ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال ابتلای امضاکنندگان «بیانیه ۱۴ نفر» به کرونا

فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد به زمانه می‌گوید امضا کنندگان بیانیه ۱۴ نفر از سوی مسئولان زندان و بدون رسیدگی پزشکی تخصصی از قرنطینه خارج شده‌اند.

- آنها را از قرنطینه به بند عمومی فرستاده‌اند. 

فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد، زندانی سیاسی روز دوشنبه ۲۵ فروردین ‌ماه، به زمانه می‌گوید امضا کنندگان بیانیه ۱۴ نفر از سوی مسئولان زندان و بدون رسیدگی پزشکی تخصصی از قرنطینه خارج شده‌اند.

امضا کنندگان بیانیه ۱۴ نفر

محمد نوری‌زاد به‌عنوان یکی از امضا کنندگان بیانیه ۱۴ نفر با انتشار یک فایل صوتی از درون زندان، خبر داده که او و دیگر زندانیان سیاسی هم‌پرونده‌اش در روزهای اخیر و پس از اینکه هشت روز در زندان اداره اطلاعات مشهد بوده‌اند، به‌دلیل مشکوک بودن به ابتلا به ویروس کرونا مجددا به قرنطینه زندان وکیل‌آباد منتقل شده‌اند.

نوری‌زاد در این فایل صوتی از زندان وکیل آباد مشهد گفته که بیش از هشت روز به همراه هاشم خواستار در سلولی شبیه به یک «شکنجه‌گاه» در بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد و بدون در اختیار داشتن هیچ امکاناتی، زندانی بوده است.

او همچنین تصریح کرده که دلیل انتقال امضا کنندگان به زندان اطلاعات و سپس انتقالشان به قرنطینه زندان وکیل آباد، «هراس مأموران امنیتی از وقوع شورش توسط زندانیان سیاسی در زندان وکیل‌آباد» بوده است.

محمد نوری‌زاد همچنین در خلال گفته‌های خود از انتقال محمد‌حسین سپهری، یکی دیگر از امضاءکنندگان بیاینه ۱۴ نفر به بیمارستان به دلیل احتمال ابتلا به بیماری کرونا خبر داده است.

[video width="520" height="300" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2020/04/Mohammad-Nourizad.mp4"][/video]

فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد اما با اشاره به مساعد نبودن وضعیت سلامتی همسرش به زمانه می‌گوید:

«شب گذشته متوجه شدیم حال آقای نوری‌زاد زیاد مساعد نیست و دارویی که بهداری داده بود استفاده می‌کند و گویا در زندان اطلاعات هم دچار سردرد و تب و لرز شدید شده‌اند و مشکوک به کرونا هستند.»

[audio m4a="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2020/04/Fatemeh-Maleki-1.m4a"][/audio]

ملکی در ادامه می‌گوید که امضا کنندگان بیانیه ۱۴ نفر اساسا جرمی مرتکب نشده‌اند و باید هر چه زودتر برای در امان ماندن از بیماری کرونا از زندان آزاد شوند.

همزمان با بحران کرونا در ایران، فشارها بر زندانیان سیاسی ادامه دارد.

مقامات قضایی و مسئولان زندان نه تنها در اقدامی خلاف قانون از اعزام به مرخصی این زندانیان جلوگیری می‌کنند بلکه در راستای تداوم فشارها بر این زندانیان، آزار و اذیت آنها را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

از جمله، محمد نوری‌زاد در فایل صوتی منتشر شده از درون زندان وکیل‌آباد یکی از دلایل دست زدن به «اعتصاب تلفن» و نافرمانی مدنی از سوی خود را، توقیف کتابی اعلام کرده که در طی دوران حبسش در زندان نوشته است.

او اعلام کرده که علی‌رغم اینکه محتوای کتاب سیاسی نبوده، مأموران اداره اطلاعات مشهد این کتاب را چند روز توقیف کرده‌اند. 

نوری‌زاد در توضیح خود در باره این کتاب و تلاشش برای بازپس گرفتن آن در زندان گفته است:

«برای ما جاسوس گذاشتند که مبادا چیز سیاسی بنویسیم. بابت همین سراغ ادبیات داستانی رفتم و اینها فکر کردند که با گماردن جاسوس مشکل را حل می‌کنند. من یک کتاب غیر‌سیاسی نوشتم در مورد زن ایرانی که یک دوم را توانستم به پایان برسانم و مأموران این نوشته‌ها را در سه دفترچه که مجموعا ۵۱۵ صفحه است، گرفته‌اند و پس نمی‌دهند. تا زمانی که این کتاب را نگیرم در حال اعتصاب خواهم بود.»

