ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در ادامه درخواست «۴۰۰ طلبه» برای بازداشت آذری جهرمی: تشدید تلاش‌ها برای مسدودسازی اینستاگرام

دو چهره اصول‌گرای دیگر از درخواست ۴۰۰ طلبه برای محاکمه وزیر ارتباطات ایران حمایت کردند. حمید رسایی گفته است که وزیر ارتباطات باید با اینستاگرام به خاطر بستن صفحه «امیر تتلو» برخورد می‌کرد.

علیرضا زاکانی گزینه ریاست کرسی پژوهش‌های مجلس یازدهم و حمید رسایی نماینده سابق مجلس، از درخواست ۴۰۰ طلبه برای محاکمه وزیر ارتباطات ایران و دبیر شورای عالی فضای مجازی حمایت کردند و خواستار فیلتر شدن اینستاگرام شدند. رسایی گفته است که وزیر ارتباطات باید با اینستاگرام به خاطر بستن صفحه «امیر تتلو» برخورد می‌کرد.

چند روز پیش خبری مبنی بر تقدیم درخواست ۴۰۰ طلبه به رئیس قوه قضاییه برای برخورد قضایی با محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی منتشر شد. این طلاب که در ۶۵ شهر ایران ساکن هستند و هیچ کدام چهره شناخته‌شده رسانه‌ای نیستند، آذری جهرمی و فیروزآبادی را «عاملان ولنگاری فضای مجازی» خوانده بودند.

به گزارش خبرگزاری «همشهری آنلاین»، حال یک «شیخ بازمانده از رهیابی به پارلمان آینده» و «گزینه ریاست مرکز پژوهش‌های یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی» از نامه ۴۰۰ طلبه استقبال کرده و خواستار مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام شدند.

علیرضا زاکانی، گزینه ریاست کرسی پژوهش‌ها در مجلس در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر از نامه اخیر حمایت کرد و نوشت:

«گروه‌های فرهنگی، مجمع طلاب و فضلا و بیش از ۴۰۰ نفر از اساتید حوزه از رییس قوه قضاییه برخورد با عاملان ولنگاری فضای مجازی کشور را خواستار شدند. ضمن خدا قوت به عزیزان باید گفت، مشکل ما مسوولانی است که منافع ملی را فدای مصالح قبیلگی و استقلال و اساس کشور را قربانی قدرت‌طلبی خود کرده‌اند.»

حمید رسایی، نماینده سابق که از رهیابی به مجلس آینده بازماند در شبکه «فیلترشده» تلگرام از عدم برخورد وزیر ارتباطات با ایستاگرام انتقاد کرد و گفت که این شبکه اجتماعی نیز باید فیلتر می‌شد. او بسته شدن صفحه «امیرحسین مقصودلو» معروف به «امیر تتلو» در ایستاگرام را اقدامی مد نظر «صهیونیست‌ها» دانست و پرسید آیا زمان محاکمه آذری جهرمی نیست که گرچه «ادعا می‌کند به آرمان‌های این نظام وفادار است»، هیچ قدمی برای مقابله با این هجمه برداشته است.

صفجه اینستاگرام تتلو به خاطر این بسته شد که او در صفحه اینستاگرام خود از دختران زیر ۱۸ سال خواسته بود برای ورود به «حرم‌سرایش» با او تماس بگیرند. این اقدام او مصداق «سوء استفاده جنسی از کودکان» دانسته شده و موجب شد که او از داشتن صفحه در این شبکه اجتماعی محروم بماند.

در نامه ۴۰۰ طلبه به ابراهیم رئیسی فهرستی بلندبالا از اتهام‌های این دو نفر تهیه شده که تنها چند نمونه آن عبارتند از:

« عدم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به عنوان ضروری‌ترین زیرساخت ارتباطی کشور با وجود تصریح قانونی و تاکید‌های چند باره رهبر معظم انقلاب نسبت به آن، حمایت زیرساختی عجیب از شبکه‌های مجازی خارجی همچون تلگرام و اینستاگرام، سنگ اندازی‌های فراوان در مسیر رشد و توسعه پیام رسان‌های داخلی که خود مثنوی هفتاد من کاغذ است، حاکم کردن افراد بی سواد بر ذهن و دل جوانان مسلمان در فضای اینستاگرام.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mohsen

    «رسایی گفته است که وزیر ارتباطات باید با اینستاگرام به خاطر بستن صفحه «امیر تتلو» برخورد می‌کرد.» جان؟

  • مرگ بر سپاه

    نگران نباشید اینستاگرام فیلتر نمیشود چون مصرف اینترنتش بالاست چرا که مجموعه ای از فیلم و عکسه و کلی درآمد نصیب سپاه میکنه که در زمان احمدی نژاد کل مخابرات را به اسم خصوصی سازی به قیمت مفت مال خودشون کردند

  • حقیقتگو

    متاسفانه فضای مجازی و شعبه های درون آن چه ایستاگرام و چه فیس بوک و غیره باشند که می توانندد درجهت اطلاع رسانی های مفید و آگاه کننده و ثمربخش باشد به جولانگاهی از راست های افراطی و راست های مذهبی و افکارات واعملات فاشیستی نژادی وقومی و همچنین مورد استفاده سیاسی حکومت ها قرارگرفته است ......تفاوت ساختاربدنی ستاربهشتی با تتلو که هردو ازمادرانی زاده شده اند چه می تواند که ستاربهشتی با ضرب وشتم بقتل میرسانند و تتلوها وشرکاء همچنان زنده هستند و چنان مورد توجه عناصرحکومت ورهبر و طلبه ها واقع شده اند که حتی بخاطرشان وزیری را تهدید می کنند که اگرتتلو درایستاگرام نباشد ومارا اموزش وتعلیم که فلان دستگاهی که موجب کارزائی هزارنفر بیکاری میشود نتوانیم بسازیم محروم کرده است پس فاجعه ای برپاشده است و باید ایستاگرام بسته شود...بله آقازاده ای قلدر که مدت ها دروصف حکومت ورهبرمداحی میکرده است برای جلب توجه بیشتر هم با خالوگوبی ها و رنگ امیزی آنچنانی توهم انچنانی براین فرد مبتذل و تمام بی مصرف با پشوانه مالی انچنانی دربرپائی امپراطوری هرم سراوارنه درایساتگرام داشته است ...