ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير آموزش و پرورش: اردوهای راهيان نور اجباری نيست

وزير آموزش و پرورش ايران حضور دانش‌آموزان در اردوهای راهيان نور را امری اجباری ندانست و گفت اساس شرکت دانش‌آموز در چنين اردوهايی رضايت والدين است.

وزير آموزش و پرورش ايران حضور دانش‌آموزان در اردوهای راهيان نور را امری اجباری ندانست و گفت اساس شرکت دانش‌آموز در چنين اردوهايی رضايت والدين است.

به گزارش منابع خبری ايران، حميد‌رضا حاجی‌بابايی، وزير آموزش و پرورش ايران امروز سه‌شنبه دوم آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، با بيان اينکه شرکت دانش‌آموزان در اردوهای راهيان نور اجباری نيست افزود: "اساس شرکت آنها در چنين اردوهايی رضايت والدين است."

وی با تاکيد بر اينکه در اين اردوها نمره‌ای با حضور يا عدم حضور دانش‌آموز اضافه يا کسر نمی‌شود، افزود: "گذراندن درس آمادگی دفاعی به‌معنای الزام به حضور در اردوهای راهيان نور نيست."

وزير آموزش و پرورش ايران، ستاد راهيان نور در هر استان را متولی اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهيان نور معرفی کرد و گفت: "بعد از اين بسيج، آموزش و پرورش و مديران استان‌ها بايد به گونه‌ای برای اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهيان نور برنامه‌ريزی کنند که از بهترين امکانات استفاده شود."

وزير آموزش و پرورش ايران در حالی حضور دانش‌آموزان در اردوهای راهيان نور را امری اجباری نمی‌داند که جبار کوچکی‌نژاد، رئيس کميته آموزش و پرورش کميسيون آموزش مجلس روز گذشته گفت: حذف اجباری بودن اردوی راهيان نور برای دانش‌آموزان مهم‌ترين موضوعی بود که در جلسه کميسيون آموزش با وزير آموزش و پرورش تأکيد شد

شامگاه جمعه ۲۸ مهرماه سال جاری، يک دستگاه اتوبوس راهيان نور در محور ايذه  شهرکرد، در مسير بازگشت از منطقه راهيان نور واژگون شد و در اين حادثه سرنشينان اين اتوبوس از جمله ۲۶ دانش‌آموز دختر در مقطع دوم دبيرستان اهل شهرستان بروجن، کمک راننده و مسئول کاروان کشته و ۱۸ نفر ديگر نيز زخمی شدند.

حميد‌رضا حاجی‌بابايی با اشاره به اينکه دانش‌آموزان راهی شده به اردوهای راهيان نور بيمه هستند، توضيح داد: "من تنها به عنوان وزير آموزش و پرورش می‌توانم قول بدهم تمام توان خود را به کار می‌گيريم تا چنين اتفاقاتی که قابل پيشگيری است رخ ندهند اگرچه ضايعه‌ای مانند فوت جبران پذير نيست."

وزير آموزش و پرورش ايران در حالی حضور دانش‌آموزان در اردوهای راهيان نور را امری اجباری نمی‌داند که جبار کوچکی‌نژاد، رئيس کميته آموزش و پرورش کميسيون آموزش مجلس روز گذشته به تارنمای خبرآنلاين گفت: "حذف اجباری بودن اردوی راهيان نور برای دانش‌آموزان مهم‌ترين موضوعی بود که در جلسه کميسيون آموزش با وزير آموزش و پرورش تأکيد شد."

پايگاه اينترنتی بسيج نيز روز گذشته به نقل از سردار سرتيپ دوم پاسدار يعقوب سليمانی، دبير قرارگاه مرکزی راهيان نور نوشت: "تمامی دانش‌آموزان با رضايت‌نامه والدين در اين اردوها شرکت می‌کنند بنابراين اجباری بودن آن گفتاری دروغ و بيانی بی‌اساس و ناجوانمردانه است."

