ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر بهداشت بدون اشاره به نظریه ولایی «جن»: علمی‌ترین حمایت را از رهبر انقلاب دیدیم

وزیر بهداشت در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر ایران، از علی خامنه‌ای تمجید کرده و گفته اینکه او مصوبات تشکیل ستاد ملی کرونا را با مصوبات شورای امنیت ملی هم‌رده دانسته اقدام ارزشمندی بوده است.

سعید نمکی، وزیر بهداشت در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر ایران، از علی خامنه‌ای تمجید کرده و گفته است: «قاطع‌ترین، محکم‌ترین و علمی‌ترین نوع حمایت را ما از رهبر معظّم انقلاب دیدیم.» این مقام ارشد بهداشت ایران اما اشاره‌ای به سخنان جنجال‌برانگیز رهبر درباره نقش «جن و انس» در شیوع ویروس کرونا در ایران نکرد.

سعید نمکی: علمی‌ترین حمایت را از رهبری دیدیم/ عکس از آرشیو

پايگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار علی خامنه ای (KHAMENEI.IR) با سعید نمکی وزیر بهداشت مصاحبه‌ای کرده و در آن ارزیابی این مقام بهداشت از اقدامات رهبری را جویا شده است.

سعید نمکی گفته است همین که علی خامنه‌ای مصوبات تشکیل ستاد ملی کرونا را با مصوبات شورای امنیت ملی هم‌رده دانسته اقدام ارزشمندی بوده است.

نمکی تاکید کرد که بدون این «فرمایش» رهبر حمایت مراکزی همچون مساجد، ستادهای نماز جمعه، اعتکاف، راهیان نور، و آستان‌های قدس از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا ممکن نبود.

به گفته وزیر بهداشت، اقدام با ارزش دیگر رهبر ایران این بوده که «اجازه» داده خدمتگزاران نظام بهداشت شهید خوانده شوند.

نمکی افزود از جمله اقدامات موثر دیگر خامنه‌ای پیام‌های دلگرم کننده‌ای بوده که او در پاسخ به گزارش‌های وزارت بهداشت ارسال کرده است.

به گفته وزیر بهداشت ایران، علی خامنه‌ای برای اینکه این مقام «احساس تنهایی» نکند به نیروهای مسلح دستور داده که به مسئله بهداشت و سلامت در کشور ورود کند:

«ایشان وقتی احساس کردند که بنده شاید در این عرصه احساس تنهایی کنم، آن دستور ناب را به نیروهای مسلح دادند تا پشتیبان این قضیه قرار بگیرند و با تشکیل قرارگاه کنار ما قرار گرفتند و این تنهایی را از درون ما زدودند.»

خلاصه کلام سعید نمکی درباره اقدامات علی خامنه‌ای از این قرار بود: «قاطع‌ترین، محکم‌ترین و علمی‌ترین نوع حمایت را ما از رهبر معظّم انقلاب دیدیم.»

این در حالی است که رهبر ایران به جای حمایت علمی و مبتنی بر شواهد، از ابتدای امر برخی نظریه‌های توطئه درباره ویروس کرونا را تایید کرد که به انحراف‌های در اذهان عمومی منجر شد. او شنبه ۳ فروردین طی سخنانی که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد ادعا کرد که ویروس کرونا در آمریکا ساخته شده و احتمال داد که ممکن است آمریکا در صدد ارسال دارویی برای «گسترش بیشتر بیماری» یا «ماندگار شدن ویروس» باشد. خامنه‌ای حتی این ادعا را مطرح کرد که ممکن است نوعی از ویروس کرونا صرفاً برای ایران ساخته شده باشد.

رهبر جمهوری اسلامی در فرازی از این سخنان با تکیه بر قسمتی از آیه ۱۱۲ سوره‌ انعام به احتمال همکاری جن و انس در شیوع کرونا در ایران هم اشاره کرد و گفت که «دشمنان جنی» و «دشمنان انسی»، «علیه ما» به هم کمک می‌کنند.

بعد از این سخنان برخی از پیروان او این نظر درباره نقش جن و انس و دشمنان خارجی در شیوع ویروس کرونا را بسط دادند. از جمله صمصام‌الدین فوامی اما جمعه پردیسان قم به آنجا رسید که از «جن، خفاش، و یا جنگ بیولوژیک» به عنوان منبع احتمالی بیماری یاد کرده و گفت:

«در رابطه با شیوع و ایجاد کووید ۱۹ دخالت اجنه امر عجیبی نیست و فریضه‌هایی نیز در این رابطه مطرح‌شده است.»

این سخنان رهبری همچنین توجیهی به دست خرافه‌پرستان و معتقادان به طب اسلامی داد که با رفت و آمد در مراکز بهداشت و درمان و فشار بر کادر درمانی خود عامل انتقال ویروس و انتشار عفونت در این مراکز هستند.

همچنین خلاف ادعای وزیر بهداشت، مراکز و اماکن مذهبی فشار زیادی بر ستاد ملی مبارزه با کرونا وارد کرده‌اند که در تصمیم خود مبنی بر بسته ماندن این مراکز تجدید نظر کند.

اما حال وزیر بهداشت ایران که خود دارای مدرک پزشکی است بزرگ‌ترین ظرفیت ایران در مقابله با ویروی کرونا را ظرفیت‌های معنوی خوانده و ارده و همت کادر درمانی را در درجه دوم اهمیت قرار داده است.

سعید نمکی گفته است که اگر معنویت، کادر درمانی و مدیریت جهادی نبود، وضعیت نظام بهداشتی در کشور جوابگوی این وضعیت نبود. او گفت: «نسبت تخت ما به هزار نفر جمعیت یک و شش دهم است. عقب افتاده‌ترین کشور اروپایی پنج برابر ما به هزار نفر جمعیت تخت دارد. نسبت پرستار به تخت در بدترین وضعیت در اروپا و آمریکا دو تا سه برابر ماست.»

ویروس کرونا در ایران همچنان دارد قربانی می‌گیرد و هنوز هیچ اطمینانی نسبت به کنترل شیوع آن وجود ندارد. بنا بر اعلام وزارت بهداشت ایران در ٢۴ ساعت گذشته ۶۵ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده و ۸۰۲ مبتلای دیگر شناسایی شده اند. به این ترتیب آمار رسمی مبتلایان کرونا در ایران به ۹۶ هزار و ۴۴۸ نفر و تعداد کل جان‌باختگان به شش هزار و ۱۵۶ نفر رسیده است.

در پی گرم شدن بازار شایعات و نظریه‌های توطئه درباره ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که منشأ ویروس کرونا «طبیعی» است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.