نوری زاد همچنین گفته است:

«من اعتصاب تلفن خواهم کرد. اعتصاب ملاقات خواهم کرد. هر حقی که مال خودم است از خودم دور خواهم داشت به خاطر اینکه بتوانم به آن کتاب دسترسی پیدا کنم.»

فاطمه ملکی

فاطمه ملکی، همسر این زندانی سیاسی اما می‌گوید که در پی پافشاری همسرش بر مطالبه خود مبنی بر بازپس گیری کتابش، مأموران امنیتی شب گذشته وادار به بازگرداندن دست‌نوشته‌های محمد نوری‌زاد به او شده‌اند.

    از سوی دیگر، با وجود احتمال ابتلای برخی زندانیان سیاسی به ویروس کرونا به دلیل کمبود تجهیزات بهداشتی لازم برای پیشگیری از همه‌گیری این بیماری در زندان‌ها، مقامات قضایی جمهوری اسلامی همچنان با مانع‌تراشی، از اعزام به مرخصی بخش اعظم زندانیان سیاسی جلوگیری می‌کنند.

    پس از پیگیری‌های گسترده از سوی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری و همچنین به دنبال درخواست‌های مکرر خانواده‌های زندانیان سیاسی از مقامات قضایی ایران، همچنان صدها زندانی سیاسی از جمله زندانیان بیانیه ۱۴ نفر موفق به استفاده از حق مرخصی خود نشده‌اند.

    فاطمه ملکی اما در تشریح تلاش‌ها و پیگیری‌های خود و دیگر خانواده‌های امضا کنندگان بیانیه ۱۴ نفر برای آزادسازی زندانیان سیاسی می‌گوید:

    «روز شنبه با طباطبایی معاون دادستان مشهد تماس گرفتم و در مورد مرخصی یا آزادی همسرم سوال کردم. او پاسخ داد که اگر حکم قطعی برای آنها ابلاغ شده باشد، مشکلی در این زمینه نیست و اگر عفو رهبری و مرخصی شامل حالشان شود، آقای نوری‌زاد به مرخصی اعزام می‌شوند.»

    به گفته او، معاون دادستانی وعده رسیدگی به این موضوع در دو الی سه روز آینده داده است، در حالی‌ که در تماس تلفنی معاون دادستانی با خانواده‌های هاشم خواستار و محمدحسین سپهری، به آنها اعلام شده که رسیدگی به این مسأله به «هفته آینده» موکول شده است.

      این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

      آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

      .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

      توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

      نظر بدهید

      در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

      نظرها

      • جواد

        جمهوری ولایت فقیه اسلامی، گماشته چینی، رهبرش مسیح کرملین، و در دنیای غرب (دستکم به ظاهر) به حامی تروریسم شناخته می‌شود. اما در ایران، مردم، جمهوری ولایت فقیه اسلامی (ج.و.ف.ا) را دولتی غاصب و غیر مشروع می‌دانند که مردم و کشور را به گروگان گرفته است. دولتی تروریست پرور که با نام خدا و تأسی از حسین و علی که برای پیروان تشیع مقدس هستند، بر زمین خدا جنایت می‌کند و آب را به آسیاب ابر قدرتهای شرق می‌ریزد تا با حمایت آنها دمی بیشتر به حکومت نامشروع ادامه دهد. چنین حکومتی دو وجه نامیمون دارد که این دو وجه پلشت یکدیگر را کامل می‌کنند؛ استبداد ولایت مطلقه فقیه و تروریسم. تروریسم ج.و.ف.ا این روزها ابعاد بسیار بدتر و مدرنی به خود گرفته است. رژیم همانند دهه اول انقلاب معترضان داخلی را به شیوه داعشی حذف نمی‌کند، بلکه آنها را به زندانها و سیاهچاله‌های خود می‌کشاند و فکر آنها را یا می‌کُشد، یا با بیماری و درماندگی و خودکُشی دادن از گردونه مخالفت حذفشان می‌کند. این عزیزانی که در اعتراض به سیاستهای دیکتاتوری هار ج.و.ف.ا نامه‌ای سرگشاده به مترسک نظام به منظور بیدار کردن اذهان هوشیار و مطالبه‌گر اقشار جامعه فراهم نمودند، اکنون در معرض حذف فیزیکی قرار دارند.

