ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تولیت مسجد جمکران می‌گوید: خامنه‌ای وقتی «خسته و ملول» می‌شود به «زیارت» جمکران می‌رود

تولیت مسجد جمکران قم که در دو ماه گذشته بر سر بستن در آن برای کنترل شیوع کرونا کشمکش در جریان بود، گفته: خامنه‌ای وقتی «احساس خستگی و ملالت می‌کند» به این مسجد می‌رود.

محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران در گفت‌وگو با سایت علی خامنه‌ای گفته که یکی از کارهای رهبر جمهوری اسلامی «هر زمانی که مثلا احساس خستگی و ملالت می‌کند» این است که به مسجد جمکران می‌رود.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در مسجد جمکران قم

به گفته او خامنه‌ای « گاهی در فاصله‌های زمانی خیلی کم مثلاً در ظرف دو تا سه هفته و یا گاهی هم در فاصله‌های زمانی بیشتر» به مسجد جمکران «مشرف می‌شدند».

رحیمیان در باره زمان و نحوه حضور خامنه‌ای در مسجد جمکران قم به عنوان یکی از «زیارتگاه‌های شیعیان» هم گفته: « معمولاً هم در یک فضای آرام و خلوتی می‌آیند» و «برخلاف خیلی‌ها هر بار که به مسجد می‌آیند چند نفر از اعضای خانواده‌شان و چند نفر از نوه‌هایشان را به‌همراه خود می‌آورند».

او «زیارت امام رضا»، هشتمین امام شیعیان در مشهد و «دیدار با خانواده شهدا» را از دیگر کارهایی که خامنه‌ای در هنگام «خستگی یا احساس ملالت» انجام می‌دهد، عنوان کرده است.

تولیت این مکان زیارتی برای شیعیان در بخش دیگری از این گفت‌وگو اعتقاد نداشتن روح‌الله خمینی، رهبر پیشین جمهوری اسلامی به مسجد جمکران را هم « یک تهمت بزرگ و یک حرف کاملاً‌ بیجایی» دانسته و به نقل از حسن صانعی، سرپرست بنیاد ۱۵ خرداد و رضا فراهانی، راننده خمینی گفته است: چند باری همراه او به مسجد جمکران رفته بودند.

رحیمیان حتی به نقل از فردی به نام محمد سجادی، که او را یکی از «حواریون» مصطفی خمینی معرفی کرده، روایت کرده است: روح الله خمینی «یک بار دست کشمیری را گرفته و گفته به جمکران برو و برای من دعا کن».

او اما نگفته که منظورش مسعود کشمیری، عضو سازمان مجاهدین خلق است یا فرد دیگری اما گفته که « آقای کشمیری در خانه‌شان هم دعا می‌کرد و شاید دعای مستجابی داشت».

رحیمیان که مدیرمسئول نشریه «پاسدار اسلام» و عضو «هیئت منصفه دادگاه ویژه روحانیت» نیز هست، در ادامه تقدس‌آفرینی برای مسجد جمکران در قم به نقل از موسی شبیری زنجانی، از مراجع تقلید شیعیان که به تازگی دفترش به دلیل ابتلا به ویروس کرونا و فوت یکی از افراد دفترش، قرنطینه شد هم گفته است: «امام دچار بیماری فوق‌العاده‌ حادی شده بودند و دکتر هم امیدی به حیات ایشان نداشت. من با یکی از دوستان به جمکران رفتیم و برای شفای ایشان دعا کردیم و مسئله حل شد.».

فروردین امسال خبرگزاری‌های ایران از فوت خواهرزاده و خواهر شبیری زنجانی به دلیل بیماری کرونا خبر داده بودند.

رحیمیان در پایان مخالفان با تقدس مسجد جمکران را کسانی خوانده که به دلیل «عناد با مراکز دینی و امام زمان (دوازدهمین امام شیعیان) سعی می‌کنند که تخریب و تضعیف بکنند» و گفته است: « مردم در سخت‌ترین شرایط مخصوصاً در نیمه‌ی شعبان به این بیابانی که در آن امکانات فراوانی فراهم نیست می‌آیند و برمی‌گردند. بر خلاف همه‌ی این مسائل ما هر روز و هر سال شاهد افزایش حضور مردم در مسجد جمکران هستیم و سالانه پانزده درصد حضور مردم در مسجد جمکران افزایش پیدا می‌کند».

