ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استقبال ترامپ از اخراج مقام بلندپایه وزارت بهداشت آمریکا

کشمکش بر سر واکنش دیرهنگام ترامپ به شیوع ویروس جدید کرونا در آمریکاست. فائوچی رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی از این موضوع انتقاد کرده بود و اکنون تهدید به اخراج شده است.

در پی انتقاد آنتونی فائوچی رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا از عملکرد ترامپ در مورد شیوع ویروس جدید کرونا در کشور، این مقام بهداشتی ایالات متحده از سوی یک نامزد سابق جمهوری‌خواهان در انتخابات کنگره تهدید به اخراج شد و ترامپ نیز تلویحاً از این اقدام پشتیبانی کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ـ عکس از آرشیو

دکتر آنتونی فائوچی، رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا یکشنبه ۲۴ فروردین / ۱۲ آوریل در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفته بود که اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به توصیه‌های متخصصان علوم پزشکی توجه و برنامه‌های مهار ویروس کووید۱۹ را در مراحل نخستین شیوع آن اجرا می‌کرد، می‌توانست جان افراد بیشتری را نجات دهد.

فائوچی در همین حال افزوده بود «بسیار دشوار است که به عقب بازگردیم و این حرف‌ها را بزنیم» و روند تصمیم‌گیری در مورد اعمال محدودیت‌های اولیه «پیچیده» بود.

در پی این اظهارنظر، ترامپ توئیت دیانا لوراین، نامزد سابق جمهوری‌خواهان در انتخابات کنگره آمریکا را در تویئتر خود دوباره نشر داد که در آن نوشته شده بود فائوچی باید اخراج شود.

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) April 12, 2020

واکنش لوراین به اظهارات فائوچی در تاریخ ۲۹ فوریه بود که به مردم گفته بود نگران نباشند و «تهدیدی برای عموم مردم آمریکا وجود نخواهد داشت». لوراین، هشتگی با این مضمون منتشر کرده بود: «وقتش رسیده فائوچی اخراج شود».

ترامپ بلافاصله بعد از بازنشر توئیت دیانا لوراین، در توئیتر خود افزود: «اگر طرفِ اخبار دروغ با تمام توان به این واقعیت هشدار می‌دهد که پرزیدنت ترامپ "هشدارهای اولیه درباره تهدید [کرونا] را نادیده گرفته است" ، پس چرا رسانه‌ها و دموکرات‌ها هنگام ایجاد ممنوعیت رفت و آمد به چین از من انتقاد کردند؟ آن‌ها گفتند "زود است و لازم نیست". رسانه‌های فاسد!»

نشریه «بیزنس اینسایدر» نیز در این‌باره نوشته است، ترامپ در ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) قصد داشته در جلسه‌ای رویکرد «ایمنی جمعی» را برای مقابله با ویروس کرونا مطرح کند اما فائوچی در مخالفت با او نسبت به جان باختن شماری زیادی از مردم هشدار داده بود. در پی آن رسانه‌ها نوشتند که ترامپ، فائوچی را از ارزیابی آن‌چه که درباره استفاده از هیدروکسی کلروکین فکر می‌کند، منع کرده است. هیدروکسی کلروکین داروی ضد مالاریاست که برای بیماران مبتلا به کووید۱۹ استفاده می‌شود.

ترامپ در اوایل شیوع ویروس کووید۱۹ در آمریکا، با مقایسه این ویروس با آنفولانزای فصلی و همچنین متهم کردن مخالفانش در حزب دموکرات به استفاده از آن به‌عنوان ابزاری سیاسی، مورد انتقاد قرار گرفته بود.

از دولت ترامپ به دلیل عدم آزمایش گسترده ویروس کووید۱۹ در کشور که دامنه واقعی ابتلا به این بیماری را تا حد زیادی ناشناخته نگه می‌دارد نیز انتقاد شده بود.

فائوچی در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفته بود: «به جای این‌که دوباره کل کشور را از قرنطینه خارج کنید، براساس وضعیت بیماری همه‌گیر در مناطق مختلف و همچنین در دسترس بودن آزمایش سریع و گسترده، یک روند تدریجی لازم خواهد بود. زمانی که شمار افراد به‌شدت مبتلا کاهش یابد مقامات می‌توانند به فکر بازگشت مجدد تدریجی به نوعی از شرایط عادی، فکر کنند.»