      • بازگشت جنبش مطالباتی به خیابان

        بازگشت جنبش مطالباتی به خیابان ▪️اردوی کار: سیاست دولت در بازپس فرستادن مزد و حقوق بگیران به کشتارگاه کرونا پس از تحمیل حدود 2 ماه رژیم گرسنگی به خانواده های آنان، بار دیگر قطار متوقف شده جنبش مطالباتی را به حرکت درآورده است. تنها در یک هفته اخیر خبرها و گزارش های اعتراضات زیر در شبکه های اجتماعی بازتاب یافته اند: ▪️تجمع اعتراضی دستفروشان مقابل شهرداری تهران در اعتراض به فقدان منبع درآمد و عدم حمایت و کمک دولت ▪️اعتراض رانندگان و مالکان اتوبوس رانی تهران و حومه بخاطر خواب اتوبوس ها و عدم دریافت چند ماه حقوق ▪️تداوم تجمعات اعتراضی کارگران اخراجی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ماهشهر ▪️تجمع اعتراضی کسبه مراکز تجاری و بازار اراک ▪️اعتراض کارگران نانوایی‌های آبدانا ▪️اعتراض کارگران بازنشسته نی‌بُر «مجتمع هفت تپه» به عدم تعیین تکلیف مطالبات سنواتی ▪️اعتراض کارکنان یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن سمنان نسبت به عدم اجرای پروتکل کرونایی ▪️در دوره ای که نه چانه زنی در بالا و در پشت درهای بسته که، حرکت مستقل در پائین راه نجات است و با شل شدن قرنطینه نیم بند خیابان و اعتراض خیابانی مجددا به معادله خروجی اعتراضات مزد و حقوق بگیران وارد شده، شرایط برای گسترش حرکت های مستقل و پیوند آنها مهیاتر می شود. اعتراضات اخیر حاوی نکته مهمی است: در کنار مطالبه گری مهم و تاثیرگذاری چون بیانیه مشترک 146 تشکل صنفی بخش ساختمان علیه تشدید گرسنگی و بیکاری ناشی از ویروس کرونا و کمپین کارگران ساختمانی بخش کامیاران در همین رابطه، اعتراض رانندگان علیه گرسنگی و تجمع اعتراضی دستفروشان در برابر شهرداری تهران در متن کشتار کرونا صورت گرفته است. در واقع این اعتراضات با علم به خطر مرگ در اثر کرونا برگزار شده و به صریح ترین شکلی نشان می دهد که فشار گرسنگی به حدی افزایش یافته که با وجود آن فرودستان و کارگران چاره ای جز اعتراض در برابر خود نمی بینند. @ordoyekar

      • ۸ کارگردان سینما خواهان آزادی موقت زندانیان سیاسی شدند

        ۸ کارگردان سینما خواهان آزادی موقت زندانیان سیاسی شدند به دنبال جدی‌تر شدن خطر ابتلای زندانیان به بیماری کرونا احزاب، سازمان‌ها و گروه‌های مختلف فعالان اجتماعی خواستار آزادی یا مرخصی دادن به زندانیان شده‌اند. در تازه‌ترین مورد امروز ۲۵ فروردین هشت کارگردان سینمای ایران با انتشار بیانیه ضمن "هشدار" در باره‌ی «تامین بهداشت و سلامت» زندانیان سیاسی و عقیدتی خواهان آزادی موقت آنها شدند. در بخشی از این بیانیه آمده است: « در این روزهای سخت ما سینماگران وظیفه‌ی خود می‌دانیم تامین بهداشت و سلامت زندانیان عقیدتی، سیاسی و فعالان محیط‌ زیست را هشدار دهیم. همچنین اعلام می‌کنیم، تداوم در زندان نگه‌داشتن این افراد می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.» نویسندگان بیانیه «با توجه به پیش‌بینی موج دوم شیوع ویروس کرونا" نوشته‌اند: « شایسته نیست مردم و خانواده‌ها‌ی این عزیزان با اشتباهی از سوی تصمیم‌گیران، شاهد مخاطره‌ی جانی آنان در زندان‌ها باشند. با توجه به پیش‌بینی موج دوم شیوع ویروس‌کرونا از سوی پزشکان متعهد، ما امضا کنندگان این متن خواهان اعطای هرچه سریعتر مرخصی به زندانیان عقیدتی، سیاسی و فعالان محیط‌زیست میهن عزیزمان ایران هستیم.» محمد رسول‌اف، جعفر پناهی و مجتبی میرطهماسب از جمله امضاکنندگان این بیانیه هستند. ***

