ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محاکمه فعال عرب در اسرائیل به اتهام جاسوسی برای ایران

ایمن حاج یحیی فعال سیاسی در جامعه فلسطینی‌های اسرائیل متهم شده که اطلاعات امنیتی در اختیار ایران گذاشته است. رهبران عرب اسرائیلی دستگیری و محاکمه او را با انگیزه سیاسی می‌دانند.

یک فعال سیاسی از جامعه فلسطینی‌های ساکن اسرائیل به دادن اطلاعات امنیتی به ایران و «خیانت به کشور» متهم شده است. رهبران عرب اسرائیلی دستگیری و محاکمه او را با انگیزه‌های سیاسی می‌دانند.

ایمن حاج یحیی، فعال عرب اسرائیلی متهم به جاسوسی برای ایران شده است ـ عکس از یوتیوب

ایمن حاج یحیی، فعال اسرائیلی ۵۰ ساله پس از دستگیری در ۱۶ مارس گذشته توسط سازمان امنیت داخلی (شاباک) و پلیس اسرائیل، به‌عنوان فردی متهم به جاسوسی برای ایران شناخته شده است.

حاج یحیی روز یکشنبه گذشته در دادگاهی در شهر مرکزی لود به «نقض جدی امنیت» اسرائیل متهم شد.

مقامات اسرائیلی ادعا می‌کنند که حاج یحیی در سفری به اروپا با مأمور اطلاعاتی حکومت ایران در لبنان به نام خالد یمانی در ارتباط بوده و همچنین با یکی از اعضای گروه جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در لبنان ارتباط برقرار کرده است.

حاج یحیی پیش از این عضو برجسته حزب عرب-ملی‌گرای «بلاد» بود که در انتخابات گذشته سه کرسی در کنست اسرائیل، پارلمان این کشور به دست آورد. «بلاد» بخشی از ائتلاف لیست مشترک است که در مجموع ۱۵ کرسی را به‌دست آورد و به سومین حزب بزرگ سیاسی در اسرائیل تبدیل کرد.

حاج یحیی در سال ۲۰۱۴ از «بلاد» به دلیل موضع‌گیری این حزب در جنگ داخلی سوریه، جدا شد و خود دست به ایجاد یک جنبش سیاسی زد که طرفدار تحریم انتخابات و ادغام فلسطینی‌ها در نظام سیاسی اسرائیل بود.

یک عضو ارشد «بلاد» به‌شرط آن‌که ناشناس بماند به الجزیره گفت اتهامات علیه حاج یحیی «اتهامات سیاسی» بوده است و او با یک «پرونده بسیار جدی» روبه‌رو است.

اتهام دیگر حاج یحیی پولشویی است و دادگاه گفته است حکومت ایران مبلغی را بابت ادامه جاسوسی به او پرداخت کرده بود. او همچنین متهم است که زمینه اجرای عملیات تروریستی و خرابکاری در داخل اسرائیل را فراهم می‌کرده است.

یوناح جرمی باب، تحلیلگر اطلاعات و امنیت در روزنامه «جروزالم پست» اسرائیل، گفت براساس اطلاعات موجود، پرونده علیه حاج یحیی به معنای یک عملیات جاسوسی تمام عیار علیه اسرائیل نیست و ممکن است منجر به مجازات سنگین او نشود.

یکی دیگر از رهبران فلسطین در اسرائیل که نام او منتشر نشده به الجزیره گفت پرونده علیه حاج یحیی امری عادی نیست زیرا رهبران فلسطینی در اسرائیل را با «آزار، اذیت و تهدید هدف قرار می‌دهند و اغلب پرونده‌های جنایی علیه آن‌ها تشکیل می‌دهند».

به‌گفته او قوانین اسرائیل شهروندان خود را از تماس با ایران، حزب‌الله، حماس و دیگران منع می‌کند و اسرائیل دشمن خود را «سازمان‌های تروریستی» می‌داند.

او گفت: «ما به‌عنوان اعراب فلسطینی در اسرائیل، با پارامترهای سیاسی و امنیتی اسرائیل موافق نیستیم.»

در اوایل سال گذشته میلادی نیز گونن سِگِو، وزیر پیشین انرژی و امور زیربنایی اسرائیل اعتراف کرد که برای جمهوری اسلامی جاسوسی می‌کرده است.

در اسرائیل حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار عرب زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امیر راستگفتار

    از اون جائیکه طبیعت در ذات خودش یک دستگاه قضائی هوشمند داره که تبیین مختصات این دستگاه بر بشریت پوشیده ست و من به اون اعتقاد دارم مطمئنم که دادگاهی بر علیه اسرائیل تشکیل میده و محاکمه و قضاوت در مورد اسرائیل شروع میشه! مخالفین اسرائیل در جهان فقط ایران نیست که برا اسرائیل شمشیر رو از رو بسته " بلکه مردم ازاده سراسر دنیا از ظلمی که این دولت نزاد پرست علیه مردم دست بسته عرب میکنه دلشون به درد اومده " اسرائیل محکوم به اوارگی میشه و امریکا هم هیچ کاری از دستش بر نمی اد! اصلا معلوم نیست اصرار بر دفاع از اعمال ستمگرانه اسرائیل از سوی امریکا بر چه اساسی ست؟ تناقض اشکار و فاحش بین ادعای حقوق بشر و این رفتار زورمدارانه امریکا در مورد اسرائیل و فلسطین چه توجیهی دارد؟ اسرائیل روز روشن هر کاری دلش میخواد جلوی چشم همه مردم دنیا میکنه " به هر کس که باهاش مخالفت کنه فحش هم میده" سازمان ملل رو محکوم میکنه و بهش توهین" و همه اینها دلیلش اینه که فلسطین بعضی وقتها بادبادک اتشین به شهرکهای اسرائیلی میفرسته! همون شب اسرائیل هواپیماهای فوق پیشرفته اهدائی امریکا رو سر وقت نوار غزه میفرسته و حساب شده چند جا رو خراب میکنه و تعداد معدودی هم از فلسطینیها رو میکشه! حق خودش رو در ناحقی فلسطین میدونه چون *** میگن طرف از عشق لیلی یقه مجنون رو گرفته!