همزمان با شیوع کرونا در ایران که نخستین نمونه‌های آن در قم شناسایی شد، نهادهای مذهبی با تعطیلی مراکز دینی و زیارتی از جمله آرامگاه «حضرت معصومه» و مسجد جمکران در قم مخالفت کردند. برخی از شخصیت‌های مذهبی مدعی شدند: این اماکن خاصیت ضد ویروسی دارند. یک گروه مذهبی نیز در مخالفت با این تصمیم در ورودی این مکان را شکستند. جمهوری اسلامی این افراد را به شیرازی، روحانی مخالف علی خامنه‌ای منصوب کرد اما دستگیر شدگان چهره‌های نزدیک به «اصول‌گرایان» و محافظه‌کاران سنتی در ایران بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی مون گفتن

    علی اکبر رائفی پور: "اگر لازم باشد برای حفظ نظام امام زمان را هم می‌کُشیم"! اول بگو کیا رو تا حالا کُشتید؟ بعد بگو امام زمان تون رو "هم" می کُشید!

  • برادر پای منقل حاژر

    خطاب به ناناش "خمار الاسلام" ناناش جان, با وفا, اینقده به رهبر ما بند نکن, و نژریات انحرافی پخش نکن. این رهبر ما مش شما اهل نژر پردازی نیست. با وفا ایشون اهل عمله. اونهم نوع سناتوری و عالیش, ناناش.

  • مرادی

    أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ يُزَكُّونَ أَنْفُسَهُمْ بَلِ اللَّهُ يُزَكِّي مَنْ يَشَاءُ وَلَا يُظْلَمُونَ فَتِيلًا ﴿۴۹﴾النساء آيا به كسانى كه خويشتن را پاك مى ‏شمارند ننگريسته‏ اى [چنين نيست] بلكه خداست كه هر كه را بخواهد پاك مى‏ گرداند و به قدر نخ روى هسته خرمايى ستم نمى ‏بينند (۴۹) سوره النساء سوره اجتماعی است و بیان میکند در اجتماع باید حکم خدا و قسط حاکم باشد...تنازع در فهم حکم خدا نیز پیش بینی شده است (آیه اولی الامر) .... کسانیکه فهم و تفسیر قرآن (حکم خدا) را مختص جند نفر معصوم خود ساخته میدانند چاره ای جز تقدس مآبی ندارند... تظاهر به ایمان و تقدس فلج کننده است...

  • مرتضی

    خامنه‌ای و خمینی جزو دو دجال تاریخ ایران زمین هستند که افعال آنها موجب بیزاری ایرانیان است. امام زمان ساخته دست این دو دجال زمان و دار و دسته آنها، هم ظاهراً از پیامبر مسلمانان که انسانی زمینی و مادی بود بسی فراتر و ماوراء تر است. چون دستکم پیغمبر همانند تمام انسانهای همدوره و عصر خود زندگی و عمری معمولی داشت اما این امام زمان اینها در چاهی برای بیش از هزار سال زندگی مجردات را دارد. البته اگر فرض کنیم که امام زمان اینها از مجردات است (یعنی آفریده خدا که همانند فرشتگان قادر نیست مرتکب خطا و اشتباه و گناه شود!!) باز هم این امام زمان از انسانی عادی کمتر است. چون خداوند به فرشتگانش دستور داد که انسان را سجده کنند. پس با این تفاسیر باید ملای شیعه روشن سازد که امام زمان موجودی زمینی است یا از مجردات است. اگر انسان است، چگونه این انسان برای بیش از 1000 سال در چاهی تاریک زنده مانده است. هدف خداوند از آفرینش این نوع از بشر چه بوده و هست و چرا خداوند در آخرین کتاب خود به وضوح خبری از وجود چنین بشری نداده، همانند آنچه که در کتاب موسی و عیسی در مورد محمد گفته شد؟! اگر این موجود هم از مجردات است که از بقال سر کوچه ما کمتر است، چون این انسان است که اشرف مخلوقات است. در فیلم ارباب حلقه‌ها اشاراتی به فردی پیر با موها و سر و ریش سفید و بلند کرده بود که در اعماق چاه و تاریکی ها دجال را بیدار می کند و از چاه تاریک آزاد می کند تا سیاهی و تباهی دنیا را فرا بگیرد. اما این نور و روشنایی و خورشید است که بر تاریکی و چاه و سیاهی و دجال هزار ساله غلبه کرد و شیاطین را به جایی که تعلق داشتند برگرداند. در ایران، تاکنون ما مردم، دو دجال را دیده‌ایم که هر دو آزاد شده، و ارادتمند جمکران بودند، همانکه آزادشان کرد! امیدوارم این دجال دوم را در دادگاه نور و عدل بین المللی دادگاهی کنیم و به جایی که تعلق دارد بفرستیم.

  • خمارالاسلام

    حضرت عاغا که خودشان قبلهء مسلمین جهان شده اند و از چین و پاریس تا سودان و ونزوئلا دسته دسته به زیارت ایشان می آیند و پس از اخذ حاجت و وجوهات برمیگردند ... هروخ احساس خشتگی و خماری می کنند به زیارت منقل طلائی خویش ، که همیشه فروزان است ، می روند و ۳ سوت تژدید قوا کرده و دوباره برای زیارت اقشار بعدی شارژ می شوند . نیازی هم‌ به قم و مشهد ندارند .