ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مصرف آب در تهران تا ۷۰۰ میلیون لیتر در روز افزایش یافته است

به گفته مدیرعامل شرکت آبفا میزان مصرف آب در فروردین نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش پیدا کرده و از ۲ میلیون و ۲۰۰ تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متر در فروردین ۹۸ به حدود ۳ میلیون متر مکعب رسیده است.

محمدرضا بختیاری، مدیر عامل شرکت آبفای تهران از افزایش بی‌سابقه مصرف آب در پایتخت خبر داد. به گفته او از ابتدای شیوع کرونا تاکنون مصرف آب در تهران تا ۷۰۰ میلیون لیتر در روز افزایش پیدا کرده است و تداوم این روند ممکن است به کمبود آب در فصل گرما منجر شود.

در شرایطی که شستن دست‌ها و مواد غذایی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونای جدید مطرح است، افزایش بی‌سابقه مصرف آب می‌تواند به قطعی آب در تابستان منجر شود. طبق اعلام مدیرعامل شرکت آبفای تهران، کرونا در فروردین ۹۹ مصرف آب را تا ۲۶ درصد افزایش داده است و میزان مصرف آب از هم‌اکنون به‌اندازه مصرف در روزهای گرم سال رسیده است.

محمدرضا بختیاری، مدیر عامل شرکت آبفای تهران یکشنبه ۲۴ فروردین اعلام کرد علیرغم سردی هوا، مصرف آب در تهران به میزانی معادل مصرف در روزهای گرم سال رسیده است. بختیاری در مصاحبه با خبرگزاری کار (ایلنا) گفت: در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش مصرف داشته‌ایم؛ رقم مصرف آب در سال گذشته در همین مدت ۲ میلیون و ۲۰۰ تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب بود اما اکنون به حدود ۳ میلیون متر مکعب رسیده است یعنی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار متر مکعب (۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون لیتر) افزایش یافته که در تاریخ مصرف آب در تهران بی‌سابقه است.

بختیاری در ادامه گفت: «از ابتدا که بحث کرونا پیش آمد میزان مصرف بالا رفت و تقریبا هیچ روزی به زیر ۳ میلیون متر مکعب نرسیده است، یعنی معادل ۲۰ خرداد به بعد که هوا گرم و کولرها را روشن می‌شود، مصرف آب داریم و این بدان معناست که از ابتدای اسفند ماه وارد پیک مصرف شده‌ایم. ما درک می‌کنیم که این رشد مصرف به دلیل به دلیل بحث بیماری کرونا و رعایت بهداشت است، اما رقم مصرف علیرغم برودت و سردی هوا معادل خرداد و تیر ماه سال‌های قبل شده است».

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت این شرکت از «تمام ظرفیت خود» برای تامین آب مردم استفاده می‌کند اما مصرف آب با رعایت بهداشت منافات ندارد و اگر میزان مصرف به همین شکل پیش برود ممکن است تهران را در تابستان با مشکل کمبود آب مواجه کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.