ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد کنترل سه‌شهر ساحلی راهبردی را از نیروهای حفتر پس گرفته است

با تصرف این شهرها دولت لیبی اکنون کنترل بزرگراهی که طرابلس را به مرز تونس متصل می‌کند را در دست دارد و پیش‌بینی می‌شود نیروهای دولتی به سمت شهر زواره که پایگاه راهبردی الوطیه، از مهمترین پایگاه‌های هوایی تحت کنترل نیروهای حفتر در آن قرار دارد، پیشروی کنند.

به‌رغم درخواست سازمان ملل برای توقف درگیری‌های نظامی در جهان و نگرانی‌ها درباره شیوع ویروس جدید کرونا در لیبی، جنگ داخلی در این کشور ادامه دارد. نیروهای «دولت وفاق ملی» لیبی اعلام کردند با حملات زمینی و هوایی شهرهای راهبردی صبراته، صرمان و العجیلات را از نیروهای خلیفه حفتر پس گرفته‌اند.

تصویری از یک خودروی زرهی ساخت ترکیه در خیابان‌های شهر ساحلی صرمان لیبی - ( عکس ازMahmud TURKIA / AFP)

به نوشته خبرگزاری الجزیره محمد قنونو، سخنگوی دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای دولتی پس از ۶ ساعت جنگ زمینی، با حمایت جنگنده‌ها موفق شده‌اند نیروهای خلیفه‌ حفتر را از شهرهای صبراته و صرمان بیرون برانند و  کنترل این دو شهر راهبردی ساحلی لیبی را که بین طرابلس، پایتخت لیبی و مرز با تونس قرار دارند، به دست بگیرند. نیروهای وفاق ملی ساعاتی بعد شهر العجیلات را نیز که در ۹۰ کیلومتری غرب طرابلس واقع شده است، تحت کنترل خود درآوردند.

با تصرف این شهرها دولت لیبی اکنون کنترل بزرگراهی که طرابلس را به مرز تونس متصل می‌کند را در دست دارد و پیش‌بینی می‌شود نیروهای دولتی به سمت شهر زواره که پایگاه راهبردی الوطیه، از مهمترین پایگاه‌های هوایی تحت کنترل نیروهای حفتر در آن قرار دارد، پیشروی کنند.

دوشنبه صفحه نیروهای دولتی در فیسبوک نیز تصاویری از چندین راکت‌انداز، ۱۰ دستگاه تانک و خودروهای زرهی منتشر و ادعا کرد آن‌ها را در شهرهایی که پیشتر شبه‌نظامیان سلفی وابسته به خلیفه حفتر حضور داشته‌اند، تصرف کرده است.

در لیبی «دولت وفاق ملی» به‌رهبری فائز السراج، که از سوی جامعه جهانی به‌رسمیت شناخته می‌شود با حمایت ترکیه و قطر مقابل  «ارتش ملی لیبی»، به‌رهبری ژنرال خلیفه حفتر و با حمایت مجلس نمایندگان لیبی و پشتیبانی روسیه، فرانسه، مصر و امارات متحده عربی می‌جنگد.

به‌رغم درخواست مدیرکل سازمان ملل متحد درباره برقراری آتش‌بس جهانی و توقف درگیری‌های خشونت‌آمیز برای تمرکز بر مبارزه با ویروس جدید کرونا، درگیری میان نیروهای دولتی لیبی و نیروهای ژنرال حفتر ادامه دارد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.