ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانداری اهواز: آلودگی آب آشامیدنی شهر به وبا صحت ندارد

شهروندان اهوازی در کل ایران از پایین‎‌ترین سرانه بهره‌مندی از شبکه مدرن فاضلاب برخوردارند. اردیبهشت هر سال وبا در این شهر شیوع پیدا می‌کند. فرمانداری تکذیب کرد.

فرمانداری شهرستان اهواز در اطلاعیه‌ای آلودگی آب اهواز به وبا را تکذیب کرد و خواستار برخورد با عوامل انتشاردهنده این خبر شد. هر سال در اردیبهشت و آبان وبا در استان خوزستان شیوع پیدا می‌کند. شهروندان اهوازی در کل ایران از پایین‎‌ترین سرانه بهره‌مندی از شبکه مدرن فاضلاب برخوردارند.

شهروندان اهوازی در کل ایران از پایین‎‌ترین سرانه بهره‌مندی از شبکه مدرن فاضلاب برخوردارند. اردیبهشت هر سال وبا در این شهر شیوع پیدا می‌کند. فرمانداری تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) فرمانداری اهواز سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

«پیرو خبری مبنی بر آلودگی آب اهواز به وبا، این موضوع نادرست است زیرا آب آشامیدنی به صورت روزانه توسط عوامل بهداشت کنترل می‌شود.»

فرمانداری اهواز در ادامه این اطلاعیه از شهروندان خواست به شایعات توجه نکنند و عوامل انتشاردهنده خبر آلودگی آب اهواز به وبا را تهدید کرد که تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

 صادق حقیقی‌پور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان دی سال گذشته گفته بود تنها در کلانشهر اهواز ۱۵۰ هزار مترمکعب فاضلاب از ۲۵ نقطه وارد کارون می‌شود و ۹۰ هزار مترمکعب فاضلاب نیز از طریق نهر مالح به این رودخانه می‌ریزد:

«در شهر اهواز ۳۰۰ هزارمتر مکعب فاضلاب شبانه روز تولید می‌شود. از این مقدار ۲۵۰ هزار مترمکعب مستقیم وارد منابع آبی می‌شود و ۳۰ هزار متر مکعب در تصفیه‌خانه فاضلاب چنیبه در غرب و ۲۰ هزار مترمکعب فاضلاب به تصفیه خانه شرق اهواز می‌ریزد.»

خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی ایران هم پیش از آن اعلام کرده بود ۹۵ درصد فاضلاب اهواز به صورت خام از ۲۳ نقطه به رودخانه کارون تخلیه می‌شود. مهم‌ترین عامل شیوع وبا، ورود فاضلاب به آب آشامیدنی است.

استاندار خوزستان شامگاه دوشنبه ۱۵ اردیبهشت در ششمین گفت وگوی زنده با مردم استان ضمن تکذیب خبر آلودگی آب اهواز به وبا گفت:

«استان خوزستان به دلیل شرایط اقلیمی هر سال در دو مقطع اردیبهشت و آبان با شیوع وبا روبه‌رو می‌شود اما هم اکنون هیچ موردی از ابتلا به وبا در خوزستان نداشته‌ایم.»

غلامرضا شریعتی با اشاره به لزوم مراقبت برای جلوگیری از شیوع وبا همزمان با اوج‌گیری کرونا افزود:

«شهرداران و فرمانداران مکلف شده‌اند مانند هر سال، لایروبی و آهک‌پاشی در شهرها را مد نظر قرار دهند و در روستاها نیز بخشداران و دهیاران این اقدامات را انجام دهند.»

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه گذشته گفته بود: برخی از مناطق کشور بر اساس سیر نزولی شمار مبتلایان به کرونا به مرحله سفید و کم خطر رسیدند اما این به معنای عادی بودن شرایط در این مناطق نیست. وضع خوزستان از نظر همه‌گیری کووید ۱۹نگران‌کننده است.

 اوایل هفته گذشته علی احسان‌پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اعلام کرده بود که از بین شهرهای استان خوزستان، اهواز در صدر جدول هنه‌گیری است. دزفول و دشت‌آزادگان، شوشتر، اندیمشک، خرمشهر، باوی و هفتکل، آبادان، باغملک، حمیدیه، ماهشهر، مسجدسلیمان، بهبهان، شوش و ایذه در رده‌های بعدی ابتلا به کووید ۱۹ قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.