ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت بهداشت: شرایط در «مناطق سفید» عادی نیست

وضع خوزستان از نظر همه‌گیری کرونا نگران‌کننده است. معاون کل وزارت بهداشت مسئولیت جلوگیری از همه‌گیری در استان‌ها را بر دوش دانشکده‌های علوم پزشکی گذاشت.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی از مناطق کشور براساس سیر نزولی شمار مبتلایان به کرونا به مرحله سفید و کم خطر رسیدند اما این به معنای عادی بودن شرایط در این مناطق نیست. وضع خوزستان از نظر همه‌گیری کووید ۱۹نگران‌کننده است.

وزارت بهداشت می‌گوید شرایط در «مناطق سفید» عادی نیست. در همان حال دولت روحانی برای بازگشت به کار و بازگشایی کسب و کارها شرایط را عادی جلوه می‌دهد. راهکار وزارت بهداشت برای حل این معضل: سلب مسئولیت از دولت و واگذاری مسئولیت‌های وزارت بهداشت به دانشکده‌های علوم پزشکی: یک اقدام نامتناسب (عکس: امیر مردانی - shutterstock)

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) ایرج حریرچی شامگاه دوشنبه ۱۵ اردیبهشت در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان تاکید کرد:

«برخی از مناطق کشور بر اساس سیر نزولی شمار مبتلایان به کرونا به مرحله سفید و کم خطر رسیدند اما این به معنای عادی بودن شرایط در این مناطق نیست.»

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی یکشنبه ۷ اردیبهشت اعلام کرد که شهرهای ایران از نظر همه‌گیری ویروس کرونا به سه دسته قرمز، زرد و سفید تقسیم شده‌اند. به گفته روحانی چنانچه در منطقه‌ای به مدت یک هفته کسی به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ به بیمارستان‌ها مراجعه نکرد و کسی در آن منطقه در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست نداد و علاوه بر این تعداد بهبودیافتگان در آن منطقه هم افزایش یافت و این روند در هفته دوم تکرار شد، وزارت بهداشت آن منطقه را سفید اعلام می‌کند. حریرچی در ادامه سخنانش در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان گفت:

«مردم همه مناطق از جمله مناطق کم خطر باید همچون گذشته رعایت الزام‌های بهداشتی را با جدیت انجام دهند و در نظر داشته باشند که از سرگیری فعالیت‌ها به معنای اتمام این بحران نیست.»

به نوشته ایرنا، معاون کل وزارت بهداشت رسماً اعلام کرد که بیشترین سیر صعودی همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در کشور در استان خوزستان به ثبت رسیده است. به گفته حریرچی طبق اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی این استان، افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی از جمله دلایل این سیر صعودی بوده است.

اوایل هفته گذشته علی احسان‌پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اعلام کرده بود که از بین شهرهای استان خوزستان، اهواز در صدر جدول هنه‌گیری است. دزفول و دشت‌آزادگان، شوشتر، اندیمشک، خرمشهر، باوی و هفتکل، آبادان، باغملک، حمیدیه، ماهشهر، مسجدسلیمان، بهبهان، شوش و ایذه در رده‌های بعدی ابتلا به کووید ۱۹ قرار دارند.

حریرچی بدون اشاره به بازگشایی مشاغل در ایران و افزایش تعداد بیماران در بیمارستان‌های ایران و تنوع شکل‌های مختلف بیماری کووید ۱۹ که سبب فرسودگی و خستگی کادر درمان شده است گفت:

«در حال حاضر نیز فاصله گذاری اجتماعی، ایزوله بیماران مبتلا و قرنطینه افراد نزدیک این بیماران مهمترین راهبردهای وزارت بهداشت برای مهار و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است.»

معاون کل وزارت بهداشت در جلوگیری از همه‌گیری کووید ۱۹ در استان‌ها از دولت سلب مسئولیت کرد:

 «مسئولیت اصلی این راهبرد بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی مراکز استان‌ها است که البته برای موفقیت در این امر باید سایر نهادها نیز همکاری و تعامل لازم و کافی را داشته باشند. تا زمانی که داروی قطعی برای مقابله با این ویروس کشف نشود، باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت انجام دهیم و به این نوع زندگی عادت کنیم.»

در ایران تاکنون بیش از ۹۸ هزار ابتلای قطعی به کووید ۱۹ شناسایی شده و بیش از ۶ هزار نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.