ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«ویروس‌یاب» سپاه صاحب نام هم شد: مستعان

سخنگوی سپاه پاسداران به متخصصان توصیه کرد از شتاب‌زدگی در قضاوت نسبت به دستگاه ویروس‌یاب مورد ادعای سپاه بپرهیزند. قیمت این دستگاه هنوز اعلام نشده.

فرمانده سپاه پاسداران از دستگاهی رونمایی کرده که بنا بر ادعاها «دانشمندان بسیجی» ساخته‌اند و می‌تواند با ایجاد میدان مغناطیسی نه تنها ویروس کرونا بلکه هر ویروسی را از راه دور و بدون خون‌گیری در ۵ ثانیه شناسایی کند. این دستگاه صاحب نام شد: «مستعان» در معنای کسی که از او یاری می‌خواهند.

ویدیو: دستگاه «مستعان» که قرار است از آن یاری بخواهیم. قیمت آن اعلام نشده

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی شنبه ۳ فروردین طی سخنانی که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد با تکیه بر قسمتی از آیه ۱۱۲ سوره‌ انعام احتمال داد که جن و انس دست در دست هم ویروس کرونا را در ایران همه‌گیر کرده‌اند. سردار پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران همراه با غلامرضا سلیمانی، فرمانده سازمان بسیج چهارشنبه ۲۷ فروردین در مراسم رونمایی ویژه‌ای شرکت کرد: رونمایی از دستگاهی که بسیجی‌ها ساخته‌اند و ادعا می‌کنند قدرت تشخیص ویروس کرونا در محیط را دارد. سردار پاسدار رمضان شریف پنجشنبه ۲۸ فروردین در پاسخ واکنش‌های استهزا آمیز رسانه‌ها گفت:

«غالب واکنش‌های اخیر در قبال این دستاورد‌ها، ناشی از احساس ضعف، حقارت و استیصال از اقتدار و اراده ایرانی برای حل مشکلات و مسائل مبتلا به از جمله آنچه در این روز‌ها علاوه بر ملت ایران، سایر ملل و جوامع را به خود درگیر و مشغول ساخته است، بوده و این تهاجمات به زودی رنگ خواهد باخت و آن‌ها به مانند مصادیق تجربه شده در گذشته مانند موشک‌های نقطه‌زن و پهپاد‌های راهبردی، مجبور به پذیرش حقایق و واقعیات و اذعان به خدشه‌ناپذیر بودن این دستاورد شگرف خواهند شد.»

یکی از انتقادها این بود که سپاه پاسداران که نمی‌تواند هواپیمای مسافربری خطوط هواپیمایی اوکراین را تمیز دهد و این هواپیما را با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه با دو موشک سرنگون می‌کند، چگونه می‌تواند ادعا کند دستگاهی برای تشخیص ویروس کرونا در محیط ساخته است؟

سخنگوی سپاه در پاسخ به متخصصان توصیه کرد که «از شتاب‌زدگی در قضاوت نسبت به این سامانه» پرهیز کنند.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز گذشته در نشست خبری ویدیویی خود در پاسخ به خبرنگار آناتولی درباره ساخت دستگاه ویروس‌یاب کرونا گفته بود:

«اگر این دستگاه از سوی وزارت بهداشت تائید شده بود حتما در گزارش رونمایی آن اعلام می‌شد. مرجع تائید وزارت بهداشت است. این دستگاه را سازمان غذا و دارو تائید نکرده، اگر تائید بشود مجوز تولید انبوه می‌دهیم.»

شریف به سخنگوی وزارت بهداشت گفت:

«همانگونه که در مصاحبه اخیر سخنگوی وزارت بهداشت هم آمده است، برای تولید انبوه این سامانه راهبردی مجوز‌های لازم اخذ و به یاری خداوند نقش‌های موثر و تعیین‌کننده سامانه در کمک به مدیریت و پیشگیری از ادامه شیوع کرونا ملموس و آشکار خواهد شد.»

از قیمت این دستگاه اطلاعی در دست نیست.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Reza

    البته این دانشمندان!! بسیجی تقویت کننده ای با چاقو ساختن و روی آفتابه ای نصب کردن که قدرت این دستگاه رو بیشتر کرده بطوریکه حتی تا چند کیلومتری ردیابی و پیگیری و نقطه زنی میکنه!

