ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در آمریکا کرونا به نسبت بیشتر در میان سیاه‌پوستان قربانی گرفته است

هنوز آمار دقیقی در دست نیست اما شواهد نشان می‌دهند که در چند ایالت آمریکا سیاه‌پوستان بیشتر تحت تأثیر ویروس کووید۱۹ قرار گرفته‌اند. سیاه‌پوستان در آمریکا از بیمه درمانی ضعیف‌تری برخوردار هستند.

شواهد حاکی از آن است که در آمریکا سیاه‌پوستان بیش از دیگران از ویروس جدید کرونا آسیب دیده‌اند. آن‌ها به‌دلیل وضعیت اقتصادی - اجتماعی پایین و بیمه درمانی ضعیف‌تری که دارند آسیب‌پذیرتر هستند.

کرونا در آمریکا ـ عکس از آرشیو

دولت آمریکا اعتراف کرده است که ویروس جدید کرونا به‌ویژه در میان سیاه‌پوستان قربانی گرفته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید شواهد محکمی وجود دارند که نشان می‌دهد سیاه‌پوستان تا حدود زیادی بیشتر از سایر شهروندان کشور متأثر از شیوع کرونا هستند.

هنوز یک بررسی علمی در این‌باره صورت نگرفته است اما آمار منتشرشده در چندین ایالت آمریکا به‌وضوح از شمار بالای ابتلای شهروندان سیاه‌پوست به ویروس کووید۱۹ و مرگ آن‌ها بر اثر این ویروس خبر می‌دهند.

به‌نوشته واشنگتن پست، شهرهایی مانند شیکاگو و واشنگتن و همچنین ایالت‌هایی مانند لوئیزیانا و میشیگان بیشترین آمار را در این زمینه نشان می‌دهند. در میلواکی، بزرگ‌ترین شهر ایالت ویسکانسین حدود ۷۰ درصد از درگذشتگان بر اثر ویروس کووید۱۹ سیاه‌پوست هستند، در حالی‌که آن‌ها تنها حدود ۲۶ درصد از جمعیت این شهر را تشکیل می‌دهند.

در اکثر ایالت‌هایی که در آن‌ها جمعیت سیاه‌پوستان زیاد است شمار مبتلایان به کووید۱۹ سه برابر و تعداد درگذشتگان تقریباً شش برابر دیگر ایالت‌های آمریکا هستند.

آنتونی فوسی، مدیر انستیتوی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا این موضوع را به «تشدید شکاف سلامتی» نسبت داد.

کارشناسان می‌گویند سیاه‌پوستان در ایالات متحده به‌طور میانگین ​​از بیمه درمانی ضعیف‌تری برخوردار هستند و دسترسی کمتری به مراقبت‌های پزشکی دارند. بیماری‌هایی مانند دیابت و بیماری‌های قلبی نیز در میان آن‌ها بیشتر دیده می‌شود.

جروم آدامز، فرمانده سپاه بهداشت عمومی آمریکا در این‌باره می‌گوید سیاه‌پوستان در ایالات متحده وضعیت اقتصادی - اجتماعی پایینی دارند و این امر حفظ فاصله‌گیری اجتماعی (فیزیکی) را دشوارتر می‌کند. همچنین بیشتر سفیدپوستان در خانه کار می‌کنند در حالی که سیاه‌پوستان اغلب با دیگر افراد در تماس می‌مانند.

از سوی دیگر هنوز مشخص نیست که شایعات، خبرهای غلط و نظریه‌های توطئه چه نقشی در این‌باره ایفا می‌کنند. لوری لایتفوت، شهردار شیکاگو گفت این ادعا را شنیده است که سیاه‌پوستان از کرونا مصون هستند.

اگر چه آمار درست هنوز در دسترس نیست، اما احتمال می‌رود سایر اقلیت‌های آمریکا نیز با همین مشکلات مواجه باشند. در نیویورک، گزارش‌ها حاکی است که به غیر از آمریکایی‌های سیاه‌پوست، بسیاری از کسانی که تبار آن‌ها از آمریکای لاتین است به نسبت بیشتر به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.