سليمانی افزود گفت: "سالانه بيش از يک هزار نفر در سواحل دريای شمال غرق می‌شوند ولی کسی شنا کردن در دريا را ممنوع نمی‌کند و يا در سال گذشته ۲۶ هزار نفر از هموطنان‌مان در جاده‌های کشور جان خود را از دست دادند اما کسی مسافرت را تحريم نمی‌کند."

تارنمای خبرآنلاين امروز در يادداشتی پيرامون اين موضوع نوشته است، وزارت آموزش و پرورش ١٠ نمره از يک درس را منوط به حضور در اردو کرده است و اين خود نوعی اجبار به حضور در اردو از طريق عامل نمره است. حتی اگر عدم حضور در اردوی راهيان نور به نمره دانش‌آموزان لطمه نزند باز هم تصور دانش‌آموزان و اوليای آنها از نحوه برخورد برخی از مديران اين است که در صورت عدم حضور در اردو ١٠ نمره از درس دفاعی دانش‌آموز کسر می‌شود.

در فروردين ماه سال گذشته نيز اتوبوس کاروان راهيان نور در مسير بافت ـ جيرفت واژگون شد و ١١تن از دانش‌آموزان دختر جان خود را از دست دادند.

همچنين در بهمن ماه سال گذشته اتوبوس کاروان راهيان نور اعزامی از خراسان رضوی در گردنه زاليان بروجرد واژگون شد که در جريان اين حادثه سه نفر کشته شدند.

اتوبوس راهيان نور شاهرود  نيز که با ٤٨ سرنشين در حال بازگشت از مناطق جنوبی ايران بود در٤٠  کيلومتری گرمسار به سمنان واژگون شد. در اين حادثه يک دانش آموز و يک دبير کشته، دو نفر ديگر نيز دچار قطع عضو از ناحيه دست ، يک نفر مرگ مغزی و يک دانش آموز تخليه چشم شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    درس آمادگی دفاعی !!!! کجای دنيا چنين دروسی وجود دارد؟

  • کاربر مهمان

    شرم کنيد دروغگويان . اين چه نوع دين و ايماني است که شما تظاهر به آن ميکنيد. شارلاتان ها ول کنيد اين مردم را.....

  • کاربر مهمان

    وزیر آموزش و پروش در مورد فاجعه جان باختن 26 دانش‌آموز دختر در کاروان راهیان نور، می‌گوید: "بروید از مسئولانش بپرسید." !! رئیس راهیان نور خوزستان تصریح کرده: "اتفاقی است که افتاده، مانند هزاران تصادف دیگر..." !! کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر ادامه اردوهای راهیان نور برای تربیت جوانان و آشنایی آنان با فرهنگ جهاد و شهادت تاکید کرده است.!!

  • کاربر مهمان

    آشنایی با فرهنگ شهادت رو خوب اومدین این روزا شهادت یعنی حرکت تو جاده نا مطمئن با وسیله نقلیه ای که نقص فنی داره که منجر به شهادت میشه اگه یکی خواست مثل آدم زندگی کنه تکلیفش چیه ؟ چرا شهادت مال مردم عادیه و اون های دیگه خیلی وقته شهید نمیشن؟

  • کردستان ازاد

    بابا این بی دین و ایمون دروغ میگه که اجباری نیست سال گذشته خواهرم که دبیرستانی است از یکسری از درس هاش دو سه نمره کم کردند و انضباط بهش 12 دادند. چرا؟ چون حاضر نبود بره اردوی ( اختیاری) راهیان نور آخه اینا فکر میکنن کردستانی ها هم باید برن دنبال این برنامه های چرت چنداتوبوسی هم که از کردستان رفته 95درصد همین غیربومی های هستند که متاسفانه دیگه تعدادشون از شمارش گذشته خوش به حال شما ایرانی ها!! که اینقدر برنامه های جذاب و هیجانی تاحد مرگ دارید خوشا