ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمبود خون در ۹ استان در پی شیوع کرونا

همزمان با شیوع کرونا در کشور، سخنگوی سازمان انتقال خون از کمبود خون در استان‌های سیستان و بلوچستان، مازندران، گیلان، فارس، خوزستان، کرمان، تهران، هرمزگان و بوشهر برای بیماران خاص و تالاسمی خبر داد.

همزمان با شیوع کرونا ۹ استان کشور با کمبود خون مواجه شده‌اند. سخنگوی سازمان انتقال خون اهدای خون را یک «کار ضروری» توصیف کرده که افراد می‌توانند در زمانی که توصیه عمومی به ماندن در خانه است، برای این کار استثنا قائل شده و از منزل خارج شوند.

سازمان انتقال خون:‌ کاهش سطح ذخایر خون کشور/ عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، سخنگوی سازمان انتقال خون از کمبود خون در استان‌های سیستان و بلوچستان، مازندران، گیلان، فارس، خوزستان، کرمان، تهران، هرمزگان و بوشهر برای بیماران خاص و تالاسمی خبر داد.

حاجی‌بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون توضیح داد که حدود ۲۰ درصد خون اهدایی به بیماران تالاسمی و بیماران خاص می‌رسد؛ خون لازم برای این بیماران که نیاز روزانه به خون دارند پس از ۴۸ ساعت قابل فراوری نیست، و بنابراین اهدای روزانه خون برای این افراد اهمیت حیاتی دارد.

به گفته سخنگوی سازمان انتقال خون توصیه عمومی به مردم این است که برای «کارهای غیرضروری» از خانه خارج نشوند، اما «اهدای خون یک کار ضروری است.»

حاج بیگی گفت که ۲۵ درصد خون اهدایی کشور در تهران مصرف می‌شود، و این در حالی است که ۱۶ درصد مردم تهران خون اهدا می‌کنند. او در عین حال افزود که تهران در حال حاضر هیچ مشکلی در زمینه تامین خون ندارد.

اما سیستان و بلوچستان که رتبه چهارم اهدای خون را دارد، با کمبود خون مواجه است.

سخنگوی سازمان انتقال خون نقش زنان در اهدای خون را کمرنگ توصیف کرد و گفت: «تمام افرادی که بالای ۵۰ کیلو‌گرم و جوان هستند، می‌توانند خون اهدا کنند. سهم بانوان در اهدای خون ۴.۳ درصد است، در حالی که ۲۰ میلیون زن وجود دارد که از شرایط اهدای خون برخوردار هستند.»

به گفته سخنگوی سازمان انتقال خون، در سال گذشته دو میلیون و ۵۵۳ هزار متفاضی دریافت خون به این سازمان مراجعه کرده‌اند، و از این تعداد به دو میلیون و ۴۰۶ هزار نفر خون اهدا شده است.

بر اساس جدیدترین آمار وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع مبتلایان به بیماری کووید ۱۹، به ۶۸ هزار و ۱۹۲ تن، و مجموع درگذشتگان بر اثر بیماری به چهارهزار و ۲۳۲ نفر رسید.

با وجود افزایش شیوع ویروس کرونا در حداقل پنج استان کشور، حسن روحانی، رئیس جمهوری دستور داده است که از امروز شنبه ۲۳ فروردین/ ۱۱ آوریل دو سوم مشاغل فعالیت‌های خود را از سر بگیرند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.