ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سرانه مصرف شیر در ایران ۴۸ کیلوگرم کمتر از میانگین جهانی است

سرانه مصرف شیر و لبنیات در ایران ۱۱۷ کیلوگرم در سال و حدود ۴۸ کیلوگرم کمتر از میانگین جهانی است.

قیمت شیر و لبنیات در سال‌های گذشته افزایش یافته است. آنطور که تا به حال کارشناسان و مسئولان مرکز بهبود تغذیه وزارت بهداشت و درمان خواستار تخصیص یارانه به مواد لبنی شده‌اند.

گرانی خرید و مصرف مواد لبنی را کمتر کرده است.عکس: آرشیو

آخرین‌بار آبان ماه سال گذشته در میان تکذیب دولت، تولید کنندگان قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی را بدون توجه به اظهارات مقام‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای دومین بار در یک سال افزایش دادند. پیش از آن خرداد ۹۸ ستاد تنظیم بازار مجوز افزایش قیمت شیر و مواد لبنی را صادر کرده بود.

افزایش قیمت پیاپی شیر و محصولات لبنی سرانه مصرف این گروه غذایی را کاهش داده است. احمد مقدسی، رییس هیات مدیره انجمن گاوداران ایران، یکشنبه ۲۴ فروردین، سرانه مصرف شیر و لبنیات در ایران برای هر یک نفر در یک سال را ۱۱۷ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: این میزان حدود ۴۸ کیلوگرم کمتر از میانگین مصرف جهانی است.

سپیده دولتی، کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تیر ماه ۱۳۹۸ نسبت به کاهش مصرف شیر و مواد لبنی هشدار داده و گفته بود: «در سال‌های اخیر با افزایش قیمت لبنیات، سهم خرید لبنیات در سبد غذایی خانوار کاهش یافته و شاهد هستیم که حتی برخی از خانواده‌ها مصرف لبنیات آنها به صورت هفتگی یا ماهانه شده است.».

او از دولت خواسته بود با تخصیص یارانه به مواد لبنی و توزیع شیر رایگان در مدارس امکان دسترسی و استفاده بیشتر از این مواد غذایی را برای همه‌ فراهم کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محسن

    اون احمدی نژاد بود خر بود خرج مردم می کرد این دولت عاقلتر از این حرفاست