ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست از محمود احمدی‌نژاد برای رفع توقيف روزنامه شرق

<p dir="RTL">محمد رحمانيان، مدير مسئول روزنامه شرق در نامه&zwnj;ای به محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس&zwnj;جمهور ايران خواهان رفع توقيف از اين روزنامه شده است.</p> <!--break--> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">به گزارش خبرگزاری فارس، محمود عليزاده طباطبايی، وکيل روزنامه شرق گفت: &quot;با توجه به صحبت&zwnj;های رئيس&zwnj;جمهور در خصوص رسانه&zwnj;ها، در نامه&zwnj;ای از آقای احمدی&zwnj;نژاد خواستيم که به هيئت نظارت بگويد شکايت خود را از شرق پس بگيرد.&quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">احمدی&zwnj;نژاد دو هفته پيش در يک نشست خبری گفت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران در توقيف روزنامه شرق اشتباه کرده است<span dir="LTR">.</span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">هيئت نظارت بر مطبوعات ايران روز چهارشنبه پنجم مهر ۱۳۹۱ روزنامه شرق را توقيف کرد. دليل توقيف اين روزنامه چاپ کاريکاتوری اعلام شده که به گفته هيئت نظارت بر مطبوعات &quot;اهانت به رزمندگان اسلام&quot; اعلام شده است<span dir="LTR">.</span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <blockquote> <p dir="RTL">مديرمسئول روزنامه شرق عصر پنجم مهر به دادسرای عمومی و انقلاب تهران احضار و در نهايت با نظر بازپرس شعبه ۹ دادسرای فرهنگ و رسانه بازداشت و روانه اوين شد. وی ۹ مهر با سپردن وثيقه ۵۰۰ ميليون ريالی آزاد شد.</p> </blockquote> <p dir="RTL">وکيل مديرمسئول روزنامه شرق گفت: &quot;نامه ديروزيکشنبه تقديم رئيس&zwnj;جمهور شده است و انتظار داريم ايشان به هيئت نظارت توصيه لازم را داشته باشند<span dir="LTR">.&quot;</span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">جلسات هيئت نظارت بر مطبوعات ايران، دوشنبه&zwnj;ها برگزار می&zwnj;شود<span dir="LTR">.</span> عليزاده طباطبايی با اشاره به اعلام نظر ۴۰ تن از نويسندگان و هنرمندان &quot;حوزه دفاع مقدس&quot; درباره کاريکاتور شرق گفت: &quot;اگر هيئت نظارت شکايت خود را پس بگيرد، نيازی به رسيدگی قضايی نيست و خود به خود توقيف روزنامه منتفی می&zwnj;شود.&quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">به گفته وی &quot;مديرمسئول شرق در جريان بازپرسی خواستار رفع توقيف روزنامه تا مشخص شدن تکليف پرونده خود شد اما بازپرس پرونده اعلام کرد دستگاه قضايی روزنامه را توقيف نکرده که رفع توقيف کند<span dir="LTR">.&quot;</span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">مديرمسئول روزنامه شرق عصر پنجم مهر به دادسرای عمومی و انقلاب تهران احضار و در نهايت با نظر بازپرس شعبه ۹ دادسرای فرهنگ و رسانه بازداشت و روانه اوين شد. وی ۹ مهر با سپردن وثيقه ۵۰۰ ميليون ريالی آزاد شد<span dir="LTR">.</span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">روزنامه شرق، روزنامه اصلاح&zwnj;طلب ايران به&zwnj;شمار می&zwnj;رود که با فعاليت روزنامه&zwnj;نگاران اصلاح&zwnj;طلب در دهه ۷۰ ابتدا نزديک به دو سال به ضميمه روزنامه همشهری منتشر و سپس نخستين شماره آن در شهريورماه ۱۳۸۲ با مديرمسئولی مهدی رحمانيان منتشر شد<span dir="LTR">.</span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">روزنامه شرق تا پيش از توقيف امروز سه بار در طول دوران فعاليت خود توقيف شده است.</p>

محمد رحمانيان، مدير مسئول روزنامه شرق در نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور ايران خواهان رفع توقيف از اين روزنامه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود عليزاده طباطبايی، وکيل روزنامه شرق گفت: "با توجه به صحبت‌های رئيس‌جمهور در خصوص رسانه‌ها، در نامه‌ای از آقای احمدی‌نژاد خواستيم که به هيئت نظارت بگويد شکايت خود را از شرق پس بگيرد."

احمدی‌نژاد دو هفته پيش در يک نشست خبری گفت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران در توقيف روزنامه شرق اشتباه کرده است.

هيئت نظارت بر مطبوعات ايران روز چهارشنبه پنجم مهر ۱۳۹۱ روزنامه شرق را توقيف کرد. دليل توقيف اين روزنامه چاپ کاريکاتوری اعلام شده که به گفته هيئت نظارت بر مطبوعات "اهانت به رزمندگان اسلام" اعلام شده است.

وکيل مديرمسئول روزنامه شرق گفت: "نامه ديروزيکشنبه تقديم رئيس‌جمهور شده است و انتظار داريم ايشان به هيئت نظارت توصيه لازم را داشته باشند."

جلسات هيئت نظارت بر مطبوعات ايران، دوشنبه‌ها برگزار می‌شود. عليزاده طباطبايی با اشاره به اعلام نظر ۴۰ تن از نويسندگان و هنرمندان "حوزه دفاع مقدس" درباره کاريکاتور شرق گفت: "اگر هيئت نظارت شکايت خود را پس بگيرد، نيازی به رسيدگی قضايی نيست و خود به خود توقيف روزنامه منتفی می‌شود."

به گفته وی "مديرمسئول شرق در جريان بازپرسی خواستار رفع توقيف روزنامه تا مشخص شدن تکليف پرونده خود شد اما بازپرس پرونده اعلام کرد دستگاه قضايی روزنامه را توقيف نکرده که رفع توقيف کند."

مديرمسئول روزنامه شرق عصر پنجم مهر به دادسرای عمومی و انقلاب تهران احضار و در نهايت با نظر بازپرس شعبه ۹ دادسرای فرهنگ و رسانه بازداشت و روانه اوين شد. وی ۹ مهر با سپردن وثيقه ۵۰۰ ميليون ريالی آزاد شد.

روزنامه شرق، روزنامه اصلاح‌طلب ايران به‌شمار می‌رود که با فعاليت روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب در دهه ۷۰ ابتدا نزديک به دو سال به ضميمه روزنامه همشهری منتشر و سپس نخستين شماره آن در شهريورماه ۱۳۸۲ با مديرمسئولی مهدی رحمانيان منتشر شد.

روزنامه شرق تا پيش از توقيف امروز سه بار در طول دوران فعاليت خود توقيف شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.