ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

با شکایت آملی لاریجانی، محمود صادقی به چندین ماه حبس و جزای نقدی محکوم شد

در پی شکایت صادق آملی لاریجانی، رئیس پیشین قوه قضائیه، محمود صادقی، نماینده مجلس که از حساب‌های غیرقانونی او پرده برداشته بود به ۲۱ ماه حبس و ۵ میلیون جزای نقدی محکوم شد.

به‌دنبال شکایت صادق آملی لاریجانی، رئیس پیشین قوه قضائیه، محمود صادقی، نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی به ۲۱ ماه حبس و ۵ میلیون جزای نقدی محکوم شد. او حساب‌های غیرقانونی آملی لاریجانی را  افشا کرده بود.

v

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه ۲ اریبهشت اعلام کرد که به‌دلیل شکایت صادق آملی لاریجانی، رئیس پیشین قوه قضائیه از او، به دو بار پرداخت جزای نقدی ۵ میلیون تومانی که در مجموع ۱۰ میلیون تومان می‌شود و گذراندن حبس‌های ۷ ماه و ۱۴ ماه که مجموعاً ۲۱ ماه می‌شود، محکوم شده‌ است.

صادقی گفت حکم پرونده شکایت رئیس پیشین قوه قضائیه از او ۲۷ بهمن ماه سال گذشته صادر و اوایل اسفند ماه به او ابلاغ شد.

با توجه به بدوی بودن حکم صادره، این نماینده نسبت به حکم اعتراض کرده و درخواست تجدیدنظر داده است.

محمود صادقی که رد صلاحیت هم شده است گفت:

«با توجه به این‌که امروز که کشور درگیر بحران کرونا است، برای این‌که انتشار این رأی ممکن بود موجب تنش در فضای جامعه شود و نیز باتوجه به اقدامات اصلاحی رئیس قوه قضائیه، نمی‌خواستم مفاد رأی رسانه‌ای شود، در حال حاضر درخواست تجدیدنظر داده‌ام و امیدوارم ادله من مورد توجه دادگاه تجدیدنظر قرار گیرد.»

نخستین بار محمود صادقی چهار سال پیش با طرح پرسش از وزیر اقتصاد در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی حساب‌های غیرقانونی صادق لاریجانی از محل وثیقه محکومان را افشا کرد. او گفته بود ‎بازکردن حساب سپرده از سوی رئیس قوه قضائیه غیرقانونی است و گردش این حساب‌ها باید به دیوان محاسبات اداری گزارش می‌شد.

صادقی بعد در ۲۰ آذرماه ۱۳۹۵ در میان دانشجویان دانشگاه اراک از این بابت از او عذرخواهی کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محسن

    این مردک مدعی بود کرونا گرفته، تستش منفی شد اما صدا و سیمای میلی هنوز اسمش رو جزو کرونا گرفته ها اعلام می کنه

  • حقیقتگو

    داستان هائی با چنین سرآغازی شروع میشوند ...یکی بود ویکی نبود غیرخدا هیچکس نبود ..دراین داستان یک فردی بود به نام شهرتهران ...ازآنجائیکه این فرد چنین وچنان مشغله هائی داشت بدنبال فرد دیگری بنام صادقی گشت که بعنوان نماینده اش داروندارش نظارت کند و نگذارد دیگران درآن دخیل و چپاول کنند ...ولی نمایده اش برحسب وظیفه ای که داشت با دیگران و چپاولگران درگیر شد و دردام انها گرفتار شد که حتی چندماهی برای انچه که وظیفه اش درقبال آقای تهران به وی حکم کرده بود به زندان برود ...جناب صادقی با اندوه فراوان متوجه میشود که جناب تهران برایش چنان وچنان میکرد وی را تنها گذاشته است ...این تنها سرنوشت صادقی نبوده ونیست که بنابه صادق بودن و ازصداقت اعمالی را انجام دادن گریبانگیرش میشود و تنها خودش می ماند و زندان .-..وتهران هم ادرحقیقت محض فقط منازل خالی و خیابان ها و کوچه های خالی وعاری ازمردم دارد ...حالا اگر جناب صادقی به چپاولگری ها اخوندها اشاره نمی کرد و می گفت بدحجاب ها و بی حجاب ها را باید دستگیر واعدام کرد نتها با چنین محکومیت فرای تصور وحشیانه و ضدانسانی روبرو نبود بلکه اجازه ورود دوباره به مجلس را می گرفت .!! آخر تاکی و چه تعدادی ازدلسوزان و حامیان حق وحقوق مردم باید دستگیر و به زنان محکوم شوند که مردم به خود ایند و نگذراند چنین شود!!!بنده درخارج ازکشور ساکن هستم و ازاینجا فقط می توانم فرمان لنگ کردن حکومت آخوندی را صادرکنم ولی بیش ازهشتاد میلیون مردم هی وحاضر درکشور هستند درلنگ کردن حکومت آخوندی توانائی بیشتر ازبنده دارند!!!