ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی قوه قضائیه: نام هیچیک از مدیران ارشد کشور در پرونده روح‌الله زم مطرح نیست

غلامحسین اسماعیلی بدون انکه از محمود علوی، وزیر اطلاعات نام ببرد اعلام کرد پای مدیران تراز اول کشور هنوز به پرونده مدیر آمدنیوز کشیده نشده.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با پرونده روح الله‌زم گفت: نام هیچکدام از مدیران ارشد کشور در پرونده او مطرح نیست. پیش از این حسن عباسی (از فرماندهان سابق سپاه پاسداران و رئیس اندیشکده یقین) محمود علوی، وزیر اطلاعات را به تبانی با روح‌الله زم متهم کرده بود.

روح‌الله زم

روح‌الله زم مؤسس سایت آمدنیوز است که در اعتراضات دی ۹۶ به تدریج پا گرفت و پیش از آنکه مسدود شود بیش از یک میلیون و چهارصد هزار عضو داشت. محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در پیامی توئیتری خطاب به پاول دوروف، مدیر عامل شبکه تلگرام، کانال آمدنیوز را «به نفرت‌پراکنی و بلوای اجتماعی» متهم کرده و خواستار متوقف شدن فعالیت آن شده بود. سپاه پاسداران  ۲۲ مهر ۹۸ اعلام کرد که روح‌الله زم را طی آنچه «عملیات پیچیده، با حربه فریب اطلاعاتی» خواند، از عراق ربوده و به ایران منتقل کرده است.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه جمعه ۲۹ فروردین در برنامه تلویزیونی «دستخط» درباره پرونده روح‌الله زم گفت:

«تحقیقات این پرونده تکمیل شده است و چند جلسه دادگاهش نیز برگزار شده  و ادامه جلسات  دادگاه را به زودی خواهیم داشت. در فاز دوم این پرونده تعدادی از عناصر مرتبط اصلی‌تر و دارای نقش فعال‌تر هست که در این حوزه تعدادی از این افراد دستگیر شدند و تحقیقات پرونده هایشان تکمیل شده و به نوعی کیفرخواست گروه دوم هم به دادگاه رفت و افراد متعددی تا الان احضار و از آن ها تحقیقاتی صورت گرفته و برای برخی قرار تامین صادر شده و برخی بدون قرار تامین در رفت و آمد ادامه بازجویی‌ها و تحقیقات هستند و البته افرادی هم هستند که هنوز احضار نشدند و کسانی هم هستند که بعد از این پرونده  خودشان آمدند و  اظهار فریب کردند.»

حسن عباسی، از فرماندهان سابق سپاه پاسداران مرداد ۹۸ پیش از آدم‌ربایی سپاه و انتقال زم به ایران، محمود علوی، وزیر اطلاعات را متهم به همدستی با مدیر آمدنیوز کرده بود. علئی در سخنانی در قرچک ورامین گفته بود:

« آیا ما می‌تونیم شک کنیم که وزیر اطلاعات پشت سر چی‌چی نیوزه؟ چون لااقل دو تا فحش هم به وزیر اطلاعات می‌داد، اون مقام معظم رهبری رو، مراجع رو، همه رو به سخره می‌گیره!»

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه سخنانش بدون اشاره به وزیر اطلاعات درباره دخیل بودن افرادی با مسئولیت‌هایی درسطح بالا در این پرونده گفت:

«در بخش‌های مختلف افرادی در این پرونده مطرح هستند اما مدیران ارشد و تراز اول  مطرح نیستند و تحقیقات ما ادامه دارد پرونده هنوز مفتوح است.»

متن کیفرخواست روح‌الله زم شامل ۱۵ بند اتهامی از جمله فساد فی الارض، جاسوسی، همکاری با دول متخاصم، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت، فعالیت تبلیغی علیه نظام، اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار، جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده، نشر اکاذیب، توهین به مقدسات اسلام، تحصیل مال از طریق نامشروع می‌شود.

محمد علی‌ زم، پدر روح‌الله زم اعلام کرده که مقامات قضایی تاکنون اجازه نداده‌اند به ملاقات فرزندش برود. سایر اعضای خانواده هم از سرنوشت او همچنان بی‌اطلاع‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.