ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پرواز دانشجویان ایرانی مقیم ایتالیا به ایران لغو شد

سفارت جمهوری اسلامی اعلام کرد عده‌ای از مسافران بازگشتی از پروتکل‌های بهداشتی تمکین نکرده‌اند، لذا پرواز دوم لغو شده است. دانشجویان سرگردان شدند.

سفارت ایران در رم اعلام کرد که پرواز ایران‌ایر برای بازگرداندن دانشجویان ایرانی به دلیل رفتارهای نامناسب عده‌ای از مسافران بازگشتی با پرواز قبلی و عدم تمکین به پروتکل‌های بهداشتی و مقررات قرنطینه لغو شده است. دانشجویانی که خانه‌هایشان را پس داده بودند حالا در فرودگاه رم سرگردان شده‌اند.

پرواز دانشجویان ایرانی مقیم ایتالیا به ایران لغو شد (عکس: آرشیو)

روز گذشته منصور غلامی وزیر علوم از بازگشت دانشجویان ایرانی از ایتالیا و هلند به کشور خبر داده و گفته بود:

«برای دانشجویان ایرانی ساکن در ایتالیا سه تا چهار پرواز هواپیمایی ماهان و یک پرواز برای کشور هلند هماهنگ شده است.»

غلامی در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) یادآوری کرده بود که نقش وزارت علوم در زمینه بازگرداندن دانشجویان به ایران، اطلاع‌رسانی و هماهنگ کردن دانشجویان با سفارت ایران در این کشورها است. پروتکل‌های بازگشت این افراد نیز بر عهده وزارتخانه‌های خارجه و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

قرار بود دانشجویان مدتی در قرنطینه بمانند و سپس به نزد خانواده‌هایشان بازگردند. نخستین پرواز از رم به تهران چهارشنبه گذشته (۲۷ فروردین) با ۱۵۰ دانشجو انجام شد، قرار بود پرواز دوم جمعه  ۲۹ فروردین ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه انجام شود که لغو شد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم در اطلاعیه ای اعلام کرد:

«پرواز امروز جمعه ۲۹ فروردین ایران‌ایر برای بازگردندان دانشجویان ایرانی به دلیل رفتارهای نامناسب عده‌ای از مسافران بازگشتی به کشور در پرواز روز چهارشنبه ۲۷ فروردین و عدم تمکین آنها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مقررات قرنطینه‌ای، مسئولان بهداشتی کشور برای حفظ سلامت مسافران، خانواده‌های ایشان و شهروندان ایرانی تصمیم به لغو پرواز روز جمعه گرفتند.»

سفارت جمهوری اسلامی در رم خاطرنشان کرده که کوشش می‌کند موانع را از میان بردارد و از دانشجویان خواسته است پروتکل‌های بهداشتی را به کار ببندند.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی تعداد دانشجویان ایرانی را که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در ایتالیا خواهان بازگشت به ایران بودند ۲۸۰ نفر اعلام کرده بود.

قرار بود حدود صد نفر از دانشجویان مقیم ایران در اوکراین هم به کشورشان بازگردند که به دلیل تنش‌های دیپلماتیک بین ایران و اوکراین بر سر هواپیمای مسافربری خطوط هوایی این کشور که با دو موشک سپاه پاسداران منفجر شد و خودداری ایران از تحویل جعبه سیاه هواپیما تا پایان بحران همه‌گیری کرونا ویروس، دولت اوکراین به ایران مجوز پرواز نداد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    باید دانست که دانشجویان ایرانی درایتالیا که لاعالجانه وادار به ترک ایتالیا شده اند ازاقشارثروتمند ایرانی نبوده ونیستند که با کارکردن درایتالیا هزینه زندگی وتحصیل شان را می پرداختند با تعطیل شدن امورهای شغالی واقتصادی درایتالیا و نداشتن حمایت مالی اظطراری حتی ازحکومت اخوندی وادار به ترک تحصیل و پس دادن خانه شان شده اند و انچه مقامات سفارت حکومت آخوندی به آن استدلال می کنند که ویروس کرونا باعث خروج دانشجویان ایرانی ازایتالیا شده است یک دروغ محض بیشرمانه است ...مگردرایران ویروس کرونا رنگ دیگری دارد و با گلاب و شربت درهم آمیخته است !!!