ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: تحرکات آمریکا را زیر نظر داریم اما آغازگر درگیری نخواهیم بود

حسن روحانی به امیر قطر گفت که تهران «فعالیت‌ها و تحرکات» واشنگتن را زیر نظر دارد اما قصد ندارد آغازگر تنش و درگیری در منطقه باشد.

حسن روحانی گفته است که کشورش «فعالیت‌ها و تحرکات» ایالات متحده را زیر نظر دارد اما قصد ندارد آغازگر تنش و درگیری در منطقه باشد. این سخنان روحانی در حالی بیان می‌شود که بار دیگر تنش لفظی میان واشنگتن و تهران بالا گرفته و ترامپ تهدید کرده که نیروی دریایی کشورش دستور دارد به قایق‌های مزاحم ایرانی شلیک کند.

قایق‌های تندرو سپاه در خلیج فارس ـ عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، حسن روحانی شنبه ۲۵ آوریل/ ۶ اردیبهشت در تماس تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر بر تقویت و تحکیم روابط دو کشور تاکید کرده و درباره تنش میان ایران و ایالات متحده در منطقه توضیحاتی داده است.

روحانی به امیر قطر گفته است: « جمهوری اسلامی ایران فعالیت و تحرکات آمریکایی‌ها را با دقت زیر نظر داشته و آن را دنبال می‌کند اما هرگز آغازگر هیچ درگیری و تنش در منطقه نخواهد بود.»

تنش میان ایران و ایالات متحده در هفته‌های اخیر بار دیگر بالا گرفته است. اوج این تنش زمانی رخ داد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا چهارشنبه گذشته گفت که به نیروی دریایی ایالات متحده دستور داده که به سوی هر قایق ایرانی که برای این نیروها مزاحمت ایجاد می‌کند شلیک کند. فرمانده کل سپاه پاسداران نیز پنج‌شنبه در واکنش به سخنان ترامپ گفت که دستور داده است هر کشتی یا قایقی در خلیج فارس امنیت شناورهای جمهوری اسلامی را تهدید کند، هدف قرار گیرد.

تهدید ترامپ علیه ایران درست یک روز پس از آن بیان شده بود که سپاه ادعا کرد ماهواره نور را به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی با موفقیت در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار داده است.

مقدمه تهدیدها و تحریک‌ها میان مقامات ایران و ایالات متحده اما از اوایل این ماه چیده شد، وقتی که ارتش آمریکا اعلام کرد ۱۱ قایق سپاه پاسداران به کشتی‌های گارد ساحلی و دریایی ایالات متحده در خلیج فارس نزدیک شده اند و این حرکت را «خطرناک و تحریک‌آمیز» خواند.

ایران در پاسخ به این اعلام ارتش آمریکا در بیانیه‌ای ادعا کرده بود که نیروهای ایالات متحده نیز در روزهای  ۱۸ و ۱۹ فروردین با «بی‌توجهی به اخطار نیروهای سپاه و اعمال رفتاری پرخطر» سد راه یک کشتی سپاه (کشتی شهید سیاوشی) شده‌  بودند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    روحانی اخوند تو نه سرپیازی ونه ته پیاز و سپاه هرانچه بخواهد انجام داده ومیدهد و ازشخص جنابعالی نه دستوری قبول کرده و نه جنابعالی را بعنوان رئیس جمهور به رسمیت شناخته و می شناسد ...هم زمان که جنابعالی وظریف کاسه گدائی بدست گرفته بودید وبرای وام 5میلییارددلاری چنین و چنان میکردید سپاه کاسه گدائی تان را برزمین کوبید و ماهواره هوا کرد ...سپاه حتی صبر نکرد که شاید این گدائی کردن ها شاید به ثمربرسد و ازجناعالی هم سئوال نکرد ..نمی فمهمی و یا نمی خواهی بفمهمی و یا می فهمی وخودت را به نفهمی میزنی که سپاه باتمام قدرتش درصدد برجا ماندن تحریم هاست و هرآنچه که به مهکمترشدن تحریم ها منجرشده ومیشود عمل کرده ومی کند..