ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت بهداشت: از ویروس‌یاب سپاه – با نام مستعار مستعان- بی‌خبریم

مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت رسماً اعلام کرد اداره کل تجهیزات پزشکی ویروس‌یاب مورد ادعای سپاه را تأیید نکرده است.

مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت درباره‌ دستگاهی که سپاه پاسداران ادعا می‌کند توانایی تشخیص ویروس کرونا در محیط را دارد گفت: تاکنون این دستگاه در وزارت بهداشت ارزیابی نشده و اداره کل تجهیزات پزشکی هم آن را تأیید نکرده‌ است.

ویروس‌یاب سپاه، با نام «سامانه» مستعان. انجمن فیزیک ایران: اگر این وسیله واقعا کار کند، به معنای آن است که مخترعان بسیجی مرزهای دانش بشری را جابجا کرده‌اند.

سردار پاسدار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران چهارشنبه  ۲۷ فروردین در یک برنامه زنده تلویزیونی از دستگاهی رونمایی کرد که بنا بر ادعاها «دانشمندان بسیجی» ساخته‌اند و می‌تواند با ایجاد میدان مغناطیسی نه تنها ویروس کرونا بلکه هر ویروسی را از راه دور و بدون خون‌گیری در ۵ ثانیه شناسایی کند. روز گذشته این دستگاه صاحب نام هم شد: سامانه «مستعان» در معنای سامانه‌ای که از آن یاری می‌خواهند.

جمعه ۲۹ فروردین سیامک سمیعی، مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یک نشست خبری اعلام کرد که اداره کل تجهیزات پزشکی دستگاه ویروس‌یاب سپاه را تأیید نکرده است:

«هیچ خبر و ارزیابی از این دستگاه نداریم و تاکنون این دستگاه در وزارت بهداشت ارزیابی نشده است و اگر قابل استفاده باشد باید سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی این سازمان آن را تایید کند. کارشناسان خبره‌ای در این سازمان هستند که می‌توانند این دستگاه را بررسی کنند.»

پیش از این کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران هم یادآوری کرده بود که این دستگاه را سازمان غذا و دارو تأیید نکرده است. رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران روز گذشته در یک نشست خبری اما اعلام کرد که درخواست مجوز برای تولید انبوه این وسیله را به مراجع رسمی داده است.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران با درخواست روحانی برای تخصیص یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا در ایران موافقت کرده است. خامنه‌ای اوایل فروردین طی سخنانی که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد با تکیه بر قسمتی از آیه ۱۱۲ سوره‌ انعام احتمال داده بود که جن و انس دست در دست هم ویروس کرونا را در ایران همه‌گیر کرده‌اند. از قیمت دستگاهی که سپاه ادعا می‌کند قدرت تشخیص ویروس کرونا را دارد اطلاعی در دست نیست.

شامگاه پنجشنبه ۲۸ فروردین انجمن فیزیک ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ادعای سپاه در اختراع دستگاهی که بتواند ذرات را از راه دور تشخیص دهد در حد داستان‌های علمی – تخیلی است. فیزیکدانان ایرانی در این بیانیه نوشته‌اند:

«این ادعا آنقدر از علم دور است که انجمن فیزیک ایران آن را در مجموعه ادعاهای شبه‌علم دسته‌بندی می‌کند.»

این مرجع علمی مهم در ایران در ادامه این بیانیه با لحن و زبانی که از کنایه به دور نیست، یادآوری کرد که اگر این وسیله واقعا کار کند، به معنای آن است که مخترعان بسیجی مرزهای دانش بشری را جابجا کرده‌اند.

سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران روز گذشته (پنجشنبه) در یک نشست خبری در پاسخ به متخصصان توصیه کرد که «از شتاب‌زدگی در قضاوت نسبت به این سامانه» پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    درحقیقت محض با اوج گرفتن نارضایتی های همه گونه مردم که به آنهم وبروس کرونا و مبتلا شدگان و تلف شدن ویروس ازهمه نگران کننده تر اوضاع روحی وروانی مردم درایران است اضافه شده است وبیم تظاهرات انچانی میرود رژیم آخوندی و سپاه وبسیج را برآن داشته که برعلیه ان ازهم اکنون اقدام کنند !!!!سپاه وبسیج با توصل به قوطی جادوئی گول زنانه شان که درحقیقت برای هدف دیگری ساخته شده که آن برچسب زدن مبتلا بودن به ویروس کروناست ودرحقیقت با این برچسب چسبانی ویروسی عذری موجه به حکومت اخوندی میده که مخالفین و مردم ناراضی را با برچسب مبتلا بودن ازدادهای قوطی جادوئی شان به ویروس کرونا ازسطح شهرها جمع اوری کند و یا درحقیقت دستگیر کرده و تحت عنوان قرنطینه کردن انها با عذر موجه مبارزه با ویروی کرونا با خودشان ببرند !!!!!بله این قوطی جادوئی سپاه وبسیج ویروس کرونا شناس نیست بلکه مخالفین و مردم ناراضی شناس است !!بلکه مدتی نگذشته اقشارسپاهی وبسیجی و فاطی کماندوها درسطح کشور با داشتن قوطی های جادوئی اقدام به دستگیرهای فله ای مخالفین و مردم ناراضی و جوانان و دانشجویان خواهد کرد ...آهای آقایون چی شده چرا این فرد وافراد را وادار می کنید که سوار ماشین تان شوند مگر چه جرمی مرتکب شده اند؟جواب ...جرمی مرتکب نشده اند دستگاه جادوئی تشخیص داد که ویروس کرونا دارند وما وظیفه داریم انها را برای قرنطینه کردن و پرسجو کهچگونه مبتلا به ویروس شده اند با خودمان می بریم و انشالله بعد ازقرنطینه آزاد خواهند شد !!!!!

  • pop

    مخترعان بسیجی دانشی ندارند که بشود مرزش را جابجا کرد؛ ولی در خالی بندی، دروغ گویی، حقه بازی، زورگویی، دزدی، تهدید کردن، زندان انداختن، شکنجه کردن، باور به خرافات و نادانی مرزهای طولانی دارند که دائماً گسترده تر میشود.