ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارجاع پرونده تخلفات تحصیلی حسین فریدون به قوه قضائیه

نمایندگان مجلس پس از بررسی و تحقیق درباره تخلف در نحوه جذب حسین فریدون، برادر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، برای تحصیل در مقطع دکترا و با اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس، پرونده او را به قوه قضائیه ارجاع دادند.

نمایندگان مجلس پس از بررسی و تحقیق درباره تخلف در نحوه جذب حسین فریدون، برادر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، برای تحصیل در مقطع دکترا و با اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس، پرونده او را به قوه قضائیه ارجاع دادند.

حسین فریدون، برادر حسن روحانی

به نوشته روزنامه شرق، ارجاع پرونده حسین فریدون به قوه قضائیه در حالی است که یک‌ روز پیش از آن، یکی از اعضای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس از خارج‌ شدن پرونده فریدون از دستور کار خبر داده بود.

موضوع تخلف تحصیلی حسین فریدون از چهار سال پیش مطرح شد. خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران برای نخستین بار اواخر تیر ماه سال ۹۵ در خبری اختصاصی، موضوع بررسی سوابق تحصیلی حسین فریدون را پیش کشید.

در این خبر حسین فریدون به استفاده از «رانت آموزشی» متهم شده بود.

نمایندگان مجلس اما در جلسه علنی روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۹ پس از بررسی مدارک و شواهد موجود اعلام کردند معدل کارشناسی اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور با معدل واقعی آقای حسین فریدون تطابق ندارد و مطابق دانش‌نامه صادره از سوی دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ سوم مرداد ماه ۱۳۷۳، معدل او با گذراندن تعداد ۱۴۷ واحد درسی با میانگین کل ۱۳ و ۳۳ صدم بوده است. این در حالی است که حسین فریدون برای ثبت‌نام در آزمون اختصاصی پردیس خودگردان دانشگاه شهید بهشتی و برای تحصیل در رشته روابط بین‌الملل در مقطع دکتری، معدل کارشناسی خود را ۱۷ و ۳۸ صدم و کارشناسی ارشد را ۱۷ و ۷۵ صدم اعلام کرده است.

در تحقیقات انجام شده از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ در نامه‌ای به‌صورت محرمانه و مستقیم، خطاب به محمد‌مهدی طهرانچی، رئیس وقت دانشگاه بهشتی، معدل‌های غیرواقعی حسین فریدون در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را تأیید کرده است.

ابراهیم خدایی، رئیس وقت سازمان سنجش آموزش کشور چند ماه پس از ثبت‌نام فریدون در دانشگاه بهشتی گفته بود:

«فکر می‌کنم سال ۹۲ یا ۹۳ آقای حسین فریدون با سهمیه ایثارگری در کنکور دکترای نیمه‌متمرکز شرکت و با احتساب سهمیه ایثارگری در مرحله تکمیل ظرفیت حدنصاب نمره دانشگاه گیلان را کسب کرد و برای فرآیند بررسی مدارک علمی و پذیرش به این دانشگاه معرفی شد. در همین سال هم دانشگاه شهید بهشتی آزمون مستقل دکتری را برای پردیس این دانشگاه برگزار کرد. حسین فریدون اما با ارسال یک درخواست به سازمان سنجش از این سازمان می‌خواهد با استفاده از نمرات کنکور دکترای نیمه‌متمرکز تحت نظر سازمان سنجش در دانشگاه شهید بهشتی پذیرش شود.»

به گفته خدایی سازمان سنجش نیز با ارسال نامه‌ای به دانشگاه بهشتی خطاب به هیئت علمی این دانشگاه می‌نویسد:

«از آنجایی‌ که حسین فریدون در آزمون دکتری شرکت کرده و نمرات ایشان مورد تأیید سازمان سنجش است و پذیرش پردیس دانشگاه شهید بهشتی نیز زیر نظر این سازمان و تحت عنوان مستقل است، می‌تواند از نمرات آزمون دکترای نیمه‌متمرکز برای پذیرش در این دانشگاه استفاده کند.»

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اما روز گذشته فهرستی از تخلفات تحصیلی انجام شده از سوی برادر رئیس جمهوری ایران را منتشر کرد:

۱- اظهار معدل غیرواقعی برای دوره کارشناسی حین ثبت‌نام توسط حسین فریدون

۲- تخلف از مفاد تعهد کتبی و محضری ثبت ‌شده به شماره ۱۹۲۵۰۶ مورخ ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ مبنی بر عدم اشتغال به هر گونه کار در دستگاه‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات و مراکز مختلف اعم از خصوصی، دولتی و عمومی توسط آقای حسین فریدون

۳- عدم رعایت دستورالعمل‌ها و ضوابط قانونی توسط دانشگاه شهید بهشتی در مطابقت اطلاعات اظهارشده توسط داوطلب با اسناد و مدارک ثبت شده

۴- عدم رعایت مراحل سنجش علمی به ‌صورت کامل برای داوطلب توسط دانشگاه شهید بهشتی

حسین فریدون اما در پرونده دیگری در مهر ماه ۱۳۹۸ به اتهام «رشوه‌گیری» به ‌صورت قطعی به پنج سال زندان و پرداخت ۳۱ میلیارد تومان محکوم شد. او از روز ۲۴ مهرماه سال گذشته در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان اوین است اما در مورد بودن یا نبودن او در زندان معمولا تردید وجود دارد.

بر اساس آخرین خبرها، به دنبال شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها به او مرخصی داده‌اند.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.