ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ازدحام جمعیت برای خرید سیم‌کارت جهت دریافت وام یک میلیون تومانی دولت

با وجود ضرورت فاصله‌گذاری اجتماعی در دوران شیوع کرونا، مردم ناچار شده اند که برای ثبت‌نام وام حمایتی به میزان یک میلیون تومان در دفاتر پیشخوان دولت ازدحام کنند.

در دوران شیوع کرونا و با اصرار کاشناسان بهداشت عمومی بر ضرورت فاصله‌گذاری اجتماعی، مردم ناچار شده‌اند که برای ثبت‌نام جهت دریافت وام حمایتی دولت به میزان یک میلیون تومان در دفاتر پیشخوان دولت ازدحام کنند.

ازدجام جمعیت در دفاتر پیشخوان دولت برای دریافت سیم کارت جهت ثبت درخواست وام یک میلیون تومانی/ عکس از ایرنا

دولت ایران در نظر دارد که برای حمایت از خانواده‌های یارانه‌بگیر در دوران شیوع کرونا، وام یک میلیون تومانی با بهره ۱۲ درصد و اقساط ۳۰ ماهه به آنها ارائه دهد.

برای دریافت این وام نیاز است که متقاضیان با ارسال پیامکی درخواست خود را ثبت کنند. این پیامک باید از شماره سرپرست خانوار ارسال شده باشد. به این جهت جمعیت زیادی از سرپرستان خانوار به دفاتر پیشخوان محل زندگی خود مراجعه کرده اند تا سیم‌کارت خریداری کرده و برای وام یک میلیون تومانی ثبت‌نام کنند.

ازدحام جمعیت در دفاتر پیشخوان دولت در حالی رخ می‌دهد که مقامات قوه مجریه بارها تاکید کرده بودند که نسبت به اصل فاصله‌گذاری اجتماعی پایبند هستند.

ارائه وام یک میلیون تومانی یکی از برنامه‌های حمایتی دولت برای کمک به خانواده‌های یارانه‌بگیر در دورانی است که شیوع کرونا بسیاری از خانواده‌های کم‌درآمد و اقشار محروم را در تنگنای اقتصادی و معیشتی قرار داده است.

وزارت رفاه از روز چهارشنبه ۲۷ فرورودین پیامکی را به شماره همراه سرپرستان خانوار ارسال کرده و از آنها خواسته است که در صورتی که «متقاضی استفاده از بسته حمایتی دوران کرونا بر اساس شرایط اعلامی دولت» هستند، «تنها از خط تلفن همراه اصلی خود» پیامکی را به شماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.

سرپرستان خانوار تنها تا یکشنبه ۳۱ فروردین فرصت دارند تقاضای خود را ثبت کنند.

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا گفته است که ۲۵ میلیون سرپرست خانوار یارانه نقدی دریافت می‌کنند، اما از این تعداد ۲,۵ میلیون نفر سیم کارت ندارند.

حسین میرزایی افزوده افرادی که فرصت دریافت سیم کارت را ندارند تا ۱۸ اردیبهشت مهلت دارند که تقاضای خود را ثبت کنند اما در این صورت وام یک میلیون تومانی را تا پایان ماه رمضان یعنی بیش از یک ماه دیگر دریافت خواهند کرد.

دولت وعده داده که متقاضیان وام یک میلیون تومانی در صورت ثبت درخواست تا ۳۱ فروردین، مبلغ وام را تا ۴ اردیبهشت دریافت خواهند کرد.

بر اساس اعلام اولیه دولت، قرار بود که وام یک میلیون تومانی با سود ۱۲ درصد و اقساط ۲۴ ماهه برای حمایت از خانواده‌های یارانه‌بگیر پرداخت شود.

اما پس از انتقادات گسترده از سود بالای این وام و میزان کم آن، دولت اعلام کرد که این وام را به قرض‌الحسنه تغییر داده و پرداخت بهره بانک‌ها را خود بر عهده می‌گیرد. دریافت‌کنندگان وام هنوز باید چهار درصد بهره وام را بپردازند، و هشت درصد مابقی بر عهده دولت است. همچنین اقساط وام از ۲۴ ماه به ۳۰ ماه تغییر کرده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خرم آباد

    خرم آباد صف مردم در شهرهای مختلف برای دریافت سیم کارت برای دریافت یک میلیون وام. بازی با جان مردم برای دریافت یک میلیون تومان ناچیز که باید بازپرداخت شود! زحمتکشان در این شرایط بحرانی برای تامین معیشت وادار میشوند انتخاب کنند بین گرسنگی و کرونا! #قرنطینه_بدون_تامین_معیشت_گرسنگی_است @zan_j

  • "دستورهای احمقانه دولت برای وام "

    این عکس امروز در شهر الشتره. که تو این شرایط برای خرید سیم کارت برای وام یک میلونی باید تو صف بایستن. ▪️اکثرا افراد مسن هستن که سیمکارت ندارن و به جای در خانه ماندن مجبورن طبق دستورهای احمقانه دولت برای وام اینطور تو محیط آلوده قرار بگیرن.

