ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ مهاجرت به آمریکا را به تعلیق درمی‌آورد

رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید توقف مهاجرت‌ها برای حفظ کسب و کارها ضروری است. مخالفانش می‌گویند این یک ترفند انتخاباتی برای پوشاندن ناکارآمدی در مدیریت کروناست.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا قصد دارد برای حفظ مشاغل از طریق یک فرمان اجرایی همه مهاجرت‌ها به ایالات متحده را به تعلیق درآورد.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا

چند ساعت قبل از آنکه رئیس جمهوری آمریکا در پیامی در توییتر از عزم خود برای تعلیق مهاجرت‌ها به آمریکا خبر دهد، بهای نفت آمریکا برای تحویل در ماه مه تا ۳۰۰ درصد  سقوط کرد و در برخی لحظات به منفی ۳۷ دلار رسید. همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داده است که در اثر همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی برخی مشاغل،  بیش از ۲۲ میلیون نفر در ایالات متحده خواستار دریافت مزایای ناشی از بی‌کاری شده‌اند.  پرزیدنت ترامپ شامگاه دوشنبه ۲۰ آوریل/ یکم اردیبهشت در توییتر نوشت:

«با توجه به حمله یک دشمن نامرئی و همینطور ضرورت حفاظت از کسب و کار شهروندان با عظمت آمریکایی ما، یک فرمان اجرایی امضاء خواهم کرد که به موجب آن همه مهاجرت‌ها به آمریکا به تعلیق درآید.»

کاخ سفید هنوز درباره قصد رئیس جمهوری آمریکا برای به تعلیق درآوردن مهاجرت‌ها به آن کشور سکوت کرده است. امی کلوبوچار، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا با انتشار پیامی در توییتر در واکنش به تصمیم ترامپ برای تعلیق مهاجرت‌ها نوشت:

«در حالی که کشور ما با همه‌گیری جهانی در مبارزه است و کارگران جان خود را به خطر می‌اندازند، پرزیدنت حمله به مهاجران را آغاز کرده و قصد دارد دیگران را مسئول شکست‌هایش جلوه دهد.»

با آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا مرزها مسدود و عملاً مهاجرت‌ها به آن کشور متوقف شده است. اقتصاد آمریکا هم متوقف شده است. بالاترین تعداد ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در آمریکا شناسایی شده و به ثبت رسیده است. تا بامداد سه‌شنبه ۲۱ آوریل/ ۲ اردیبهشت ۷۹۲ هزار و ۹۳۸ نفر در آمریکا به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و از این جمعیت ۴۲ هزار و ۵۱۸ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

یکی از وعده‌‌های انتخاباتی دونالد ترامپ در کارزار ریاست جمهوری‌اش احداث دیوار در مرز با مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران غیر قانونی به خاک آمریکا بود. رئیس جمهوری آمریکا در یکی از نخستین فرمان‌های اجرایی‌اش ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران به خاک آمریکا را ممنوع اعلام کرد.

بر اساس نظرسنجی وال استریت ژورنال و ان بی سی ۵۲ درصد شهروندان آمریکایی از نحوه مدیریت پرزیدنت ترامپ در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا ناراضی‌اند. بر این اساس اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این لحظه برگزار شود جو بایدن، رقیب ترامپ با به دست آوردن ۴۹ درصد آرا از او جلو می‌افتد.

ترامپ با شعار بازسازی اقتصاد آمریکا بعد از همه‌گیری قصد دارد این معادله را تغییر دهد. رئیس جمهوری با بسیج طرفدارانش که در برخی مواقع مسلح هم هستند فرمانداران ایالت‌های درگیر را برای بازگشایی مشاغل و پایان قرنطینه تحت فشار قرار داده است. میشیگان روز گذشته شاهد بزرگ‌ترین گردهمایی طرفداران مسلح دونالد ترامپ بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.