ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ماسک و دستکش برای نمازگزاران ایرانی اجباری شد

کرونا به عنوان فرصتی برای بهبود وضع بهداشتی و گندزدایی از مساجد ایران. استفاده از سجاده و مهر شخصی، گندزدایی از سرویس‌های بهداشتی نیز الزامی شد.

وزارت بهداشت ایران شیوه‌نامه‌ای برای بازگشایی مساجد در مناطق به اصطلاح سفید کشور تهیه کرده است. بر این اساس نمازگزان می‌بایست از ماسک و دستکش و مهر و سجاده شخصی استفاده کنند. بعد از هر وعده نماز و خروج نمازگزاران «گندزدایی» دستگیره درها، سرویس‌های بهداشتی و سایر سطوح مشترک توسط خادم یا خادمین مساجد  نیز اجباری شد. کرونا: فرصتی برای بهبود وضع بهداشتی و گندزدایی از مساجد ایران. یک مشکل وجود دارد: بسیج ناظر به اجرای این شیوه‌نامه است.

گندزدایی از سرویس یهداشتی مسجد جمکران

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی یکشنبه ۷ اردیبهشت اعلام کرد که شهرهای ایران از نظر همه‌گیری ویروس کرونا به سه دسته قرمز، زرد و سفید تقسیم شده‌اند. به گفته روحانی چنانچه در منطقه‌ای به مدت یک هفته کسی به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ به بیمارستان‌ها مراجعه نکرد و کسی در آن منطقه در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست نداد و علاوه بر این تعداد بهبودیافتگان در آن منطقه هم افزایش یافت و این روند در هفته دوم تکرار شد، وزارت بهداشت آن منطقه را منطقه سفید اعلام می‌کند. در این مناطق اماکن مذهبی بازگشایی می‌شوند.

وزارت بهداشت دوشنبه ۱۵ اردیبهشت اپلیکیشنی (mask.ir) را برای اطلاع شهروندان از مناطق قرمز، سفید و زرد در اختیار همگان قرار داد. علاوه بر این شیوه‌نامه‌ای هم برای بازگشایی مساجد در مناطق سفید منتشر کرد. در این شیوه‌نامه آمده است:

«با توجه به اهمیت سلامت نمازگزاران و مراجعان به مساجد نیازمند است که با توجه به روند رو به کاهش همه‌گیری بیماری کرونا در مناطقی که از سوی وزارت بهداشت به عنوان مناطق سفید اعلام می‌گردد نسبت به بازگشایی مرحله‌ای با رعایت الزاماتی اقدام گردد.»

این اقدامات را می‌توان به عنوان نخستین گام برای بهینه‌سازی وضعیت بهداشتی و گندزدایی از مساجد و اماکن مذهبی هم در نظر گرفت. این اقدامات عبارت‌اند از:

    علی نوری، معاون سازماندهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اعلام کرده است که پس از بیش از دو ماه وقفه، هفته جاری نماز جمعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۱۵۷ شهر کشور برگزار می‌شود. مساجد ۱۳۲ شهرستان که در وضعیت سفید قرار دارند نیز از امروز باز شده‌اند.

    در ایران تاکنون بیش از ۹۸ هزار ابتلای قطعی به کووید ۱۹ شناسایی شده و بیش از ۶ هزار نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

    بیشتر بخوانید:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • موذن

      حی علی الکرونا