ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان جهانی بهداشت: منشأ ویروس کرونا «طبیعی» است

دونالد ترامپ پیش‌تر مدعی شده بود مدارکی را مشاهده کرده که نشان می‌دهد این ویروس از یک موسسه ویروس شناسی در ووهان چین به بیرون راه یافته است.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید منشأ ویروس کرونا «طبیعی» است. دونالد ترامپ پیش‌تر مدعی شده بود مدارکی را مشاهده کرده که نشان می‌دهد این ویروس از یک موسسه ویروس شناسی در ووهان چین به بیرون راه یافته است. دانشمندان معتقدند که ویروس کرونا اواخر سال گذشته میلادی، از حیوانات به انسان و احتمالا از بازاری در ووهان چین منتقل شده است. در چین حیوانات وحشی و خاص به خاطر گوشت‌شان فروخته می‌شوند.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید در اعلام وضعیت اضطراری تاخیری نکرده است

مایکل رایان، رییس بخش اورژانس سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس خبری این سازمان درباره ادعای ترامپ مبنی بر اینکه ویروس کرونا از آزمایشگاهی در چین به بیرون راه یافته، تاکید کرد که آژانس سلامتی سازمان ملل، بارها به اظهارات دانشمندانی که موضوع این ویروس را از نزدیک بررسی کرده‌اند گوش داده اطمینان دارد که این ویروس، یک ویروس طبیعی است.

روز جمعه سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده بود که می‌خواهد برای تحقیقات دولت چین در زمینه ریشه جیوانی این همه‌گیری جهانی دعوت شود.

تاکنون ویروس کرونا به مرگ بیش از ۲۳۰ هزار نفر در سراسر جهان منجر شده است.

رایان گفته:‌ «آنچه اکنون مهم است این است که ببنیم منشاء طبیعی این ویروس چیست و چگونه مرز میان انسان و حیوان نقض شده است. هدف از این کار این است که ببنیم برای پیشگیری از این نوع انتقال‌ها و تعیین معیارهای ضروری سلامتی چه می‌توانیم بکنیم.»

پیش‌تر دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرده بود ویروس کرونا توسط انسان ساخته نشده و یا در اطلاعات ژنتیکی آن تغییر ایجاد نشده است. در بیانیه جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره منشأ کووید-۱۹ آمده است: «جامعه اطلاعاتی با جامعه علمی از این لحاظ که ویروس کرونا ساخته دست بشر نیست یا در آن تغییر ژنتیکی انجام نشده هم‌نظر است.»

جامعه اطلاعاتی آمریکا در ادامه اعلام کرد که ممکن است همه‌گیری ویروس از آزمایشگاه ووهان آغاز شده باشد: «جامعه اطلاعاتی بررسی‌های موشکافانه خود را برای تعیین اینکه شیوع این بیماری از طریق تماس با حیوانات آلوده ایجاد شده یا اینکه حاصل تصادف در یک آزمایشگاه در ووهان بوده ادامه خواهد داد.»

سازمان جهانی بهداشت:‌ ما  وقت تلف نکردیم

در عین حال، تدروس آدهانون قبریسوس، همچنان از سازمان متبوع خود در مقابل انتقادها دفاع می‌کند. ترامپ پس از متهم کردن آژانس سلامتی سازمان ملل به دست‌کم گرفتن خطرات ویروس کرونا، حمایت مالی آمریکا از سازمان بهداشت جهانی را قطع کرد.

تدروس آدهانون گفته سازمان  جهانی بهداشت به محض اعلام وجود بیماری کووید ۱۹ وضعیت اضطراری اعلام کرده است. او گفته در ۳۰ ژانویه، این سازمان هنگامی که هنوز تلفاتی وجود نداشت و فقط ۸۲ مورد در خارج از چین ثبت شده بود، بالاترین سطح هشدار را اعلام کرد.

او گفت: «ما هیچ وقت تلف نکردیم و جهان زمان کافی برای مداخله داشت.»

اظهارات او پس از جلسه کمیته اضطراری سازمان بهداشت جهانی بیان شد، این کمیته برای اولین بار از زمان ارائه اعلام وضع اضطراری در سه ماه پیش جلسه تشکیل داد.

تدروس پس از دریافت توصیه های این کمیته که متشکل از ۱۹ متخصص مستقل گفت: «وضعیت اضطراری جهانی درباره همه‌گیری بیماری همچنان برجاست.»

کارشناسان این کمیته ضمن حفظ سطح اضطراری هشدار جهانی، طیف وسیعی از توصیه‌های کلی و پاسخ کشورها را به بیماری همه‌گیر ارائه دادند.

این توصیه‌ها از جمله شامل همکاری گسترده برای شناسایی منبع جانورشناسی ویروس و انتقال آن به جمعیت انسانی است.

این کمیته همچنین از سازمان بهداشت جهانی خواسته است تا «توصیه های مربوط به مسافرت» را که با شیوع بیماری مرتبط است به روز کند و مزایا و عواقب ناخواسته محدودیت‌های مسافرتی، مانند دشواری‌های حمل و نقل کمک‌های بشردوستانه را مورد توجه قرار دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.