ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موج جدید حمله ملخ‌ها به ایران تا ۱۵ روز دیگر

بر اساس پیش‌بینی‌های فائو حجم بسیار گسترده‌ای از حمله آفت ملخ صحرایی به کشور و به خصوص در استان‌های جنوبی بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان اتفاق می‌افتد.   

رئیس سازمان حفظ نباتات اعلام کرد بر اساس پیش‌بینی‌های فائو در ۱۵ روز آینده حجم بسیار گسترده‌ای از حمله آفت ملخ صحرایی به کشور و به خصوص در استان‌های جنوبی بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان اتفاق می‌افتد. بودجه‌ای که قرار است دولت به مبارزه با این آفت اختصاص دهد از ۳۰ میلیارد تومان فراتر نمی‌رود.

هجوم ملخ‌های صحرایی به ایران ـ عکس از سایت مشرق

محمدرضا درگاهی یکشنبه ۳۱ فروردین در سفر به استان فارس با اعلام این خبر گفت:

«حمله این آفت از شرق هندوستان و پاکستان در روزهای آینده با شدت بیشتری انجام می‌شود و با توجه به اینکه در شبه جزیره عربستان در حال حاضر مراتع و عرصه‌های کشاورزی پوشش گیاهی ندارند از طرف شمال شرق آفریقا که در حال حاضر کانون‌های تخلیه شده دارند و با حجم بیشتر از سال گذشته به سمت جنوب کشور ما حمله می‌کنند.»

به گفته رئیس سازمان حفظ نباتات در فاز اول مبارزه با آفت ملخ فقط حدود ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در اختیار استان‌ها قرار گرفت. در فاز دوم پیش‌بینی می‌شود که حدود ۳۰  میلیارد تومان دیگر در روزهای آتی در هیئت دولت تصویب شود و در اختیار استان‌ها قرار گیرد. محمدرضا درگاهی در ادامه سخنانش افزود:

«تا امروز ملخ صحرایی در بیش از پنج میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی و کشاورزی پایش و در سطحی بالغ بر یک صد هزار مبارزه انجام شد که پیش‌بینی می‌شود بیش از تقریباً یک میلیون هکتار باید مبارزه انجام شود.»

رئیس سازمان حفظ نباتات یادآوری کرد که مبارزه با آفت ملخ صحرایی امنیت غذایی کشور را تضمین می‌کند. درگاهی در بخش دیگری از سخنانش گفت:

«در مورد مبارزه با آفات، سازمان حفظ نباتات وظایف حاکمیتی دارد و علاوه بر ملخ صحرایی سایر آفات هم از طریق استان‌ها مورد پایش و مبارزه قرار گرفتند.»

در اثر بارندگی‌ها بیماری زنگ و سن گندم نیز این محصولات را در خطر قرار داده است.

بر اساس گزارش‌ها استان خوزستان با تولید سالانه ۱۶,۲ میلیون تن محصولات کشاورزی، باغی، دامی و شیلاتی و عمل آوری بیش از ۱۲۴ نوع محصول، از نظر حجم تولیدات و تنوع محصولات رتبه نخست را در کشور دارد و تهدید محصولات این استان (از جمله گندم، شکر و ذرت) امنیت غذایی ایران را متاثر خواهد کرد. در آخرین موج هجوم ملخ‌های صحرایی به ایران در اسفند سال کذشته، دامنه این آفت به آبادان هم رسید.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.