ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طلبه‌های حوزه علمیه خواهان بازداشت وزیر ارتباطات شدند‎

۴۰۰ تن از طلبه‌های حوزه‌ علمیه در نامه‌ به رئیس قوه قضائیه گفته‌اند وزیر ارتباطات و دبیر شورای عالی فضای مجازی شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی نکرده و به نفع سرویس‌های خارجی وقت‌کشی کرده‌اند.

۴۰۰ نفر از طلبه‌ها و مدرسان حوزه‌های علمیه در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه از او خواسته‌اند که وزیر ارتباطات و دبیر شورای عالی فضای مجازی را به دلیل «ولنگاری فضای مجازی» و «وقت‌کشی به نفع سرویس‌های خارجی» به خاطر عدم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، بازداشت و محاکمه کند.

طلبه‌های حوزه علمیه خواهان بازداشت و محاکمه محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات شدند‎

افرادی که نامه به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه را امضا کرده‌اند از حوزه‌های علمیه ۶۵ شهر ایران هستند و مرکز خبر حوزه علمیه سه‌شنبه ۹ اردیبهشت این نامه را منتشر کرده است.

امضاکنندگان نامه که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را «امام خامنه‌ای» نامیده‌اند با اشاره به انتقادهای او از فضای مجازی نوشته‌اند:

«عملکرد دشمن‌پسند متولیان فضای مجازی نسبت به عدم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، از موضوعاتی است که مورد انتقاد رهبر انقلاب قرار گرفته است.»

آن‌ها مواضع و عملکرد محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی را «فاجعه‌بار» خوانده و گفته‌اند «اساساً این دو مسئول، اعتقادی به سروسامان یافتن فضای مجازی کشور ندارند».

علی خامنه‌ای فروردین‌ماه در سخنرانی خود به مناسبت سال نو «قوت در فضای مجازی» را حیاتی خوانده بود. او پیش از این نسبت به فضای مجازی در کشور هشدار داده و گفته بود: «از اینترنت، از شبکه‌‌های اجتماعی، از انواع و اقسام وسایل فضای مجازی، علیه افکار عمومی ما استفاده می‌شود.» مسئله شبکه ملی اطلاعات که از سال‌ها پیش حکومت ایران در صدد ایجاد آن است اما هنوز موفق به این کار نشده است، یکی دیگر از موارد مورد انتقاد رهبر جمهوری اسلامی بوده است.

طلبه‌ها و مدرسان حوزه علمیه در نامه خود دیگر تخلفات و کوتاهی‌های مسئولان فضای مجازی در کشور را  «حمایت زیرساختی عجیب از شبکه‌های مجازی خارجی همچون تلگرام و اینستاگرام»، «سنگ‌اندازی‌های فراوان در مسیر رشد و توسعه پیام‌رسان‌های داخلی»، «حاکم کردن افراد بی‌سواد بر ذهن و دل جوانان مسلمان در فضای اینستاگرام»، «وابسته کردن غالب خدمات و سرویس‌های فضای سایبری کشور به دشمن»، «توسعه فضای مجازی برخلاف منافع مردم و کشور بر مدار منافع هزاران میلیاردی انحصاری خرید و فروش پهنای باند خارجی برای دولت»، «رهاسازی عمدی فضای مجازی کشور و در نتیجه رساندن اطلاعات حساس کشور، مردم و مسئولان به دشمن اصلی انقلاب اسلامی یعنی آمریکا» عنوان کرده‌اند.

آن‌ها شبکه‌های اجتماعی کنونی را موجب «سلب امنیت روانی مردم» و زمینه‌ساز «نفوذ فرهنگی با ترویج اباحه‌گری و قبح‌شکنی گناه، حمله به مقدسات دینی و ارزش‌های اسلامی-ایرانی، ترویج سبک زندگی غربی، ترویج بی‌خدایی، مسیحت، بهائیت و عرفان‌های کاذب» دانسته‌ و در انتها از رئیس قوه قضائیه چنین خواسته‌اند:

«در اسرع وقت با عوامل ولنگاری فضای مجازی کشور برخورد قاطعِ قضایی صورت دهید؛ آن‌ها را بازداشت و محاکمه کنید.»

امضاکنندگان نامه فیروزآبادی و آذری جهرمی را «متهم ردیف اول این پرونده» خوانده‌اند.

در ایران بین دولت و نیروهای قضائی و نظامی بر سر سانسور و فیلترینگ سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی اتفاق نظر وجود دارد اما در مورد چگونگی و حد و اندازه آن اختلاف نظر هست.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران ۲۸ آذرماه ۱۳۹۷ در «اجلاس ملی گزارش اجرای حقوق شهروندی» گفته بود:

«فضای ارتباط مردم با جهان حفظ خواهد شد. ما دنبال فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی نخواهیم بود. وزیر ما اینجاست و به مردم قول می‌دهد دستش روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت».

