ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقال گروهی از پناهجویان از جزایر به سرزمین اصلی یونان

پلیس و مقامات دولتی یونان سرانجام رضایت دادند که برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا صدها پناهجو از جزیره موریا در لسبوس به سرزمین اصلی یونان منتقل شوند.

پلیس و مقامات دولتی یونان سرانجام رضایت دادند که برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا صدها پناهجو از جزیره موریا در لسبوس به سرزمین اصلی یونان منتقل شوند. اولویت با سالمندان و بیماران است.

اتحادیه اروپا از یونان خواسته بود که پناهجویان را از اردوگاه‌های پرازدحام در جزایر خود در دریای مدیترانه به سرزمین اصلی منتقل کند. دولت محافظه‌کار یونان استدلال آورده بود که با انتقال پناهجویان به سرزمین اصلی احتمال شیوع کرونا در آن کشور بیشتر می‌شود اما سرانجام آتن با انتقال گروهی از پناهجویان موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام پلیس یونان مقامات آماده می‌شوند گروهی از حدود ۳۹۵ پناهجو را با کشتی به سرزمین اصلی یونان منتقل کنند. خبرگزاری آلمان با تأیید این خبر گزارش داده است که اولویت با سالمندان و بیماران است.

بر اساس تصاویری که از اردوگاه پناهجوبان در لسبوس منتشر شده، شمار زیادی از پناهجویان در انتظار رسیدن اتوبوس‌ها هستند که آن‌ها را از اردوگاه به بندر ببرد. به گزارش رویترز قرار است سه‌شنبه ۵ مه ۱۰۰ نفر دیگر از پناهجویان از لسبوس به پیرائوس منتقل شوند. بر همین اساس وزارت مهاجرت یونان در نظر دارد در مجموع ۳۴۰۰ پناهجو را از جزایر به سرزمین اصلی منتقل کند.

یونان مقصد اول پناهجویانی است که از درگیری‌های خاورمیانه فرار می‌کنند. بیش از یک میلیون نفر در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ از ترکیه خود را به سواحل یونان رساندند.

دست‌کم ۱۱۰ هزار پناهجو در اردوگاه‌های پناهجویی یونان زندگی می‌کنند. ۴۰ هزار نفر از آنان در جزایر یونان با کمترین امکانات برای زندگی.  تنها در جزیره موریا بیش از ۱۹ هزار پناهجو در شرایط نامساعد بهداشتی زندگی می‌کنند.

یونان از ۲۳ مارس در قرنطینه است. در این کشور تاکنون ۲۶۲۶ مورد ابتلای قطعی به کووید ۱۹ شناسایی شده و شمار تلفات کرونا نیز تنها ۱۴۴ نفر بوده است: بسیار کمتر از قربانیان کرونا در کشورهای ایتالیا، فرانسه، بریتانیا و اسپانیا.

به گزارش رویترز تاکنون در اردوگاه‌های پناهجویی در جزایر یونان هیچ مورد قطعی ابتلا به کووید ۱۹ شناسایی نشده. با این حال به دلیل فقدان زیرساخت‌های درمانی و کمبود امکانات بهداشتی و همینطور تراکم بالای جمعیت گروه‌های حقوق بشری هشدار داده بودند که با شیوع ویرپس کرونا در اردوگاه‌های پناهجویی یونان قطعا شمار قربانیان بسیار زیاد خواهد بود.

یونان بعد از همه‌گیری جهانی کرونا مرزهای خود را به روی کشورهای غیراروپایی و همچنین اسپانیا، آلمان، ایتالیا و بریتانیا بست. این اقدامات اقتصاد یونان و صنعت گردشگری در آن کشور را تحت تأثیر قرار داده است.

دولت محافظه‌کار یونان قصد داشت اردوگاه‌های پناهجویی در جزایر سه‌گانه را منحل و پناهجویان را به زندان‌ها منتقل کند. اما این طرح با مقاومت گروه‌های حقوق بشری مواجه شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.