را دستخوش تغییر کرده است و با افزایش تردد‌ و شلوغی‌ها در پایتخت به طور قطع شرایط مقابله با بیماری کرونا پیچیده‌تر و کار در حوزه بهداشت و درمان سخت‌تر می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان تا ظهر شنبه ۱۶ فروردین ۵۵ هزار و ۷۴۳ نفر در سراسر ایران به بیماری کرونا مبتلا شدند که از این میزان ۳ هزار و ۴۵۲ جانشان را از دست دادند و ۴ هزار و ۱۰۳ در «وضعیت شدید» بیماری قرار دارند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.