ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا و کاسبی پنهانی

با گذشت نزدیک به دو ماه از اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا، مقام‌های دولتی از «قرنطینه» نامی نمی‌برند. همچنین حسن روحانی از آغاز به کار کسب و کارهای کم خطر در استان‌های کشور در هفته آخر فروردین خبر داده است. طرح فاصله‌گذاری فیزیکی از اواسط نوروز، اعلام و اجرا شده و طبق آن، بسیاری از مغازه‌ها و کسب و کار‌ها تا ۲۰ فروردین تعطیل شده‌اند. با این حال عده‌ای اصول فاصله‌گذاری را رعایت نمی‌کنند. برخی از مغازه‌‌دارها به طور پنهانی با کرکره‌های نیمه باز مشغول کاسبی هستند. عکس: محمدسعید سعیدی

با گذشت نزدیک به دو ماه از اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا، مقام‌های دولتی از «قرنطینه» نامی نمی‌برند. همچنین حسن روحانی از آغاز به کار کسب و کارهای کم خطر در استان‌های کشور در هفته آخر فروردین خبر داده است.

طرح فاصله‌گذاری فیزیکی از اواسط نوروز، اعلام و اجرا شده و طبق آن، بسیاری از مغازه‌ها و کسب و کار‌ها تا ۲۰ فروردین تعطیل شده‌اند. با این حال عده‌ای اصول فاصله‌گذاری را رعایت نمی‌کنند. برخی از مغازه‌‌دارها به طور پنهانی با کرکره‌های نیمه باز مشغول کاسبی هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بازندگان و برندگان کرونا در ایران و شاید شبیه آن

    برندگان اقلیت بزرگ حدودا 30% مردمان ایران هستند که طی این 40 سال از مال حلال و حرام (رانت و کلاهبردرای و اختلاس تا حتی دزدی و قاچاق و..) به قدر کافی توشه روز مبادا جمع کره اند و حدود30% هم طبقات شبه متوسط، که چیزهایی دارند که بفروشند و چند ماهی طاقت بیاورند و لااقل خودشان در مهلکه کرونا نیدازند! اما بالغ حدود 40% چاره ندارند از خانه بیرون بزنند، چون بیرون نروند چند هفته بالاخره از گرسنگی خواهند مرد! بین بد وبدتر انتخاب میکنند، خطر کرونا گرفتن بجان میخرند و تا شاید از مردن از گرسنگی نجات یابند! اما متاسافنه بد و دبتری نیست، وصعیت این 40% الی 70% مثل وضعیت کلی این کشور است که در اسارت ایدئلوژی یک حکومت مذهبی در خیال نابودی یهودیت و اسارئیل، قمار زد تمام هستی کشوری که میتوانست جز ده کشور ثروتمند و مرفه جهان باشد و حالا حقیقت عریانتر از همیشه میگیود اگر خود این مردمان کاری نکنند، در عرض چند ماه شید نیمی از آنها هلاک خواهند شد از یک بیماری مسری! چرا که حکومت همین کارهای به اصطلاح پییگرانه کارها از ترس سرایت به خودیهایش میکند! وگرنه دهها مورد کشنده و ویرانگر در طول این 40 سال بود و در عمل کار نکردند به نفع عموم! اگر این حکومت و عوامل مزدورش اندکی شرف و عرق ملی داشتند، لاقل انحصارتی مثل خودرو برمیداشتند اینگونه به بهانه دروغین چند هزار اشتغال مونتازگر دو-سه شرکت دروغین خودروساز، منافع جانی و مالی و محیط زیست کشور فدرای آنها و مافیا و درامد کثیف خودروسازن دروغین نمیکردند. اگر حکومت راست میگیود لااقل دست از خود تحریمی بردراد و اجازه دهد واردات خودرو آزاد شود، اینکه خارجی بفروشند یا نفروشند اهمیتی ندارد، این حکومت و دولت مزدورش ثابت کند خودشان کشوررا به تحریم نمیکشاند!