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح ۱۳ شهریورماه گذشته از آمادگی نیروهای مسلح برای به دست گرفتن زیرساخت‌های شبکه اینترنت در ایران خبر داد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • sattar beheshti

    خانواده‌های قربانیان هواپیمای مسافربری اوکراینی که توسط سپاه پاسداران با شلیک موشک‌ سرنگون شد، نسبت به اظهارات اخیر مقامات جمهوری اسلامی درباره سرنگونی این هواپیما واکنش نشان دادند. جواد سلیمانی که همسرش را در سرنگونی هواپیمای اوکراینی از دست داده است با انتشار یک توئیت نسبت به اظهارات امیرعلی حاجی زاده واکنش نشان داد و نوشت: حاجی زاده، بیشتر حرف بزن! اینکه قصد داشته اید 400 نقطه از مواضع آمریکا را موشک باران کنید و حریم هوایی را نبستید نشانه جنایت شماست!! اینکه آمریکا قصد داشته بیت رهبرت را هدف قرار دهد و شما حریم هوایی را نبستید اثبات خباثت شماست. مردم را فدای رهبرتان میکنید؟! شرمتان باد.#دادخواهی. حاجی زاده در تلویزیون دولتی مدعی شده بود که «بیت رهبری» از جمله اماکن مورد تهدید برای شلیک از سوی آمریکا بوده است. حامد اسماعیلیون، یکی دیگر از افرادی که همسر و دختر خودش را در سرنگونی هواپیمای اوکراینی از دست داده است، نیز نوشت: «مسافران بیگناه یک هواپیما درگور خفته اند، قاتلان به نام قهرمان ملی دردفاع ازبیت رهبری درتلویزیون ظاهر میشوندومعترضان به جنایت در زندانند.وزیرخارجه همچنان به مذاکره مشغول است و من فریادمیزنم: دخترمن کجاست؟همسرمن کجاست؟شرارتی به اسم جمهوری اسلامی که از رسوایی باکی ندارد.#دادخواهی آقای اسماعیلیون در یک توئیت دیگر درباره محمدجواد ظریف و حاجی زاده نوشت که «مردانی که هر روز صبح دست در خون کودکان می زنند و برخی می خواهند این دو را به عنوان قهرمان ملی به تاریخ ما تحمیل کنند!.» مادر امیرحسین سعیدی نیا هم که پسرش را در شلیک سپاه به این هواپیما از دست داده نیز در یک توئیت درباره ظریف نوشت: «جواد ظریف برای هر لحظه لبخند زیبای پسر من چقدر قیمت گذاشتی؟

  • Faryad

    در حالیکه کشته شدگان ویروس را یواشکی از درپشت بیمارستانها به قبرستان میفرستند(علت مرگ را تنگی نفس اعلام میکنند)؛ پاسدار روحانی و ریسش خامنه ای ؛اعلام پیروزی بر ویروس میکنند و بسیجیان که در آبان مردم را کشتار کردند؛ در خیابانها شیرینی پخش میکنند! محسن هاشمی، رئيس شورای شهر تهران نیز روز ۳۱ فروردین گفت بر اساس برآورد مرکز پژوهش‌های مجلس و «نظرات متخصصان»، آمار ابتلا به کرونا در ایران «بسیار بیشتر از عدد اعلام شده رسمی است». او امروز در پاسخ به پرسش یک خبرنگار در مورد این‌که آیا آمار تفکیکی کرونا در استان‌ها، به‌ویژه استان تهران، به شورای شهر اعلام شده است یا نه، پاسخ داد: اما این آمار را علنی اعلام نکرده‌اند «قدرت ما در بهشت زهرا زیاد است و آمار را از بهشت زهرا می‌گیریم.» پس از این ابراز نظر، عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اعضای شورای شهر تهران هشدار داده بود که در سخنان خود تنها به آمار وزارت بهداشت درباره کرونا استناد کنند تا به گفته او از «سوءاستفاده رسانه‌های معاند» جلوگیری شود.!?

  • Faryad

    نماینده حکومت جهل و فریب درحالی مدعی دریافت مدرک کارشناسی ارشد جامعه شناسی شده که دانشگاه قلابی مذکور،فاقد رشته مذکور ومقطع کارشناسی ارشد است!! سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید که بر اساس اعلام وزارت علوم، مدرک فوق لیسانس سینا کمال‌خانی، منتخب تفرش و آشتیان در مجلس یازدهم، جعلی است. عباسعلی کدخدایی با اشاره به اینکه شورای نگهبان در جلسه آینده خود در این زمینه تصمیم خواهد گرفت، پیش‌بینی کرد که انتخابات این حوزه ابطال شود؟!

  • حقیقتگو

    آقشارآخوندها وطلبه ها ودکان هایشان که امام زاده ها وضریح ها ومساجد باشند درشیوع ویروس درسطح کشور وتلف شدن اقشارنجومی ازمردم هم به کارنامه شان برمی گردد و درحقیقت چهره های سیاه و ضدمردمی درافکاراکثریت مردم غیروابسته حکومتی موج میزند ...حالا برای رد گم کردن ازآنچه که برمردم روا کرده اند درصدد برآمده اند با چنین احضاروجود کردن ها درجهت فضای مجازی چهره های سیاه و ضدمردمی شان بشویند ..مقادیر کلانی درحقیقت ازبودجه پیشرفت و تولیدات و ساخت و سازکارخانه ها و کارزائی و بهداشت و آموزش وپرورش و کشاورزی و همچنین اموررفاهی دردهات ها و شهرستان ها کسرشده است و به این جماعت تمام بی مصرف و زالومعاب تعلق گرفته و می گیرد وباعث آن شده چنین ژالوهای تمام بی مصرفی علاوه برمخل آزادی و آزادی افکارمردم بودن وتلف کردن مردم به تهدید هم رو آورده اند ...اگرزمینی و یاباغی بی صاحب باشد علف های هرز تصاحبش می کنند وبهشت جانوران موذی و مارها و موش ها میشود ...