ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توقف ۴۶۰ کامیون پشت مرزهای ایران و ترکیه

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه اعلام کرد که با توقف کامیون‌های حامل بار در پشت مرزها، روند مبادلات بازرگانی بین دو کشور مختل شده  است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه اعلام کرد که با توقف کامیون‌های حامل بار در پشت مرزها، روند مبادلات بازرگانی بین ایران و ترکیه مختل شده. قرار است هفته آینده جلسه‌ای به شکل ویدیو کنفرانس با مسئولان وزارت تجارت ترکیه برگزار شود.

با شیوع کرونا تردد کامیون‌ها بی مرزهای ایرلن و ترکیه متوقف شد و روابط تجاری دو کشور را تحت تأثیر قرار داد

مهرداد سعادت، رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) از توقف کامیون‌های حامل بار بین ایران و ترکیه در پشت مرز دو کشور خبر داد. سعادت گفت:

«حدود ۳۰۰ کامیون ترک به مقصد ترکیه در داخل کشور ما حضور دارند که بیشتر بار آنها محصولات کشاورزی مانند هندوانه، خشکبار و خرما است، و کشور ترکیه اجازه ورود به خاک خود را به این کامیون‎داران نمی‌دهد. از طرف دیگر حدود ۱۶۰ کامیونی که در کشور ترکیه به مقصد ایران بارگیری کرده‌اند نیز اجازه ورود به کشور را ندارند.»

به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه توقف کامیون‌ها پشت مرز سبب بلاتکلیفی در صادرات و تعهدات تولیدکنندگان نسبت به بازارهای هدف شده است. با این‌حال مبادلات ریلی بین دو کشور همچنان ادامه دارد.

 رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه در ادامه مصاحبه با ایلنا گفت:

«در مرز زمینی و مرز بازرگان که مهم‌ترین مرز ما با کشور ترکیه است، به هیچ وجه مبادلات تجاری به جز در بازارچه ساری‌سوی که بیشتر برای مبادلات اقلام دارویی است نداریم.»

ترکیه از آغاز شیوع بیماری کووید ۱۹ محدودیت‌هایی برای تردد مسافران و کامیون‌های باری به خارج از کشور، از جمله ایران و برعکس ایجاد کرده است. اوایل اسفند که ویروس کرونا ابتدا در قم و سپس در استان‌های گیلان و تهران شیوع پیدا کرد، دولت ترکیه  ۱۴۰۰ کامیون این کشور را که در ایران به سر می‌بردند فراخواند. کامیون‌داران در مرز قرنطینه شدند و سپس اجازه ورود به ترکیه را دریافت کردند. روزانه ۱۳۰ واگن قطار بین دو کشور کالا جابجا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.