ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هواپیماهای اسرائیلی به مواضعی در استان حلب حمله کردند

اسرائیل به یک پادگان‌ نظامی و یک مرکز تحقیقاتی در السفیره واقع در شرق حلب سوریه حمله هوایی کرد. گفته می‌شود شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در این مکان‌ها مستقر بودند.

در ادامه حملات اسرائیل به خاک سوریه، هواپیماهای این کشور به یک پادگان نظامی و یک مرکز تحقیقاتی در السفیره واقع در استان حلب حمله کردند. سوریه می‌گوید این حملات را خنثی کرده است.

اسرائیل حضور ایران در سوریه را یک تهدید استراتژیک می‌داند و بارها به مواضع نیروهای مورد حمایت ایران در سوریه حمله کرده است. ـ عکس از آرشیو

رسانه‌های دولتی سوریه اعلام کردند که دوشنبه شب ۱۵ اردیبهشت / ۴ مه پدافند هوایی این کشور حمله موشکی اسرائیل را به یک مرکز تحقیقاتی و یک پایگاه نظامی در استان شمالی حلب خنثی کرد. این پنجمین حمله از این دست در دو هفته اخیر به اهداف احتمالی نیروهای طرفدار ایران در سوریه است.

ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسرائیل به یک پادگان‌ نظامی در السفیره در حومه شرقی حلب حمله کرد. پیش از این، تلویزیون دولتی سوریه گفته بود که یک مرکز تحقیقاتی مورد اصابت قرار گرفته است. ارتش سوریه اعلام کرد که در حال برآورد خسارت‌های ناشی از حملات است.

یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای به الجزیره گفت در حالی که توجه جهانی و منطقه‌ای، از جمله در سوریه، به شیوع ویروس جدید کرونا است، حملات اسرائیل به خاک سوریه افزایش یافته است.

سخنگوی ارتش اسرائیل از اظهار نظر درباره این گزارش‌ها خودداری کرد.

منابع اطلاعاتی غربی می‌گویند شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران مدت‌هاست که در استان حلب حضور دارند و در آن‌جا چند پایگاه و یک مرکز فرماندهی دارند و سلاح‌های پیشرفته مستقر کرده‌اند. این بخشی از حضور فزاینده نیروهای مورد حمایت ایران در مناطق تحت کنترل دولت سوریه است.

بنا بر این اطلاعات و همچنین اطلاعات منابع مخالفان، مرکز مطالعات و تحقیقات علمی یکی از چندین تأسیساتی است که در آن رژیم سوریه به کمک محققان ایرانی مشغول تولید سلاح‌های شیمیایی هستند که گفته می‌شود سوریه از آن‌ها در مناطق شورشی علیه غیرنظامیان استفاده می‌کند.

دمشق و متحد آن مسکو استفاده از سلاح‌های شیمیایی را که در جریان جنگ ۹ ساله صدها غیرنظامی را به کشتن داده است انکار می‌کنند و شورشیان مسلح را عامل این حملات می‌دانند.

اسرائیل پیش از این نیز چندین مرکز تحقیقات نظامی را مورد حمله قرار داده بود که تصور می‌شد مرکز تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی بوده‌اند.

منابع آگاه گفته‌اند هلیکوپترهای اسرائیلی چندین موشک از ارتفاعات جولان تحت اشغال اسرائیل به سمت اهدافی در جنوب سوریه شلیک کردند که به‌گفته منابع اطلاعاتی و سوری، پایگاه شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان است.

به گفته این منابع، در همان روز انفجارهای بزرگ در انبار مهمات در نزدیکی شهر حمص نیز رخ داد.

رسانه‌های عربی، از جمله العربیه گفته‌اند اسرائیل با ۱۲ فروند موشک مرکز تحقیقات نظامی در خاک سوریه را مورد هدف قرار داده است که ۵ فروند از آن‌ها به هدف اصابت کرده‌اند. به‌گفته این رسانه‌ها، این مرکز تحقیقاتی برنامه توسعه موشکی سوریه با همکاری ایران را به پیش می‌برد.

اسرائیل در سال‌های اخیر اذعان کرده است که از زمان آغاز جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱، حملات زیادی را به خاک این کشور انجام داده است. اسرائیل حضور ایران در سوریه را یک تهدید استراتژیک می‌داند.

منابع اطلاعاتی منطقه‌ای می‌گویند، حملات فزاینده اسرائیل به سوریه بخشی از جنگ پنهانی است که در دو سال گذشته توسط آمریکا با تحریم ایران، به‌منظور تضعیف قدرت گسترده نظامی جمهوری اسلامی در پیش گرفته شده است، بدون آن‌که باعث افزایش تنش شود.

نفتالی بنت، وزیر دفاع اسرائیل، هفته گذشته به رسانه‌های اسرائیلی گفت که این کشور فعالیت خود را علیه ایران در سوریه تقویت می‌کند.

یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای نیز به الجزیره گفته است که گمان می‌رود هواپیماهای اسرائیلی به شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در شهر مرزی البوکمال در نزدیکی مرز عراق و در استان دیرالزور حمله کرده‌اند که گروه‌های شبه‌نظامی شیعه عراق در آن جایگاه محکمی دارند.

ارتش آمریکا در ژانویه گذشته به مواضع گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران در مناطقی از عراق و سوریه در نوار مرزی حمله کرد که به‌گفته مقامات آمریکایی پاسخی به تشدید تحریکات ایران بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.