      • فریبرز

        برای توجه جناب "**"/پالیزی ذیل نمونه هایی از "بی عملی" ایرانیان, حالا از لندن هی بگو لنگش کن. -------------------------- اخبار اعتراضات تداوم تجمعات اعتراضی کارگران اخراجی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ماهشهر در روز شنبه ۲۳فروردین ماه، برای دومین ماه پیاپی، این کارگران که تعدادشان به حدود ۳۰نفر می‌رسد دور جدید تجمعشان را از روز شنیه ۲۶بهمن ازسرگرفته بودند. به گفته کارگران معترض،آنها از کار خود اخراج شده‌اند تا افراد سفارش شده به جای آنها استخدام شوند. تجمع اعتراضی کسبه مراکز تجاری و بازار اراک در روز شنبه ۲۳فروردین ماه، نسبت به عدم اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و حمایت از اصناف در مقابل ساختمان فرمانداری. کسبه معترض با بیان این که براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر بود که بانک‌ها در دریافت اقساط و وصول چک‌ها همراهی لازم را با صنوف را داشته باشند، اما در این حیطه مشکلاتی وجود دارد. پس از کادر درمان، بیشترین فشار به اصناف و کسبه وارد شده است. قبل از شیوع کرونا وضعیت اقتصادی در کشور خوب نبود و تورم و کاهش قدرت خرید مردم چالش‌های بسیاری را ایجاد کرده بود، در این شرایط ویروس کرونا نیز مزید بر علت شد و درست در بهترین زمان فعالیت اقتصادی (اسفندماه) بازار اراک و صنوف تعطیل شدند. اعتراض کارگران نانوایی‌های آبدانا در روز شنبه ۲۳فروردین ماه در استان ایلام نسبت به کار بدون امکانات لازم برای مقابله با کووید۱۹ دست به اعتراض زدند. به گفته کارگران معترض، ما کارگران از لحاظ امکانات بهداشتی وضعیت خوبی نداریم و نیاز به لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده داریم. آنها همچنین افزودند: کارگران نانوایی‌ها به‌علت مراوده روزانه با جمعیت زیادی از مردم بیش از دیگر کارگران در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند. نامه‌ی ۱۵تشکل صنفی فرهنگیان به قوه‌ی قضاییه در روز یکشنبه ۲۴فروردین ماه کع خواستار اعطای مرخصی به محمد حبیبی؛ معلم زندانی شدند. این تشکل‌ها، با اشاره به بحران کرونا و خطر آن برای زندانیان، خواستار آن شدند که تا زمان رفع بحران به محمد حبیبی همانند برخی دیگر از زندانیان، مرخصی داده شود.آنها به نگرانی فعالان صنفی و خانواده حبیبی اشاره و عنوان کردند که این معلم زندانی، وضعیت جسمی مساعدی ندارد. اتحاد بازنشستگان @etehad_bazn

      • فریبرز

        جناب "حقیقتگو" شما باید در تعجب باشید که چگونه در همین سایت به صورت روزانه اخبار و گزارشات از انواع و اقسام مبارزات و اعتراضات مردم ایران را می خوانید, اما ککتان هم نمیگزد و باز هر روز تحریف و دروج و ناراستی از اینکه مردم ایران هیچ کاری نمیکنند و.... آیا فکر می کنید که گوشه میدان نشستن و فرمان "لنگش کن" دادن, حدی دارد, یا این عادت ناشریف هر روز در اینجا ادامه خواهد داشت؟