  • "هر بحران و فاجعه‌ای مفری برای سودِ نورچشمی‌ها"

    #سرخط: درحالی‌که یارانه‌های نقدی سال‌هاست به حساب سرپرست‌ خانوار واریز می‌شود، برای دریافت وام یک میلیون تومانی باید سیم‌کارت نیز به‌نام سرپرست ثبت شود. شرطی کاسب‌کارانه که هم جمعیت زیادی از نیازمندان را _در شرایط شیوع کرونا_ مجبور کرده تا در صف‌های خرید سیم‌کارت بایستند و هم صاحبان رانت سیم‌کارت‌های تلفن همراه سودهای هنگفت به‌جیب بزنند. در واقع دولتی که در عمل به کارگزار مافیای اقتصادی بدل شده، از هر بحران و فاجعه‌ای مفری برای سودِ نورچشمی‌ها ایجاد می‌کنند.

  • جوگیری و همسویی با قدرت در ملامت کردن مردم و تقصیر به گردن خود مردم انداختن

    به نظر می رسد که پدیده, و ساختار حسی "جوگیری", و خصوصا همسویی با قدرت در ملامت کردن مردم و تقصیر به گردن خود مردم انداختن یکی از خصوصیات "ابدی" ما ایرانیان است. با یک غوره سردمان میشود و با یک مویز گرممان. اما از کوچکترین فرصتی نمی گریزیم تا خود مردم را ملامت نکنیم و مقصر تمامی مشکلات ندانیم. کامنتهای اول و دوم, "بهترین" نمونه هایی از این ساختار احساسات (Structures of Feeling) هستند. روانشناسی اجتماعی جوگیری, و شاید حتی اقتصاد-سیاسی جو گیری حیطه ها و ساحت هایی است که تا به حال ما کمتر بدانها پرداخته ایم و جا دارد اگر فرصتی بود بدانها نیز پرداخته شود.

  • به خطر انداختن جان میلیونها سالمند در ایران توسط جمهوری اسلامی

    به خطر انداختن جان میلیونها سالمند در ایران توسط جمهوری اسلامی ◼️در اقدامی غافلگیرانه دولت اعلام کرد که شرط دریافت وام یک میلیونی داشتن سیم کارت و تلفن همراه است. بسیاری از سالمندان سرپرست نه سیم کارت دارند و نه تلفن همراه، مهلت داده شده برای ثبت نام در سامانه دریافت وام 48 ساعت اعلام شده است. این وضعیت و تلاش برای خرید سیم کارت به ازدحامی بی‌سابقه در مقابل مراکز فروش سیم کارت در سراسر کشور منجر شده است بطوریکه، انگار نه انگار بحرانی بنام گردش مرگ آور کرونا در جریان است. بدون شک با این اقدام دولت جان میلیونها نفر بویژه سالمندان به خطر افتاده است. البته برای رژیم مرگ میلیونها نفر اهمیتی ندارد. #kolbarnews

  • به این می گویند شارلاتان و شارلاتانیسم

    به این می گویند شارلاتان و شارلاتانیسم ◼️جمعه 30 فروردین ماه، به دنبال اینکه میلیونها نفر، بویژه افراد مسن سرپرست خانواده امروز در سراسر کشور برای دریافت سیم کارت در دفاتر پیشخوان دولت و سایر مراکز دریافت سیم کارت تجمع و خطر ایجاد شد، وزیر ارتباطات برای برچیدن صف خرید سیم کارت و انجام ثبت نام آنلاین وام یک میلیونی تازه خواهان توقف این صف ها شده است. به این گفته می شود شارلاتانیسم آمیخته به فریبکاری!!

  • نقی

    واقعا هر چه ناگفتنی به روح و روان, و جد و آبادت محمد رضا شاهِ "عاری از مهر" که با آن کودتای ننگین ات علیه مصدق, روبوسی با کاشانی پس از کودتا, گلنگلی کردن معبد بهائیان (تخریب حظیره القدس توسط باتمانقلیچ), تاسیس "انجمن حجتیه" توسط ساواک, پر و بال دادن به "حسنیهء ارشاد" ,.... تخم لق این آخوندهای هزار پدر را در ایران کاشتی و مار در آستین پروراندی.

  • حقیقتگو

    واقعا" خوش به روح وروانت محمدرضاشاه پهلوی که زنده نیستی و نمی بینی واگرهم زنده بودی حتما" سکته مغزی وقلبی کرده بودی که شاهد چنین فجایعی می بودی و آنهم درکشوری که ادعای 2500سال تاریخ وتمدن آنچانی داشت اکنون چه اوضاعی برپاست !!!

  • جواد

    مفت باشه کرونا باشه