براساس آخرین آمار، در آمریکا ۵۶۶ هزار و ۶۵۴ نفر به ویروس کووید۱۹ مبتلا هستند و تاکنون ۲۲ هزار و ۸۷۷ نفر بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. این کشور بیشترین آمار قربانیان در جهان را دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهدی

    پس از راه افتادن هشتگ «وقتش رسیده فائوچی اخراج شود» هشتگ دیگری با عنوان "وقت اخراج ترامپ است" به راه افتاد که چندین و چند برابر امضا های بیشتر دارد. درصد محبوبیت ترامپ که برای یک هفته به ۴۹ رسیده بود, به حدود ۴۰ نزول کرده و سیری نزولی دارد. ترجمه Fake News, اخبار تقلبی, اخبار جعلی, یا اخبار قلابی میباشد. نه اخبار فاسد. Trump’s #FireFauci retweet spurs a cycle of outrage and a White House denial The president’s retweet triggered a swift backlash — and eventually a disavowal from Trump himself. Politico ----------------- Trump approval rating drops as coronavirus crisis drags on, poll says عنوان مقالهء بالا از روزنامه" "نیویورک پست" که خود رسانه ای از اردوی هوادارن ترامپ است. ---------------------- #FireTrump trends after POTUS retweets call to sack Fauci for admitting earlier lockdown could've saved lives Multiple social media users are taking to Twitter to slam President Donald Trump's veiled suggestion that he might fire the country's top immunologist Dr Anthony Fauci. Hashtags #FireTrump and #FireTrumpNotFauci began trending on social media shortly after the President reposted a tweet calling for Fauci's removal.

  • فریبرز

    آقای فرید جفنگیات خامنه ای چه ربطی دارد به فساد, بلاهت و جنایتکاری ترامپ؟ مگر اینکه منظور شما این باشد که ترامپ هر کثافت کاری که انجام دهد, چون تحریم برقرار کرده است, اشکالی ندارد؟ تا به حال در تاریخ آمریکا رئیس جمهوری به حماقت, به فاسدی و به بی عرضه گی ترامپ وجود نداشته است. این شخص آنقدر ابله و حمار تشریف دارد, که به دست خود دفتری را که کارش مبارزه با چنین پاندامیک ها بوده است, از بین برده و ملغی کرده است . هر چه از جنایتکاری, وقاحت و بی شرمی ترامپ گفته شود, کم است.

  • farid

    عوامل حکومت دروغ و جهل و فساد؛ حتی پسر خاله خامنه ای و سه باجناقش و فرزندان و دوستان ؛ا تحریمها را نعمت میدانند ! چون میلیاردها دلار فقط درشرکت تاسیسات دریایی و نفت پارس جنوبی دزدیدند!. از اسکله نفتی گم شده تا نفتکش خریداری شده با سه برابر قیمت واقعی و لوله نفت با حجم کمتر از پول دریافتی و... حالا دموکراتهای حزب الهی و سی ان ان در نقش دشمنان مردم آمریکا خواهان واگذاری میلیاردها پول به حکومت باطل ایران هستند تا عوامل حکومت ایران بیشتر بچاپند و پول به ونزویلا و تروریستهای منطقه بدهند؟! خامنه‌ای به‌صورتی واضح گفت که کرونا و مرگ هزاران ایرانی برایش حتی ارزش یک تسلیت تشریفاتی و یک ابراز همدردی سطحی و مصلحتی را نیز ندارد و به‌عکس در مورد فاجعه کرونا گفت: «این مشکل در مقایسه با بسیاری از مشکلات، چیز کوچکی به‌حساب می‌آید»! او نشان داد که در نظام ولایت فقیه، جان و زندگی انسان‌ها ارزشی ندارد؛ و هزاران کشته عددی به حساب نمی‌آید.خامنه‌ای راست می‌گوید: «کرونا مشکل کوچکی است»! چون نظام او فقط در جنگ ضدمیهنی با عراق، ۲میلیون کشته و معلول،۴۰هزار اسیر، ۵۰شهر ویران شده، ۳هزار روستای نابود، ۴میلیون آواره،۷هزار مفقودالاثر و بیش از هزار میلیارد دلار خسارت مادی روی دست ملت ایران گذاشت. دخالت او در جنگ سوریه تاکنون باعث قتل بیش از ۶۵۰هزار نفر از مردم آن کشور اعم از زنان و کودکان شده و ۱۳میلیون نفر را آواره نموده است.