      • nader

        علی کفاشیان می­گوید:«ما فیفا را گول زدیم. اساسنامه‌ای که سال ۱۳۸۶ تصویب شد را بازهم بخوانیم. کیومرث هاشمی هم گفتاری برای آن اساسنامه نوشته است که فدراسیون مستقل و غیر دولتی است، در حالی که این نبوده است!. ما سر فیفا کلاه گذاشتیم و به فیفا دروغ گفتیم. این بد است چون جمهوری اسلامی هستیم!.» پیامد این دروغ دو بار تشکیل مجمع را در پی داشت و به دوره دوم ریاست کفاشیان و سپس مهدی تاج انجامید!!. تاج هنگام ریاستش از مطالبه ده میلیون دلاری از فیفا خبر می‌داد اما فیفا با ارائه صورت‌حساب، ادعای تاج را تکذیب کردو اعلام کرد بدهیهای فدراسیون به کیروش و مربیها و بازیکنان شاکی از تیم ملی و استقلال و پرسپولیس را پرداخت کرده ومبلغ کمی مانده! - چرا نشستن پشت میز ریاست فدراسیونی غوطه ور در بدهی، برای رئیس سابق ضرر داشت اما سفرهای طولانی قاره‌ای مشکلی ایجاد نمی‌کند. محمود شیعی، یکی از اعضای سابق هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، گفت: «تلفنی با تاج صحبت کردم و از او پرسیدم مگر پزشکان توصیه نکرده‌اند از کار و سفرهای طولانی دور باشی، پس چرا به آلمان سفر کردی؟ تاج پاسخ داد برای دوری از کرونا!». کمی بعد از آن تاج به همراه خانواده به اسپانیا رفت و در مالاگا اقامت کرد!!، همان جایی که موضوع کرونا خیلی جدی بود. - شکوری به بدهی ۵۰ میلیاردی فدراسیون به اداره مالیات نیز اشاره کرد.! باید ۶میلیون یورو بدهی مارک ویلموتس را هم به آن اضافه کنیم که با حساب نرخ امروز یورو در ایران، حجم بدهی را به نزدیک ۲۵۰میلیارد تومان می‌رساند!.

      • sattar beheshti

        - خامنه‌ای گفت در آزمون کرونا ایران از همه بهتر بود‎!! - روحانی با درخواست وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم برای تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال تحصیلی مخالفت کرده است!. - وی در جلسه ۱۳ فروردین هیات دولت گفته بود که مدل قرنطینه‌ای که در چین اجرا شد را نمی‌توان در ایران اجرا کرد!. - رئیس مدیریت بحران شهرداری تهران اعلام کرد که روند مبتلایان و فوتی‌ها در پایتخت ایران، نسبت به سایر نقاط، رو به افزایش است و وضعیت در این شهر مناسب نیست تا جایی که طی 10 روز آینده موج جدیدی از ابتلا به بیماری کرونا در تهران، مشاهده خواهد شد. رضا کرمی محمدی در نشست خبری مجازی، از «افزایش حجم درخواست کالاها» به میزان «5 تا 6 برابر» خبر داد.! او گفت که وضعیت بحرانی همچنان بر تهران حاکم است و روند مبتلایان و فوتی‌ها در این شهر نسبت به کل ایران رو به افزایش است. کرمی محمدی ادعا کرد که «ضدعفونی معابر تاثیر به سزایی بر کنترل کرونا ندارد- شوی مسخره بسیجیان !»، چون وسعت زیادی دارد و زمان بیشتری برای انجام آن لازم است. او از ابتلای 134 نفر به کرونا در مجموعه شهرداری تهران که در میان آنها یک پزشک و چهار راننده تاکسی جان باخته‌اند، خبر داد.

      • حقیقتگو

        تصورش را بکنید که اتوبوس هشتاد میلیون سرنشین دارد وبرحسب داشتن راننده ای که نتنها ازعلم رانندگی اطلاعی ندارد بلکه تصدیق رانندگی را هم ندارد و تنها با علم افسارکشیدن الاغ و یاقاطری که برآن سوار بوده پشت فرمان چنین اتوبوسی نشسته و درجاده کوهستانی می راند وتنها ازهشتاد میلیون سرنشین اتوبوس فقط همین چهارده سرنشین متوجه شده اند که با انچه چنین راننده ای انجام میدهد اتوبوس را به درون دره ای روانه خواهد کرد و هشتاد میلیون سرنشین را به کشتن خواهد داد و اقدام به عمل کردند و به راننده هشداردادند ولی راننده اتوبوس نتنها به هشدار این فقط چهارده نفرتوجه نکرد بلکه ازانها شکایت کرد و راهی زندان شان کرد وهچنان هشتاد میلیون دراین اتوبوس سوارند وانکار نه انکار ...واقعا" درعالم فرای تصورحیرت و تعجب غرق هستم که انکار ایران فقط همین چهارده نفر جمعیت دارد که چنین بیانه هشداردهنده ارائه داده اند و درحقیقت محض بجای عکس های این چهارده نفر دراین بیانیه می بایستی لاقل چنده میلیون عکس دیگری ازسرنشیان این اتوبوس هم می بود...بله مغزهای عاری فکروفهم وتمدن که همچون بیابان خشک و کویری است چه داند ارزش گل ها را !!!