ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اردوگاه پناهجویان سوری در لبنان قرنطینه شد

پس از آن‌که تست کرونای چهار نفر دیگر از ساکنان اردوگاه آوارگان فلسطینی مثبت شد مقامات لبنانی همه ورودی‌های این اردوگاه را بستند. نگرانی‌ها درباره شیوع بیشتر پناهجویان به ویروس کووید-۱۹ بیشتر شد.

درپی ابتلای یک زن فلسطینی ـ سوری به ویروس جدید کرونا در اردوگاه آوارگان فلسطینی در لبنان، تست کرونای چهار نفر دیگر از ساکنان این اردوگاه مثبت شد. مقامات لبنانی تمامی ورودی‌های این اردوگاه را بستند. خطر شیوع بیشتر ویروس کووید-۱۹ در بین پناهجویان وجود دارد.

اردوگاه صبرا و شتیلا محل زندگی آوارگان فلسطینی در لبنان

این چهار فرد مبتلا به کووید-۱۹ بستگان یک زن فلسطینی هستند که چهارشنبه ۳ اردیبهشت / ۲۲ آوریل تست کرونای او در اردوگاه پناهندگی مثبت شد. این زن به بیمارستان دولتی رفیق حریری بیروت منتقل شد و اکنون در قرنطینه خانه خود به‌سر می‌برد. او نخستین پناهنده ساکن در اردوگاهی در لبنان بود که به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شد. این مسئله موجب شد تا آزمایش‌های لازم در این اردوگاه انجام شود.

هر پنج مورد تأییدشده، ساکنان اردوگاه وافل در منطقه بعلبک هستند که به اردوگاه الجلیل معروف است. براساس آمارهای دولتی، منطقه بعلبک یکی از مناطق کم‌تر آلوده به کووید-۱۹ در لبنان است.

لبنان، کشوری با ۵ میلیون نفر جمعیت میزبان ده‌ها هزار پناهنده فلسطینی و فرزندان آن‌ها است. بیشتر آن‌ها در اردوگاه‌های نامناسب زندگی می‌کنند که شبیه جنگل‌های بتونی هستند. این پناهجویان دسترسی به خدمات عمومی، فرصت‌های شغلی و حق مالکیت ندارند. لبنان همچنین پذیرای بیش از یک میلیون آواره سوری و یا شهروندان سوری است.

روز جمعه، مبارزان فلسطینی که مسئولیت امنیت اردوگاه سه هزار نفری الجلیل را برعهده دارند، هنگام گشت‌زنی در خیابان‌های باریک و کوچه‌های آن ماسک بر صورت داشتند. تصاویر یاسر عرفات، رئیس جمهوری فقید فلسطین و پرچم‌های فلسطین روی دیوارهای اردوگاه نصب شده بود.

ساکنان اردوگاه پس از آن‌که از آن‌ها خواسته شد در خانه‌های خود بمانند چنین کردند، در حالی که پیراپزشکان در لباس‌های محافظ، چند وسیله نقلیه را که مجاز به ورود به اردوگاه بودند ضدعفونی کردند و دمای بدن افراد را گرفتند.

نبود تست کرونا موجب ترس و وحشت میلیون‌ها پناهنده در سراسر جهان شده است که در اردوگاه‌های پناهندگی به‌سر می‌برند.

حمد حسن، وزیر بهداشت لبنان، پس از بازدید از درمانگاهی در اردوگاه الجلیل به خبرنگاران گفت مقامات لبنانی «برای جلوگیری از شیوع بیماری در روزهای آینده» با سازمان ملل و سایر سازمان‌های مربوطه همکاری می‌کنند.

مقامات لبنانی از میان نزدیک به ۷۰۰ مورد تأییدشده ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور ۲۲ مورد مرگ را ثبت کرده‌اند. فراس الأبيض، رئیس بیمارستان رفیق حریری بیروت که نظارت بر بیماران کووید-۱۹ را برعهده دارد در توییتر نوشت به غیر از چهار نفر از بستگان زن فلسطینی، تمامی آزمایش‌های دیگر در اردوگاه الجلیل منفی بوده‌اند.

در خاورمیانه، ایران بالاترین تلفات را از کووید-۱۹ داشته است. وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر جمعه ۵ اردیبهشت اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۹۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۵۵۷۴ نفر رسید و شمار مبتلایان به آن به ۸۸۱۹۴ نفر افزایش یافت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.