ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فعالیت حزب‌الله لبنان در آلمان کاملاً ممنوع شد

خبر غافلگیرکننده بود. اقدام پلیس آلمان نیز. مساجد در مونستر، دورتموند، برلین و برمن تفتیش و وابستگان حزب‌الله بازداشت شدند. حدود ۱۰۵۰ نفر با شاخه حزب‌الله لبنان در آلمان در ارتباط‌اند.  

خبر غافلگیرکننده بود. اقدام پلیس آلمان نیز: سحرگاه پنجشنبه ۳۰ آوریل/ ۱۱ اردیبهشت \پلیس آلمان در شهرهای مونستر، دورتموند، برلین و برمن مساجد و انجمن‌های فرهنگی را که محل دیدار و گفت‌وگوی حامیان و اعضای حزب‌الله لبنان در آلمان بود تفتیش کرد.

فعالیت حزب‌الله لبنان در آلمان کاملاً ممنوع شد. حزب‌الله لبنان در آلمان دفتر سیاسی ندارد بلکه تحت پوشش انجمن‌های فرهنگی فعالیت می‌کند. برگزاری روز قدس در برلین در پایان ماه رمضان هر سال یکی از جلوه‌های این فعالیت‌هاست. (عکس: آرشیو)

بر اساس گزارش زوددویچه تسایتونگ، اعضای هیأت‌مدیره انجمن‌های حزب‌الله در آلمان، خزانه‌داران و حتی مشاوران مالیاتی آن‌ها بازداشت شدند. هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان تمام فعالیت‌های حزب‌الله لبنان در آلمان را ممنوع اعلام کرد.

وزارت کشور آلمان دلیل ممنوعیت کامل فعالیت‌های حزب‌الله لبنان در خاک آلمان را «ترویج مبارزه مسلحانه با ابزارهای تروریستی» اعلام کرده و گفته است حزب‌الله لبنان به عنوان یک گروه اسلام‌گرای شیعه موجودیت اسرائیل را نه تنها به رسمیت نمی‌شناسد بلکه خواهان نابودی خشونت‌آمیز حکومت آن کشور است.

دسامبر/ آذر سال گذشته پارلمان آلمان (بوندستاگ) لایحه‌ای را به تصویب رساند که براساس آن فعالیت شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان همچون فعالیت شاخه نظامی این سازمان اسلامی مورد حمایت ایران، در آلمان ممنوع شود. احزاب چپ، سبزها و حزب راستگرای افراطی «آلترناتیو برای آلمان» در رأی‌گیری شرکت نکردند.

پیش از آن ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان، همواره از دولت آلمان خواسته بود تا از فعالیت حزب‌الله در آلمان جلوگیری کند.

بریتانیا فوریه سال گذشته با استناد به فعالیت‌های حزب‌الله در سوریه، عراق و یمن این گروه را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد. حزب‌الله از سال ۲۰۱۳ در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا قرار دارد با این حال اتحادیه اروپا فقط شاخه نظامی حزب‌الله را سازمان تروریستی می‌داند و نه شاخه سیاسی آن را.

در این مدت نهادهای امنیتی آلمان فعالیت حزب‌الله لبنان را زیر نظر گرفته بودند. بر این اساس در مجموع ۱۰۵۰ نفر با شاخه حزب‌الله لبنان در آلمان در ارتباط‌اند. این اشخاص در قالب انجمن‌های فرهنگی در مساجد سازماندهی شد‌ه‌اند: مسجد امام مهدی در مرکز شهر مونستر، مسجد الارشاد در نویکلن برلین، مسجد المصطفی در برمن و انجمن مهاجران لبنانی در دورتموند به عنوان مهم‌ترین کانون‌های فعالیت حزب‌الله لبنان در آلمان شناسایی شده است.

با ممنوعیت کامل فعالیت‌های حزب‌الله در آلمان، در وهله نخست در پایان ماه رمضان برگزاری روز قدس در برلین پایتخت آلمان یک اقدام غیرقانونی تلقی می‌شود. حزب‌الله لبنان تظاهرات روز قدس در آلمان را سازمان می‌داد. سال گذشته تعداد پرشمار تظاهرکنندگان و پرچم‌های حزب‌الله که در پایتخت آلمان به اهتزاز درآمد، نگرانی‌هایی را به وجود آورده بود.

در سال ۲۰۰۸ آلمان فعالیت تلویزیون المنار وابسته به حزب‌الله در آن کشور را به دلیل ترویج فرهنگ استشهادی ممنوع اعلام کرده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.