ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرخصی ارس امیری تمدید نشد و او به زندان بازگشت

ارس امیری، زندانی سیاسی و دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه کینگستون لندن که به‌ دنبال شیوع کرونا در زندان‌ها از روز ۲۱ فروردین ‌ماه به مرخصی اعزام شده بود، با پایان مدت مرخصی و عدم تمدید آن از سوی قوه قضاییه، روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ به زندان اوین بازگشت.

ارس امیری، زندانی سیاسی و دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه کینگستون لندن که به‌ دنبال شیوع کرونا در زندان‌ها از روز ۲۱ فروردین به مرخصی اعزام شده بود، با پایان مدت مرخصی و عدم تمدید آن از سوی قوه قضاییه، روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ به زندان اوین بازگشت.

ارس امیری در کنار اعضای خانواده‌اش در بازگشت به زندان

با وجود مهار نشدن ویروس جدید کرونا در ایران و برخی زندان‌ها، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی با تمدید مرخصی ارس امیری موافقت نکرد. این زندانی سیاسی در حال حاضر برای سپری کردن ادامه دوران محکومیت خود به بند زنان زندان اوین بازگشته است.

ارس امیری، دانشجوی فلسفه هنر در دانشگاه کینگستون لندن، در سال‌های گذشته به واسطه رشته تحصیلی خود توانست هم‌زمان با تحصیلش با شورای فرهنگی بریتانیا همکاری داشته ‌باشد. او چند روز پس از بازگشتش به ایران در روز ۲۳ اسفند ۹۶ برای دیدار با مادر بزرگ بیمارش که نوروز امسال درگذشت، از سوی مأموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۹۷ با قرار وثیقه سنگین ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

ارس امیری بار دیگر در روز ۱۷ شهریور ماه ۹۷ بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

از مراحل دادرسی و روند رسیدگی به پرونده ارس امیری اطلاع دقیقی در دست نیست اما غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه روز ۲۳ اردیبهشت ماه ۹۸ با اعلام اینکه ارس امیری بیش از یک سال است در بازداشت است، گفت:

«در فرایند رسیدگی به پرونده قضایی، این فرد اعترافات صریحی را در زمینه موضوعاتی از قبیل نحوه جذب، همکاری با این شورای به اصطلاح فرهنگی، تعالیمِ داده شده توسط سرویس امنیتی انگلیس به وی و همچنین مأموریت‌های ویژه فرهنگی‌اش انجام داد و اطلاعات خوبی را در زمینه سایر افراد جذب شده به این مجموعه در فرآیند دادرسی و تحقیقات ارائه و اقرار کرد و نهایتاً به موجب حکم دادگاه، به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم شد.»

ارس امیری اما در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی در تیر ماه سال ۹۸، فاش کرد که «وزارت اطلاعات پیش از بازداشت این زندانی سیاسی از او خواسته تا در قبال دستمزد، اطلاعات فعالیت‌های شورای فرهنگی بریتانیا را به آنان منتقل کند.»

    بنا بر گفته‌های خانواده امیری، پس از رد این درخواست از سوی ارس، مأموران وزارت اطلاعات او را تهدید به بازداشت کرده‌ بودند.

    پیش از ارس امیری، قوه قضاییه با عدم تمدید مرخصی هنگامه شهیدی، او را به قرنطینه برد تا پس از دو هفته به بند زنان زندان اوین بازگرداند.

      تمدید نشدن مرخصی این زندانیان سیاسی در حالی‌ست که بر اساس گزارش‌های رسیده از زندانیان محبوس در زندان اوین، مسئولان این زندان تاکنون هیچ‌گونه اقدام موثری برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این زندان صورت نداده‌اند. ماسک و لوازم بهداشتی ضروری مانند ژل ضدعفونی دست در بند‌های این زندان یافت نمی‌شود و تنها برخی بندهای این زندان یک بار ضد‌عفونی شده است.

        این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

        آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

        .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

        توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

        نظر بدهید

        در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

        نظرها

        نظری وجود ندارد.