ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادعای سپاه: نخستین ماهواره نظامی ایران در مدار زمین

بی‌سر و صدا و بی‌هیچ تصویری از پرتاب. یک اقدام تبلیغاتی؟ بنا بر ادعای سپاه پاسداران ماهواره نور از کویر مرکزی ایران پرتاب شد.

سپاه پاسداران در یک سکوت خبری معنادار و صرفاً با اطلاعیه‌ای کوتاه اعلام کرد که با موفقیت نخستین ماهواره نظامی ایران در مدار زمین قرار گرفت. پیش از این وزارت ارتباطات تلاش کرده بود دو ماهواره را در مدار زمین قرار دهد. هر دو ماهواره اما ناکام ماندند. یک اقدام ایذایی برای رسیدن به این لحظه؟ یا یک اقدام تبلیغاتی؟

ادعای سپاه: ماهواره نظامی ایران در مدار زمین

به گزارش سپاه نیوز، نیروی هوافضای سپاه پاسداران ادعا کرد که نخستین ماهواره جمهوری اسلامی ایران توسط سپاه با موفقیت در مدار زمین قرار گرفته است. سپاه نیوز اعلام کرد:

«ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز، چهارشنبه ۳ اردیبهشت، از ماهواره‌بر دو مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.»

فیلمی که در رسانه‌های نزدیک به سپاه از پرتاب ماهواره‌بر «قاصد» منتشر شد:

 کویر مرکزی ایران مکانی است که اسرائیل ادعا می‌کند ایران در آن مکان در سال‌های دهه ۱۹۹۰ در چارچوب پروژه موسوم به «۱۱۰» در صدد انجام آزمایش‌های هسته‌ای در زیر زمین بوده و یکی از سه مکان مورد مناقشه بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای راستی‌آزمایی ادعای اسرائیل است.

قرار بود در چهل و یکمین سالروز انقلاب بهمن ۵۷ ماهواره ظفر در ۵۲۰ کیلومتری مدار زمین قرار گیرد. این ماهواره از پایگاه فضایی خمینی در سمنان پرتاب شده بود، اما به مدار زمبن نرسید و قطعاتی از آن به جای آنکه در اقیانوس هند فرود بیاید با صدای انفجارهای مهیب در سرجنگل و چاه‌احمد در حومه زاهدان فرود آمد. پرتاب ظفر از پایگاه هوایی سمنان تا پیش از آن تاریخ دو بار به تعویق افتاده بود. برنامه این بود که این ماهواره تصویر قاسم سلیمانی، فرمانده کشته شده سپاه قدس را به فضا مخابره کند. در خونخواهی قاسم سلیمانی بود که نیروی هوافضای سپاه با دو موشک هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین را بر فراز کرج سرنگون کرد و سردار امیر علی حاجی‌زاده که تحت فرمان او این فاجعه اتفاق افتاد، به جای پاسخگویی صرفاً آرزوی مرگ کرد.

اتحادیه اروپا و آمریکا با استناد به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل استفاده از موشک بالستیک برای پرتاب این ماهواره‌ها را ناقض تعهدات ایران در چارچوب مصوبات شورای امنیت می‌داند. کارشناسان می‌گویند این موشک‌های پرتابگر با تکنولوژی مشابه موشک‌های بالستیک قاره‌پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای تولید می‌شوند. مقامات جمهوری اسلامی اما همواره اعلام کرده‌اند آزمایش‌های فضایی ایران مقاصد نظامی ندارد. ایران در سال ۱۳۸۷ برای اولین بار توانست برای مدت کوتاهی یک ماهواره‌ مخابراتی را در مدار زمین قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دخو

