ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بوستان‌های تهران مملو از جمعیت: بازگشایی پارک‌ها پیام نادرستی به مردم مخابره کرد

علیرضا زالی، فرمانده عملیات ستاد مدیریت کرونا در گفت‌وگویی تلویزیونی گفته در نتیجه بازگشایی پارک‌ها، این تصور به وجود آمد که شرایط کنترل اپیدمی در تهران فرق کرده است.

علیرضا زالی، فرمانده عملیات ستاد مدیریت کرونا در گفت‌وگویی تلویزیونی گفته در نتیجه بازگشایی پارک‌ها، این تصور به وجود آمد که شرایط کنترل اپیدمی در تهران فرق کرده است. دو هزار و ۲۶۹ بوستان محله‌ای، منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای تهران از روز پنجشنبه هفتم فرودین امسال برای مقابله با شیوع کرونا بسته شده بود که روز چهار اردیبهشت باز شد.

بوستان‌های تهران از چهارم اردیبهشت بازگشایی شدند

زالی گفته: «متأسفانه شاهد حضور پرشمار و کثیر افراد در مجموعه پارک‌ها و بوستان‌ها هستیم و گزارشات میدانی ما حاکی از این است که اکثر بوستان‌ها مملو از جمعیت بودند.»

فرمانده عملیات ستاد مدیریت کرونا با تاکید بر اینکه حتی در شرایط عادی، در پارک‌ها امکان رعایت مسائل بهداشتی نسبت به منازل کمتر است و اکنون با توجه به مشکلاتی که در مجموعه پارک‌ها و بوستان‌ها وجود دارد، به خصوص مشکل سرویس‌های بهداشتی مشترک، کمبود آب و سایر مسائل، امکان اینکه بتوان شرایط مطلوب‌تر بهداشتی داشت کم است و این مسئله شانس بروز بیماری را بیشتر می‌کند.

زالی گفته افراد، علاوه بر حضور در پارک‌ها، در این مکان‌ها مشغول صرف غذا نیز بودند که این مسئله، بسیار نگران‌کننده است و می‌تواند در شرایط فعلی که کمافی‌السابق نگران بروز و برگشت‌های با فراز و نشیب این بیماری در تهران هستیم و هنوز هم به نقطه کاملاً مطلوبی در رابطه با این بیماری نائل نشده‌ایم، بارهای جدیدی را برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ما به وجود بیاورد.

از صبح روز چهارم اردیبهشت تمامی بوستان ها و پارک های تهران بازگشایی شد. شهرداری تهران اعلام کرده بود که این بازگشایی بر اساس پروتوکل‌های وزارت بهداشت انجام می‌شود و تنها با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی امکان پذیر است.

دولت روحانی از ۲۳ فروردین مشاغل را نیز در شهرستان‌ها و از ۳۰ فروردین در تهران بازگشایی کرده است. این در حالی است که وزارت بهداشت بارها یادآوری کرده که همه‌گیری کووید ۱۹ ممکن است در پاییز مجدداً به اوج برسد و به مدت دو سال هم در ایران ادامه داشته باشد.

به گفته فرمانده عملیات ستاد مدیریت کرونا در تهران روز جمعه حدود ۲۷۴ مورد جدید بستری در مجموع مراکز درمانی سطح شهر تهران انجام شده و حدود ۶۸ نفر هم در بخش‌های ویژه بستری شدند.

مجموع کسانی که از بیمارستان‌های تهران در ۲۴ ساعت منتهی به روز جمعه ترخیص شدند ۳۴۲ نفر است.

زالی تاکید کرده افرادی که از بیمارستان ترخیص می‌شوند به خصوص بیمارانی که کمتر از دو هفته در بیمارستان حضور داشته‌اند، می‌توانند به‌عنوان حاملان فعال ویروس کرونا باشند و باید مراقب باشند که بیماری را به خانواده‌های خود منتقل نکنند.

پیش‌تر، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره احتمال اوج گرفتن بیماری کووید ۱۹ با توجه به بازگشایی اصناف و پاساژها گفته بود: با توجه به کاهش فاصله‌گذاری اجتماعی در هفته‌های آینده احتمالا شیوع بیماری در تهران بیشتر می‌شود.

رضا کرمی محمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت: «وقتی همه جا باز می‌شود، دیگر قابل کنترل نیست و اشکالات جدیدی پیش می‌آید که باید پیش‌بینی‌های درازمدت راجع به آن صورت گیرد. خیلی نمی‌شود این اقدامات را ستادی انجام داد و باید دولت و شهرداری درباره برنامه‌های درازمدت روال‌های طبیعی و معمولی چاره‌ای بیندیشند و کار را بر این مبنا پیش ببریم.»

کرمی محمدی در ادامه سخنانش گفت: «وقتی می‌گویند تا دو سال آینده با مساله کرونا درگیر هستیم، دیگر نمی‌شود در یک ستاد موقت چه در سطح ملی، چه در سطح شهری و استانی اقدامات را پیش برد، بلکه باید در دل برنامه‌های دولت، استان و شهرها و در تمام سطوح وزارتخانه‌ها و ادارت کار انجام شود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسن

    سال جهش کووید

  • Arash

    با درود به کارکنان محترم رادیو زمانه آیا شما برنامه لایو رادیو دارریداگر دارید راهنمائی فرمائید که چگونه و یا با چه نرم افزاری می توان برنامه رادیویی شما را گوش داد .لطف بفرمائید آدرس دقیق که بتوان رادیوی شما راگوش داد بنویسید. البته من هر چه تلاش در گوگل کردم موفق نشدم یعنی نمی دانم با چه فرمتی رادیو شما کار می کند وانجانب با سیستم عامل ویندوز سون کار می کنم. لطفا"کمک کنید! بدرود ---- زمانه: سلام کاربر گرامی. متاسفانه پخش رادیویی برنامه‌های زمانه چند وقتی است متوقف شده. زمانه همچنان پادکست و مصاحبه‌های صوتی تولید می‌کند که این برنامه‌ها را در سایت زمانه، بخش شنیدنی‌ها و یا در شبکه‌های اجتماعی (تلگرام، اینستاگرام، توییتر و فیسبوک @RadioZamaneh) و حساب کاربری زمانه در ساوند کلاد می توانید بشنوید: https://www.radiozamaneh.com/category/radio https://soundcloud.com/radiozamaneh