ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرزی: افغانستان برای مقابله با تروریسم بین‌المللی قربانی می‌دهد

<p dir="RTL">رئیس جمهور افغانستان در نشست سالیانه اکو با بیان اینکه افغانستان سد راه تروریسم بین&zwnj;المللی شده است، خواستار همکاری مشترک کشورهای عضو این سازمان در مقابله با این پدیده شد.</p> <!--break--> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">حامد کرزی در دوازدهمین نشست رهبران سازمان همکاری&zwnj;های اقتصادی اکو در باکو گفت کشورهای عضو اکو با مشکلات و تهدیدهای مشترک مواجه هستند که تروریسم در راس آن قرار دارد.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">به گزارش دفتر ریاست جمهوری افغانستان، کرزی در این نشست همچنین تاکید کرد که افغانستان در تلاش برای مقابله با تروریسم بین&zwnj;المللی و جلوگیری از ورود تروریست&zwnj;ها به کشورهای آسیای میانه، چین و روسیه همچنان قربانی می&zwnj;دهد.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">به گفته وی، &quot;افزون بر گروه&zwnj;های فعال تروریستی در افغانستان، القاعده، جنبش اسلامی ازبکستان، تحریک طالبان پاکستان، جنبش ترکستان شرقی و گروه&zwnj;های چچنی نیز چندین سال هست که در منطقه حضور دارند، آموزش می&zwnj;بینند و فعالیت&zwnj;های تخریبی را سازماندهی می&zwnj;کنند.&quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">افغانستان طی سالیان اخیر از آنچه حمایت و آموزش گروه&zwnj;های تروریستی از سوی پاکستان می&zwnj;خواند همواره ابراز نگرانی کرده است؛ موضوعی که کرزی در نشست رهبران اکو نیز بار دیگر بر آن تاکید کرد.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <blockquote> <p dir="RTL">افغانستان طی سالیان اخیر از آنچه حمایت و آموزش گروه&zwnj;های تروریستی از سوی پاکستان می&zwnj;خواند همواره ابراز نگرانی کرده است؛ موضوعی که کرزی در نشست رهبران اکو نیز بار دیگر بر آن تاکید کرد. وی بدون اینکه به صراحت از پاکستان نام ببرد گفت که از کشورهای همسایه انتظار دارد تا جلوی ورود تروریست&zwnj;ها را به افغانستان بگیرند و با تمام امکانات از آموزش و تجهیز آنان در خاک خود جلوگیری کنند.</p> </blockquote> <p dir="RTL">وی بدون اینکه به صراحت از پاکستان نام ببرد گفت که از کشورهای همسایه انتظار دارد تا جلوی ورود تروریست&zwnj;ها را به افغانستان بگیرند و با تمام امکانات از آموزش و تجهیز آنان در خاک خود جلوگیری کنند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">رئیس جمهور افغانستان خاطرنشان کرد که مبارزه با پدیده تروریسم تا هنگامی که همکاری مشترک بین دولت&zwnj;های منطقه وجود نداشته باشد، موفق نخواهد بود. وی در حاشیه نشست سالیانه اکو با شماری از رهبران کشورهای مختلف گفت&zwnj;گو و تبادل نظر کرد.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">نشست سالیانه سازمان اکو هر سال در یکی از کشورهای عضو برگزار می&zwnj;شود. این سازمان ۲۷ سال قبل از سوی کشورهای ترکیه، ایران و پاکستان بنیان گذاشته شد و سپس هفت کشور آذربایجان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان و افغانستان نیز به عضویت آن در آمدند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">حامد کرزی و هیئت همراه وی، پس از پایان نشست اکو در روز سه&zwnj;شنبه ۱۶ اکتبر، به منظور شرکت در نشست بین&zwnj;المللی &quot;گفت&zwnj;وگو برای همکاری&zwnj; در آسیا&quot;، رهسپار کویت شد.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">زلمی رسول (وزیر امور خارجه)، رنگین دادفر اسپنتا (مشاور امنیت ملی)، انورالحق احدی (وزیر تجارت و صنایع)، عبدالهادی ارغندیوال (وزیر اقتصاد) و شماری دیگر از مقامات دولت افغانستان حامد کرزی را در این سفر همراهی می&zwnj;کنند.</p>

رئیس جمهور افغانستان در نشست سالیانه اکو با بیان اینکه افغانستان سد راه تروریسم بین‌المللی شده است، خواستار همکاری مشترک کشورهای عضو این سازمان در مقابله با این پدیده شد.

حامد کرزی در دوازدهمین نشست رهبران سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو در باکو گفت کشورهای عضو اکو با مشکلات و تهدیدهای مشترک مواجه هستند که تروریسم در راس آن قرار دارد.

به گزارش دفتر ریاست جمهوری افغانستان، کرزی در این نشست همچنین تاکید کرد که افغانستان در تلاش برای مقابله با تروریسم بین‌المللی و جلوگیری از ورود تروریست‌ها به کشورهای آسیای میانه، چین و روسیه همچنان قربانی می‌دهد.

به گفته وی، "افزون بر گروه‌های فعال تروریستی در افغانستان، القاعده، جنبش اسلامی ازبکستان، تحریک طالبان پاکستان، جنبش ترکستان شرقی و گروه‌های چچنی نیز چندین سال هست که در منطقه حضور دارند، آموزش می‌بینند و فعالیت‌های تخریبی را سازماندهی می‌کنند."

افغانستان طی سالیان اخیر از آنچه حمایت و آموزش گروه‌های تروریستی از سوی پاکستان می‌خواند همواره ابراز نگرانی کرده است؛ موضوعی که کرزی در نشست رهبران اکو نیز بار دیگر بر آن تاکید کرد.

وی بدون اینکه به صراحت از پاکستان نام ببرد گفت که از کشورهای همسایه انتظار دارد تا جلوی ورود تروریست‌ها را به افغانستان بگیرند و با تمام امکانات از آموزش و تجهیز آنان در خاک خود جلوگیری کنند.

رئیس جمهور افغانستان خاطرنشان کرد که مبارزه با پدیده تروریسم تا هنگامی که همکاری مشترک بین دولت‌های منطقه وجود نداشته باشد، موفق نخواهد بود. وی در حاشیه نشست سالیانه اکو با شماری از رهبران کشورهای مختلف گفت‌گو و تبادل نظر کرد.

نشست سالیانه سازمان اکو هر سال در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود. این سازمان ۲۷ سال قبل از سوی کشورهای ترکیه، ایران و پاکستان بنیان گذاشته شد و سپس هفت کشور آذربایجان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان و افغانستان نیز به عضویت آن در آمدند.

حامد کرزی و هیئت همراه وی، پس از پایان نشست اکو در روز سه‌شنبه ۱۶ اکتبر، به منظور شرکت در نشست بین‌المللی "گفت‌وگو برای همکاری‌ در آسیا"، رهسپار کویت شد.

زلمی رسول (وزیر امور خارجه)، رنگین دادفر اسپنتا (مشاور امنیت ملی)، انورالحق احدی (وزیر تجارت و صنایع)، عبدالهادی ارغندیوال (وزیر اقتصاد) و شماری دیگر از مقامات دولت افغانستان حامد کرزی را در این سفر همراهی می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.