    جناب "ایران ویرانه" (پالیزی) این کنفرانس گوادلوپ که شما ذکر میکنید خودش "دنیای سکولار" بود که شما هنوز بدان امید بسته اید. جالب است که مردم ایران در عرض دو سال گذشته حداقل سه قیام سراسری و جانانه داشته اند, اما برای سلطنت باختگان *** امید به خود مردم ایران, مانند رابطهء جن و بسم الله است (هر چند که چنین مثلی نیز خالی از اشکلال نیست). دنیای سکولاری که سلطنت باختگان *** چنان دل بر آن باخته اند, در عمل مذهبی ترین و دینی ترین نظام جهان است. حداقل طبق تعریف والتر بنجامین در نوشتار مختصر مفیدش با عنوان "سرمایه داری به مثابه یک دین." بر اساس این دین, مذهب و آیین سرمایه داری هر چیزی که در کوتاه مدت بیشترین سود را برساند قبول است و واجد شرایط و لازم, از کنفرانس گوادلوپ و فروختن آتیهء یک کشور به مشتی آخوند جنایتکار, دزد,*** این سرمایه داران "محترم", اگر بیشترین سود را در کوتاه مدت به دنبال داشته باشد. نتیجهء اخلاقی داستان: همانقدر که در ۴۰ سال گذشته "دنیای سکولار" به سلطنت باختگان و*** کمک کرده است, در ۴۰ آینده هم همچنین کمک خواهد کرد. توصیه میشود که مقدار متنابهی سماق سفارش دهید و در قرنطینه بمکید. خوش بگذرد.

  • از گور خوابی به چاه خوابی!

    [ #گزارش_را_ببینید! از گور خوابی پارسال رسیدیم به چاه خوابی امسال! تونلی زیرزمینی در حوالیِ شوش پیدا شده که چند نفر در آن زندگی میکردند! فواره چون بلند شود، سرنگون شود آن کسانیکه با فرستادن موشک به فضا بر سینه می زنند و فراموش می کنند که بخشی از مردم این کشور برای بقاء به زیر زمین و تونل‌های زیر زمینی پناه آورده اند، بدانند که، ضرب المثل بالا در ایران اتفاق افتاده است. بخشی از مردم ایران از کارتون خوابی به گور خوابی و اتوبان خوابی به زیر زمین و تونل خوابی روی آورده اند. #کولبر_نیوز #kolbarnews @kolbarnews

  • ایران ویرانه

    اگر این خبر صحت داشته باشد، جز تایید هشدارهای مخالفان ج ا ایران نیست! از به اصطلاح تندروها امریکا تا زخم خوردگان 40 ساله نظام آکنده فساد مالی و جنایت و نقض حقوق بشری ج ا ایران/ نظامی بالغ بر دو هزار میلیارد دلار فقط پول نفت هدر داد، تمام کارهایی عمرانی و اندک با یک دهم این پول میشد انجام بشود، 90% پول نفت به غارت و هدررفت سومدیریت رفت! حالا وارثان کنفرانس گودالوپ و خوشخیالان اعتماد کرده به آخوند جماعت شاهدند که خطرناکترین گروه ایدئلوژیک که تا مغز استخوانشان دشمن قسم خودره دنییا سکولار و یهود و دیگر ادیان و بخصوص اقلیتهای عقیدتی و دگرباشها هستند، میتوانند موشک قاره پیما با توان حمل کلاهک هسته داشته باشند. از دهه 1990 دنیای سکولار میتوانست این جرثومه ضد بشری ج ا از بین ببرد، اما تعلل کرد و میکند! چرا؟! حالا ایران، ویرانه ای از فروپاشی اقتصادی تا اخلاقی است. دیگر همان اندک اخلاقیات نیست. خانواده ها برای اندکی اموال ارثی به جان هم میفتند و همان کانون خانواده به گندابی نفرت و فروپاشی است. تقریبیا همه چیز خانواده و مردمان به سرمایه پرستی و پول و رانت بسته شده. اخلاق مرده است در ایران.

  • سید

    "در خونخواهی قاسم سلیمانی بود که نیروی هوافضای سپاه با دو موشک هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین را بر فراز کرج سرنگون کرد و سردار امیر علی حاجی‌زاده که تحت فرمان او این فاجعه اتفاق افتاد، به جای پاسخگویی صرفاً آرزوی مرگ کرد" چقدر بچگانه و غیر حرفه ای نوشتید...