  • حقیقتگو

    حتما" بسیاری ازهوطنان چه درداخل کشور وچه درخارج کشور برنامه پربینده سفینه فضائی انترپراس و کاپیتان گرک و گروهش را درسفیه فضائی را بیاد دارند که همگی آنها به دستگاهی تاشو و شبیه به گوشی های مبایل مجهزبودند و اگر گروه جستچو گر و کاشف کاپیتان گرک درکره فضائی ظاهر میشدند برای شروع تحقیقات وکشفیاتشان هرکدام ازآنها بی درنگ چنین دستگاهی مورد استفاده قرارمیداند و این دستگاه با خالقیت آنچنانی هرگونه اثرات رد واثر موجودات زنده و همچنین تجزیه وترکیب خاک کره اسمانی را دقیقا" ارزیابی میکرد وبه کاپیتان گرگ رئیس سفیه فضائی گزارش میداد !!البته هیجان تماشای سفرهای فضائی این سفینه فضائی برانچه که تماما" درکره زمین با جمعی هنرپیشه و دستگاه آلاتی که همگی اززمره اسباب بازی بودند ارجهیت داشت واگرهنگام تماشای این فیلم فردی به تماشاگران می گفت که تماما" این فیلم واقعا" یک فیلم است بدون شک مورد فهاشی قرارمی گرفت ...حالا با آنچه سپاه وبسیج که بودجه کلانی که حتی بیشتر ازبودجه ازسازمان بهداشت و درمان مردم است و حتی بیشتربودجه اموزش وپرورش است باید هم برای تظارهرکردن و گول زدن چندده میلیون مردم جعبه جادوئی تخیلی شان را با لامپ چشمک زن که ویروس شناسی می کند نشان دهند ...دردوران تحصیلم برای دراوردن هزینه امرمعاش و تحصیلم درآدوران تعطیلی دانشگاه درکارخانه ای کارمیکردم واین کارخانه بابت تولیداتی که داشت و صاحب کارخانه نمی خواست که دزدی تولیداتش را توسط کارمندان و کارگر بپذیرد جعبه جادوئی ساخته بود که دولامپ قرمز وسبز داشت و هنگام خروج کارمندان وکارگران ازکنار این جعبه جادوئی می بایستی دکمه ای فشارمیداند و منتظر می مانند که چراغ قرمز روشن خواهد شد و یا چراغ سبز...اگرچراغ قرمزروشن میشد می بایستی محتویات کیف شان را نشان میداند واگرچراغ سبز روشن میشد می توانستند بدون بازکردن کیف عبور کنند ..به دلیل انکه دانشجو بودم و فقط دردوران تعطیلی دانشگاه درکارخانه کارمیکردم رفتار خلاف تصور دوستانه ای صاحب کارخانه با بنده داشت وروزی ازوی پرسیدم که جعیبه جادوئی دزدیابت چگونه کار می کند؟ گفت درجعبه جادوئی سیستم التکرونیکی قراردارد که با فشاردکمه آن بطور اتفاقی چراغ قرمز ویا سبز را روشن میکند !!سپاه پاسداران وبسیج که دراین چهل ساله دقیقا" به سطح فکری وفهم وشعوری میلیونها واقف شده اند پس جعبه ویروس نمای تخیلی با چندین لامپ های رنگی را خواهند پذیرفت !!!دراروپا بسیاری ازکلاش های این چنینی هم هستند ازساده لوحی اقشاری بهره های کلان می برند ...دریک قوطی فقط یک سیم پیچ گذاشته شده است و یک سر سیم پیچ به آنتنی اتصال دارد و سر دیگرسیم پیچ به قوطی کوچکتری که تنها خاک درآن اتصال دارد واین جعبه جادوئی با بهای بیش ازصد یورو برای افرادی که دچاربدخوابی هستند بفروش میرسد !!!!!حال درایران ا اقشار میلیونی هستند بدون شک درصدد خرید جعبه جادوئی سپاه وبسیج برخواهند آمد !!!..