ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اول تیر ماه زمان رسیدگی دوباره به پرونده محسن لرستانی، خواننده متهم به افساد فی الارض

در پرونده محسن لرستانی، سه نفر دیگر به «معاونت در افساد فی‌الارض» متهم شده‌اند. اتهام افساد فی‌الارض از جمله اتهام‌هایی است که می‌تواند به صدور حکم اعدام برای متهم منجر شود. قرار است ادامه رسیدگی به این پرونده که رد پایی از نظامیان هم در آن به چشم می‌خورد، از اول تیر ماه آغاز شود.

محسن لرستانی، خواننده جوانی که رسانه‌های داخلی او را «خواننده معروف» می‌نامند و در یک پرونده قضایی به «افساد فی الارض» متهم شده، از سوی باشگاه خبرنگاران جوان به عنوان متهم ردیف دوم این پرونده معرفی شد. در این پرونده سه نفر دیگر به «معاونت در افساد فی‌الارض» متهم شده‌اند. اتهام افساد فی‌الارض از جمله اتهام‌هایی است که می‌تواند به صدور حکم اعدام برای متهم منجر شود.

محسن لرستانی

پیش از این، کاظم حسینی، وکیل محسن لرستانی گفته بود متهم ردیف اول این پرونده «بچه محل» محسن لرستانی در کرمانشاه بوده و رابطه آقای لرستانی با این فرد بر همین مبنا بوده است.

او هویت این فرد را فاش نکرده و جزییات بیشتری از پرونده ارائه نداده است.

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در پرونده محسن لرستانی، علاوه بر او، سه متهم دیگر هم حضور دارند که با توجه به افزایش میزان وثیقه‌شان به زندان منتقل شده‌اند.

قرار است ادامه رسیدگی به این پرونده که رد پایی از نظامیان هم در آن به چشم می‌خورد، از اول تیر ماه آغاز شود:

«آن گونه که مشخص شده، ادامه رسیدگی به پرونده لرستانی به تیر ماه سال جاری موکول شده است و جلسه دادگاه او در تاریخ اول تیر ماه برگزار خواهد شد.»

خبر دستگیری محسن لرستانی اسفند ماه سال ۹۷ منتشر شد. این خواننده پاپ را روز ۱۲ اسفند در منزل مادرش در سعادت‌آباد بازداشت کردند و از آن زمان تاکنون در زندان است. پرونده لرستانی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه ارجاع شد.

در آن زمان، کاظم حسینی، وکیل مدافع محسن لرستانی اعلام کرد که پرونده موکلش با شکایت مدعی‌العموم و با صدور کیفرخواست به اتهام افساد فی الارض به این شعبه دادگاه انقلاب ارسال شده است.

حسینی گفت که موضوع اتهامی او در رابطه با «مسائل اخلاقی و خصوصی بود که در فضای مجازی منتشر کرده بود و او شاکی خصوصی ندارد».

او همچنین گفت که موکلش به ایجاد یک گروه اینستاگرامی ویژه افراد تراجنسی (ترنس) متهم شده و به همین دلیل متهم به افساد فی‌ الارض است.

لرستانی اهل کرمانشاه است و علاوه بر خوانندگی در عرصه موسیقی پاپ در ماه محرم نیز به‌عنوان مداح در دسته‌جات هم مدیحه‌سرایی کرده است. از او کلیپ‌هایی به لری هم منتشر شده است.

اولین جلسه دادگاه محسن لرستانی روز ۱۵ مهر سال ۹۸ برگزار شد و در این جلسه علاوه بر اتهام افساد فی الارض، «سازماندهی باندی که به تولید محتوای مستهجن با استفاده از دختران جوان در فضای مجازی می‌پرداخت» هم به عنوان اتهام به لرستانی تفهیم شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اما در گزارش تازه خود در مورد این خواننده نوشت که پس از دستگیری او گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره علت بازداشت و تشکیل پرونده برای او به میان آمده است.

این رسانه از قول یک منبع آگاه نوشت:

«جرم لرستانی اقدام علیه امنیت ملی نیست، اما دایر کردن یک مرکز فساد اتهام او به شمار می‌رود.»

دومین جلسه رسیدگی به پرونده لرستانی روز ۱۲ بهمن ۹۸ برگزار شد و پس از آن به دلیل شیوع ویروس کرونا، ادامه رسیدگی به این پرونده به تاریخ دیگری موکول شد.

وکیل محسن لرستانی اما «متهمان اصلی» این پرونده را «افراد نظامی» دانسته. او پیشتر گفته که اتهام‌های مطرح‌شده در مورد موکلش، «شائبه پرستوهای ترنس» را تداعی می‌کند.

واژه «پرستو» اخیرا در مورد کسانی رایج شده که از طریق رابطه جنسی افراد را در دام دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی می‌اندازند.

کاظم حسینی همچنین پیش از این اعتراض کرده که دستگاه قضایی دو بار محسن لرستانی را به دادگاه برده، بدون اینکه به وکیلان او اطلاع داده باشد.

او به ادعاهای «نفوذ متهمان نظامی پرونده در مجموعه حفاظتی‌ شخصیت‌های طراز اول» اشاره کرده و گفته:

«با توجه به اشراف شدید نهادهای حفاظتی ارگان‌های نظامی از فعالیت‌های نیروهای نظامی تحت امر، وجهه امنیتی پرونده پررنگ می‌شود و در عین حال نمی‌توان آقای لرستانی را با چنین شبکه‌ای مرتبط دانست.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.